37 Reacties

8 dagen geleden

Hier doen we nu steeds lekkerder dingen op het brood. Dat helpt. Dochter heeft een hele fase gehad dat ze alleen brood met jam at. Nu eet ze echt vanalles. Juist ook hartig. Is nu 3. Dus go with the flow. Ik doe de laatste 2 dagen voor de ochtenddut een knijpfruit, en hij eet de rest van de dag ook beter daardoor lijkt het. Alsof hij gewoon chiller is door de makkelijke maagvulling. Na zijn dutje krijgt hij dan nog wat echt fruit en dan voor de lunch brood weer.

8 dagen geleden

Reactie op Jurst

Hier doen we nu steeds lekkerder dingen op het brood. Dat helpt. Dochter he ...
Hier kreeg hij van begin af aan al van alles en nog wat.. smeerkaas, kaas, boterhamworst etc. Maar zelfs afwisseling helpt op moment niet haha. 'S ochtends krijgt hij gewoon een potje fruit dus ook niet extreem vullend.

8 dagen geleden

Heel herkenbaar, hier gaat het eten sinds het weekend ook moeizaam! Boterham in de ochtend eindigt meer op de grond dan in haar mond. Maar vrijdag bij de huisarts geweest en daar werd gezien dat ze 1 oortje ontstoken heeft, maar heeft verder geen koorts. Dus vraag me af of t ongemak is of een fase? Ik vind t wel heel lastig want het liefst wil ik dat ze gewoon eet en dat ze gewoon binnenkrijgt wat ze binnen ‘moet’ krijgen.. maar goed kinderen kunnen zich niet uithongeren en zolang ze wel drinkt ga ik ervan uit dat dit wel weer beter zal gaan

8 dagen geleden

Hier ook minder graag ochtend en middag eten! Avond eten gaat er heel goed in. Brood vond hij eerst lekker overdag maar nu ineens niet echt dus nu wat vaker bananen pannekoekjes die gaan er opzich wel goed in!

8 dagen geleden

Ehm ik heb hier onze kleine opeens potjes eten gaat uitspugen. Heb het idee dat ze het doet als ze een warm potje met stukjes niet lekker vindt en bij gemalen / gepureerd fruit en ook als ze weet dat het niet mag… 🙈😅🫣🤣 dan juist wilt ze het doen. Gevolg mama onder gespuugd en vloer onder. Gepureerd fruit kan ik vervangen door vers fruit dat gaat redelijk als ik het geef. Maar wat te doen met warm eten? Herkennen anderen / meerderen dit?? Is dit een fase?? 🙈🤣🤭😦😞⁉️

8 dagen geleden

Wij geven alles wat wij eten in stukjes. Pasta, mais, paprika, ui, gehakt (vanavond). Overdag vouwen we z’n broodje dubbel en dan eet hij idd ook zo op, in kleine stukjes wil hij het dan weer niet hebben. Misschien daar mee experimenteren? Hier is hij nooit fan geweest van gemalen maar zelf happen lukte tot vorige week ook niet goed (tot hij een boterham van z’n zus vond, die was zo weg 🫣😂).

8 dagen geleden

Reactie op Kim151223

Hier kreeg hij van begin af aan al van alles en nog wat.. smeerkaas, kaas, ...
Neee joh, jam. Gestampte muisjes, appelstroop als fatsoenlijke optie. Zoet en lekker, dat trekt veel meer dan kaas en worst. Zo bedoel ik het.

8 dagen geleden

Reactie op Kruimel90

Wij geven alles wat wij eten in stukjes. Pasta, mais, paprika, ui, gehakt ( ...
Afhappen helpt hier ook wel eens voor een paar hapjes. Maar zo gauw hij het zelf vast heeft, gaat het door de kamer en niet in zijn mond. En ik lees ook kindjes kunnen zichzelf niet uithongeren. En echt uithongeren niet natuurlijk, flink ondervoeden wel degelijk. Deed ik zelf ook als peuter/ kleuter😇 en mijn kindjes lijken genetisch belast hiermee. Echt niet alleen maar op de honger van je kindje vertrouwen als zoiets langer aanhoudt, hoor. Dan echt creatief gaan voeren.

8 dagen geleden

Reactie op Jurst

Neee joh, jam. Gestampte muisjes, appelstroop als fatsoenlijke optie. Zoet ...
Oh dat heb ik ook allemaal geprobeerd! Ik merk dat hij gekker is op hartig dan zoet.. gisteren pannekoekjes gemaakt en dat door de appelstroop gedaan en dat ging opzicht nog iets erin. 😂

8 dagen geleden

Reactie op Kim151223

Oh dat heb ik ook allemaal geprobeerd! Ik merk dat hij gekker is op hartig ...
Ah ok. Dan misschien gewoon veel appestroop. Mijn zoontje krijgt nu vaak 3 dagen hetzelfde avondeten ofzo. Als er iets is dat hij eet, krijgt hij dat, tot hij het niet meer eet en dan zoeken we iets nieuws.

