20 Reacties

vorige week

Is het bijv dat ze op de opvang de broek niet snel genoeg verschonen? Of doorkomende kiezen die het verergerd wellicht? Geen tips eigenlijk, behalve goed insmeren ook als de huid nog intact is als bescherm laagje

vorige week

Reactie op MomM34

Is het bijv dat ze op de opvang de broek niet snel genoeg verschonen? Of do ...
Bedankt voor je reactie. Nee op het KDV letten ze er ook extra op ivm zijn vaak kapotte billen. De kiezen lijken het helaas ook niet te zijn voel en zie niks en verder daar ook geen "symptomen" van🥲 Insmeren doe ik idd altijd, incl met af en toe talkpoeder.. pasgeleden kreeg ik in het dorp al de vraag van de kruidvat medewerkster of ik een gastouder bureau had 🤣 Bedankt in iedergeval voor het meedenken ❤️

vorige week

Reactie op OnsWondertje2024

Bedankt voor je reactie. Nee op het KDV letten ze er ook extra op ivm zijn ...
Ahh sorry dan weet ik het ook niet, herken je machteloosheid, hier een dochter van 2 met zeer ernstig eczeem nu bijna onder controle maar tijden gehad dat haar hele huid kapot was, vocht dat eruit liep in alle plooien. Ook vaak staan meehuilen. Heel veel sterkte mama! Hopelijk iemand hier een gouden tip voor je!

vorige week

Ik zou ook de huisarts even laten kijken. Wellicht is er iets van een schimmeltje bijgekomen? Onze oudste heeft er ook veel last van gehad, moesten altijd blijven smeren (ook wanneer het even rustig was). Bij net iets te laat verschonen (opvang bijv.) was het weer mis. Heel sneu inderdaad. Hoe is zijn ontlasting? Onze zoon had vaak brijige ontlasting en poepte meerdere keren op een dag, dat hielp ook niet mee zeg maar. Dat is overgegaan toen hij zindelijk werd. Wanneer er misschien al wat interesse is, zou je daar mee aan de slag kunnen gaan?

vorige week

Mijn tweeling is hier ook heel gevoelig voor een wij smeren als het weer serieus dreigt te worden 2x per dag met miconazol (tegen schimmel). Verder altijd een mooi laagje met Bepanthen bij elke verschoning om een barrière te vormen om het zoveel mogelijk te voorkomen. Ze hebben gehad mijn gevoelige huisje, de oudste had papa's makkelijke huid.

vorige week

Bij mijn dochter ook van alles geprobeerd en proshield werkt heel goed. Dit product ken ik vanuit mijn werk in de zorg en wordt vaak geadviseerd vanuit de wondverpleegkundige.

vorige week

Goed om contact te hebben met de huisarts, ik denk ook aan een schimmel als het zijn tijd continu is. Verder de 'gebruikelijke' tips: Doekjes zonder parfum enzo, zoals waterwipes gebruiken. Nadrogen met een hydrofiel. Dun ismeren na elke verschoning, met bepanthen of weleda, even kijkervaring wat het beste werkt bij jouw kindje. Pampers, en dan niet de babydry, want dat is alsnog erg plastic en houdt de huid minder droog. Echt premium protection of harmonie. Voor de allergie verder zou ik alleen producten vermijden die reactie geven. Heb je hierover contact met een diëtist?

vorige week

Herkenbaar hier ook koemelk allergie. En vaak tot bloedenstoe open billetjes. Hier is het dan meestal omdat hij toch iets van melk heeft gehad ook onbedoelt er zit in zoveel melk en moet soms maar een klein stukje zijn van ander kindje gekregen ofzo en we hebben het zitten. Hier is inotyol onze beste vriend bij elke luier wissel en premium protection luiers andere luiers reageert hij op. Mijn zoontje reageert ook op soja en verschillende noten meschien daar ook eens naar kijken? Hoe is zijn stoelgang anders? Want sommige kindjes hebben ook peuterdiaree en daarvan kunnen de billetjes ook tot bloedenstoe open liggen.

vorige week

Reactie op MomM34

Ahh sorry dan weet ik het ook niet, herken je machteloosheid, hier een doch ...
Ach wat sneu🥲 voor jou ook veel sterkte!

vorige week

Reactie op Leeuwtje4

Ik zou ook de huisarts even laten kijken. Wellicht is er iets van een schim ...
Bedankt voor je reactie! Onze zoon heeft altijd was smeuïge ontlasting (maar geen reden tot zorg volgens arts). Smeren doe ik idd de hele dag door ook bij een rustige huis. Zindelijk worden gaan we na oud en nieuw oppakken, hij heeft er enorme intresse in en kan zeer goed aangeven als hij een schone luier nodig heeft. Alleen nu niet het juiste moment ivm een grote verbouwing hier thuis, in combinatie met de drukke december maand en zijn eigen verjaardag etc. Dus dat pakken we na die tijd op! 😊

vorige week

Reactie op Milagro

Mijn tweeling is hier ook heel gevoelig voor een wij smeren als het weer se ...
Jaa helaas heeel herkenbaar hoor beide zoons ( 1 van bijna 2 en 1 van bijna 6 maanden) hebben helaas ook de gevoelige huid van mama. Ik smeer ook continue iedere dag bij iedere verschoning en ook verschoon ik hem vaker dan eigenlijk nodig is, om het maar te helpen voorkomen. Maar helaas zonder resultaat 🥲

