33 Reacties
10 dagen geleden
Hier zijn de nachten ‘drama’.. sinds een aantal dagen wordt ze minimaal 2-3x brullend wakker en is eigenlijk niks goed. Wel enorm druk met lopen.. hoop dat dit snel weer over is 🙈
10 dagen geleden
Reactie op Jurst
Hoe laat en hoe lang is de ochtenddut nu?
Eerder las ik volgens mij een post van je dat een kinderarts de cry it out methode had geadviseerd. Is dat zoals het klinkt…laten huilen of heb je er nog handvatten bij gekregen? Ik weet niet of het iets is wat ik zelf zou kunnen maar inmiddels is er wel echt slaapgebrek 🤣
10 dagen geleden
Reactie op Lilii
Dutjes overdag gaan prima geen enkel probleem, overdag is hij ook heel norm ...
Ok, maar hoeveel slaapt hij dan overdag? Misschien slaapt hij wel teveel en lukt het daardoor niet om in de nacht door te slapen? Ik kan me zo voorstellen na de halve nacht wakker zijn dat hij overdag wel in gaat halen?
10 dagen geleden
Reactie op Fikalover
Eerder las ik volgens mij een post van je dat een kinderarts de cry it out ...
Haha ja dat was bij mij!
Onze eerste kinderarts had dat geadviseerd bij onze huilbaby (toen pas 6 of 7 weken oud.)
Hij vertelde dat dat vroeger vaak werd toegepast en soms nu in sommige gevallen ook. Wist niet wat ik hoorde, wij waren daar ook helemaal niet aan toe ondanks dat ons zoontje tussen de 12-15u per dag huilde.
Later nog steeds veel huilen in de nacht en uren wakker. Wij hebben wel eerst andere slaaptrainingen toegepast (chair methode en ongeveer 2-3 weken nog de “5 minuten methode” - kan overigens ook met andere intervallen, ook geprobeerd.)
Hielp allemaal niet dus wij zijn na maanden niet slapen toch de cry it out gaan doen.
Als je het wil doen zeker goed inlezen en absoluut niet gaan beginnen wanneer je kindje ziek of verkouden is.
Wij gaven de eerste 3 nachten ook een zetpil voor het slapengaan zodat we pijn konden uitsluiten mocht hij heel veel gaan huilen.
Verder moet de basis goed zijn (veilige slaapomgeving, schone luier, voeding gehad) en een vast en herkenbaar slaapritueel.
Hier is het: avondeten, even rustig spelen, in bad, pyjama aan, speelgoed opruimen, flesje en boekje lezen en dan naar bed. Samen gordijnen dicht en slaapliedje en dan in bed.
De eerste tijd hebben wij beneden geslapen met matrassen op de grond. Ons zoontje kan uren achter elkaar huilen en we hadden uiteraard de babyfoon bij ons, maar met het geluid op stil. Je wordt echt knettergek anders. Mijn eerste reactie is echt om er naar toe te gaan. Maar dat kan dus bij deze methode niet. Wij hebben in het begin bij langer dan een x aantal minuten huilen wel onze stem laten horen (hier geen succes, werd hij niet rustig van maar ik wilde wel laten weten dat we er waren)
Wij hebben een week vrij genomen van werk en verplichtingen overdag en s avonds en ook een week geen kinderopvang zodat we echt goed konden monitoren of dit wel een goed plan was. Overdag hebben we overigens niet gelijk de cry it out methode gehandteerd. Bij langer dan 15 minuten huilen haalden we hem dan uit bed. Maar in de praktijk is dat misschien 3x gebeurd.
Nacht 1 en 2 heeft ons zoontje ongeveer 20 minuten gehuild en daarna de hele nacht doorgeslapen zonder nachtvoedingen. Dat was echt nog maar 2x gebeurd toen hij een stuk jonger was. Echt bizar.
Nacht 3 4 en 5 waren wel pittiger.
Maar nu slaapt ons zoontje alle slaapjes zelf in en wordt hij soms in de nacht wel wakker maar dan slaapt hij zelf weer door. Echt nooit durven dromen.
10 dagen geleden
Reactie op Jurst
Ok, maar hoeveel slaapt hij dan overdag? Misschien slaapt hij wel teveel en ...
Ja dit kan zeker ook het zijn. Hier nu ook "maar" 1 dutje (als ze de nacht ervoor goed heeft geslapen, anders korte ochtenddut erbij) van +- 2 uur. Is voor onze meid nu echt genoeg (net 1)
Was een periode strijd - vooral omdat wij denk ik zelf graag de ochtenddut nog wilden, want ja.... was het niet veel te vroeg om al op 1 dut te gaan. Maar zo zie je, elk kind op z'n eigen moment haha
10 dagen geleden
Reactie op Fleurrrrr
Ja dit kan zeker ook het zijn. Hier nu ook "maar" 1 dutje (als ze de nacht ...
Precies dat hadden we met onze eerste ook. Je wordt helemaal onzeker gemaakt, dat het ochtenddutje echt nog nodig is. Nou dat was het dus niet.
Zoontje heeft hem wel nog nodig, maar maken geen er echt uit wakker, anders slechte middagdut en dan savonds te moe en onrustig na eerst wel in slaap vallen.
10 uur geleden
Wij zitten er nu in. Beetje verlaat geloof ik haha. Overdag is het in slaap komen drama, om vervolgens na 40-60 min weer wakker te worden. Ook z’n enige slaapje op de dag. ‘s avonds duurt het ook veel langer en hij sliep al een maand of 2/3 door, maar moet er nu ook weer uit ‘s nachts. Gelukkig weet ik dat het een fase is maar pfff klaar mee! 😅
10 uur geleden
Reactie op Catmommmy
Wij zitten er nu in. Beetje verlaat geloof ik haha. Overdag is het in slaap ...
Van wanneer is hij? Hier 1 van de 7e maar die doet ook alleen slaapjes van maximaal een uur, moe en huilend wakker, moeilijk in slaap komen maar verder gelukkig vaak wel vrolijk. Hij hangt ook heel veel aan mij, of aan mn been als ik hem niet op til. 😅 Laat dit ook maar weer snel voorbij gaan…