8 dagen geleden

Reactie op Jurst

Afhappen helpt hier ook wel eens voor een paar hapjes. Maar zo gauw hij het ...
Ik geef nog borstvoeding erbij dus dat gebeurt gelukkig ook niet snel 🥰 Onze dochter is ook een dramatische eter dus we genieten vooral van alles wat hij wel wil eten terwijl zijn zus nog steeds geen goede eter is (op fruit na). En het meeste gaat hier ook direct van z’n blad af of vliegt door de kamer, maar toch dit soort trucjes zorgen soms toch net voor een extra hapje dat naar binnen gaat omdat het “anders” is wat het interessant maakt. Ging mij ook vooral om de tip van het experimenteren, alles wat nieuw/anders is is meestal interessant 😌

7 dagen geleden

Jaaa hier ook super zinnig. Ze wil alleen nog maar brood met jam of appelstroop........... En ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Sowieso heeft ze niet zoveel zin in brood. Zondag aten we patat en gelukkig had ze een deel van haar hapje al op. Ze was er namelijk helemaal niet mee eens dat het niet voor haar bedoelt was. Dus ze heeft ook al 2 afgelikte patatjes op..... Ben je 1 jaar, had dit nooit verwacht. Bij een 2e kind word je gemakkelijker toch? 😅

7 dagen geleden

Reactie op Kruimel90

Ik geef nog borstvoeding erbij dus dat gebeurt gelukkig ook niet snel 🥰 On ...
Het niet uithongeren was ook iemand anders die dat zei he! Dus dat was niet als reactie op jou.

7 dagen geleden

Reactie op 2lievekindjes

Jaaa hier ook super zinnig. Ze wil alleen nog maar brood met jam of appelst ...
Jaaaa, precies dit! Onze dochter kreeg denk vanaf 14-15 maanden pas steeds brood met jam. Nu heb ik m'n zoontje naar de 1 haar zitten kijken, want dan mogen ze bijna alles hebben. Dus hij krijgt nu ook al een paar weken gestampte muisje. En hij heeft al 3x 3 patatjes op. En van het weekend plantballetjes bij Ikea 🤣 Onze dochter was ruuuim 1,5 voor ze voor het eerst een patatje kreeg en bijna 2 bij de 2e keer. Zoontje heeft ook al een keer een volledig koekje op. Digestive bisquit bij mijn ouders. Was m'n dochter ook echt veel ouder. Van de eerste leer je dat al die ideaalbeelden toch niet haalbaar zijn. En bij de 2e ben je dan gewoon relaxt. Tuurlijk probeer je eerst het fatsoenlijke eten aan te bieden. Maar beter gevoed met keuze b of c, dan uit de curve donderend op keuze a. Dichter dronk ook goed bv, die dat maakte ook dat we beter vast konden houden aan keuze a.

7 dagen geleden

Hier gelukkig nog wel goed eten, maar hij wordt wel enorm kieskeurig. Groente eet hij nauwelijks. Komkommer en avocado nog wel redelijk dus ik bied hem eerst ander groente aan en daarna komkommer of avocado. Broodbeleg wil hij alleen vegan filet american (dus zonder melk en dierlijke producten), hummus of pindakaas. Iets anders eet hij gewoon niet op. Zelf iets eten zoals een koekje oid waar hij bij is kan ook echt niet. Hij wil álles wat wij eten ook hebben. Lange vingers zijn hier favoriet. Maar totaal niet gezond natuurlijk.

7 dagen geleden

Hier ook! Maar haar flesjes is nog ruim 4 x 150/180 ml per 24 uur. Omgekeerde wereld 😅

7 dagen geleden

Reactie op Juulie

Hier gelukkig nog wel goed eten, maar hij wordt wel enorm kieskeurig. Groen ...
Hummus en pindakaas vallen onder gezond beleg 👌

7 dagen geleden

Hier ineens ook geen broodje. Maakt niet uit wat ik erop doe. Banaan wil ze wel dus dan maar een banaantje. Ze moet toch wat eten. Flessen gaan ook niet van harte meer. Ik denk bij ons een combinatie van fase en niet helemaal fit zijn🤷🏼‍♀️

6 dagen geleden

Die van ons eer juist nog wel brood goed, maar het avondeten wordt ineens alleen maar op de grond gesmeten.. (krijgt vanaf 6 maanden al stukken volgens kleintjes methode). Het zal wel een fase zijn denk ik dan...

6 dagen geleden

Krijgt hij misschien ook tanden of kiezen? Hier momenteel ook slecht eten, terwijl ze anders echt goed eet. Maar er komt weer van alles door en aan, inmiddels al 3 kiezen en zie nog allemaal bultjes in haar mond. Denk dat het daardoor komt, alleen brood gaat hier er nog wel in. Warm eten/fruit en fles weinig tot niet. Ze is ook ziek geweest, dus alles komt tegelijk 🙈