vorige week

Reactie op Jurst

Goed om contact te hebben met de huisarts, ik denk ook aan een schimmel als ...
Ja klopt, die tips van de doekjes etc pas ik al toe! Bedankt voor het meedenken! 😊 Pampers kan hij helaas niet goed tegen, dan toch meer en sneller last van de kapotte billen helaas... Voor zijn koemelkallergie hebben we zeker contact met een zorgprofessional, hij staat onder toezicht in het ziekenhuis ivm zijn erge reacties. Heb binnenkort weer een afspraak staan omdat hij bijna 2 is en we dan weer moeten proberen om te gaan introduceren en anders om te kijken hoe nu verder etc.

vorige week

Wij hebben het ook hier. Wij gebruiken Pampers sensitieve, en wat heel goed werkt; de billenzalf van dokter leenarts. Heel dik insmeren. En na het poepen direct verschonen, proberen zo snel mogelijk te doen. En wat vaker de luier wisselen :) succes!!!

vorige week

Jaa helaas heeel herkenbaar hoor beide zoons ( 1 van bijna 2 en 1 van bijna ...
Onze huisarts schreef overigens de crème tegen schimmel voor. Maar die is ook vrij verkrijgbaar bij drogist en apotheek .

vorige week

Reactie op Lindsaytje

Herkenbaar hier ook koemelk allergie. En vaak tot bloedenstoe open billetje ...
Dankjewel voor je reactie! Ze proberen er op de opvang ook echt goed op te letten. Hij wordt vaak standaard naar de leidster gezet in een losse stoel ipv naast of tussen andere kindjes. Maar uiteraard kan het altijd gebeuren in een "onoplettend" moment. Luiers zijn we nog steeds erg zoekend in. Pampers lijkt hij hier echt wel meer op te reageren helaas. Inotyol zal ik eens aanschaffen en proberen! Bedankt. Soja begin ik nu ook een beetje te "verdenken" maarja dan wordt het wel echt nog meer beperkt wat met hij mag.. zo sneu 🥲 moet binnenkort weer met hem naar het ziekenhuis voor testen dus ben benieuwd wat eruit komt! Diarree heeft hij regelmatig, maar over het algemeen vaak erg smeuïg. Ik ga zo even de ha bellen in de hoop dat die eventueel iets kan betekenen en anders ga ik de kinderarts bellen denk ik.

vorige week

Reactie op lauk24

Wij hebben het ook hier. Wij gebruiken Pampers sensitieve, en wat heel goed ...
Bedankt voor je reactie! Pampers lijkt hij helaas sneller op te reageren.. de luier verschoon ik al veel vaker dan nodig is inderdaad om "smetten" te voorkomen. Maar het lijkt helaas niet te "werken". 😅

vorige week

Reactie op Milagro

Onze huisarts schreef overigens de crème tegen schimmel voor. Maar die is o ...
Dankjewel! Ja de zalf ben ik bekend mee idd, ik bel zo even de ha en dan hoor ik het wel even wat we moeten 🙈

vorige week

Dankjewel voor je reactie! Ze proberen er op de opvang ook echt goed op te ...
Oei das minder, is soms echt zoeken e wat werkt van luiers hebben het hier ook gehad en hier was het premium protection van pampers het beste. Inotyol zalf heb ik al veel tubes van versleten en werjt hier het beste smeer het ook preventief maar let op maakr plekken op kledij die je er niet meer uit krijgt helaas maar wel de beste zalf kan je ook voor veel dingen gebruiken. Vaak gaat koemelk allergie ook samen met soja durven wij soja geven hebben we het ook terug zitten met de rode billen die open springen.. Is inderdaad beperkt is hier ook nog steeds zoeken hoor waar hij wel en niet tegen kan. Helaas heeft baby zusje het ook zitten en moet ik op dieet voor haar en ook dat is zoeken wat wel en niet kan. Succes met de testen. Hier test de kinderarts hem niet meer geeft ze gedaan toen hij 1jaar was en opnieuw toen hij 1,5jaar was en merken we zelf ook durft hij iets verkeert eten hebben we het zitten helaas.

6 dagen geleden

Veel bekende merken luiers en billendoekjes bevatten plastic/parfum en andere troep die je wil vermijden. Wij gebruiken Kruidvat Pure & Soft luiers en Waterwipes en onze zoon heeft nog nooit luieruitslag gehad. Hopelijk werkt dit ook voor jullie. Daarnaast zou ik ook stoppen met het smeren van sudocrème etc als jullie dat doen, zit ook bomvol irriterende stoffen, hoe tegenstrijdig dat ook is in een verzorgingsproduct. Wij smeren pure sheabutter/kokosolie om het vet te houden als het nodig is en anders heeft Weleda 100% natuurlijke billenbalsem.

6 dagen geleden

Wij hebben, als het niet open ligt, maar wel al rood ook schapenwol in de luier. Heel zacht en vet en daardoor heeft ze weinig tot geen last meer. Kan alleen als het niet open ligt, anders blijft het plakken! Ook bepanthen smeren en douchen etc zonder parfum.