23 Reacties
11 maanden geleden
Hey, het komt echt door het poep. Poep irriteert het huid. Ik had dit ook bij mijn baby. Mijn tip is, zo vaak mogelijk verversen. Probeer met water te wassen. En niet met die babydoekjes (want je haalt niet alle bacteriën eruit, wat water wel doet). En dan een hele dikke laag smeren met de zalf van het merk Dermocrem (maar zeker na het wassen met water en deppen met een zacht handdoek, niet schrubben). Je zal na een dag of twee een verschil zien.
11 maanden geleden
Reactie op Nonnieeee
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar smeren met bepanthen? Wij smeren va ...
Bepanthen nog niet gebruikt. Dar is zeker een optie
11 maanden geleden
Reactie op Milagro
Wellicht heb je dit ook gedaan hoor, maar onze huisarts zei: zodra de klach ...
Hmm. Ik kreeg miconazolcreme van de huisarts door. Ga deze is zoeken. Moest indd wel 2wkn smeren.
Thanks
11 maanden geleden
Reactie op Nature1357
Hey, het komt echt door het poep. Poep irriteert het huid. Ik had dit ook b ...
Jaa ik denk ook door de poep. Maar gekke vind ik dst bij haar billen/anus het niet is. Het is echt dr schaamlippen en links en rechts de randjes.
Maar indd even weer met water ipv doekjes.
Thanks
11 maanden geleden
Reactie op Milagro
Oh, die hadden wij eerst ook. Maar deze is volgens mij wat sterker.
Thanks ik ga is opzoek.
11 maanden geleden
Reactie op Cynthiamullie
Jaa ik denk ook door de poep. Maar gekke vind ik dst bij haar billen/anus h ...
Schaamlippen zijn denk ik gewoon gevoelige huid. En plooitjes/randjes gaan vaak het eerste irriteren omdat dat ook wat zweteriger/vochtiger blijft.
Maar denk ook echt door de poep!
Hier ook altijd een dikke laag bepanthen. En als ze heel rood zijn, echt meteen verschonen na poep en sowieso bij elke luier wissel een laag bepanthen erop en dan wordt het weer minder.
Heb bij mijn zoon ooit zo'n erge rode billen gehad dat geen zalfje hielp en hij schreeuwde het uit als die moest zitten. Toen kwam ik bij heilwol uit. Dat was echt een wonder middel. Leg je wat in de luier en als ze dan plassen of poepen, de billen blijven altijd droog en het geeft letterlijk lucht.
11 maanden geleden
Reactie op Elliema
Schaamlippen zijn denk ik gewoon gevoelige huid. En plooitjes/randjes gaan ...
Ja bij beetje rood smeer ik eigenlijk alrijd meteen sudo.. en bij poep verschoon ik meteen. Toch is bepanthen gaan kopen. En heilwol is goeie tip dankjrwel
11 maanden geleden
De zinkzalf uit pot van dr leenarts heeft een extra hoge dosis zink en vind ik heel fijn. Zodra er iets rood begint te worden smeer ik die erop en werkt beter en blojft goed en lang zitten (andere zinkzalven smeren soms niet goed uit als de huid te rood en vurig is omdat het dan wegglijdt?)
11 maanden geleden
Reactie op Cynthiamullie
Ja bij beetje rood smeer ik eigenlijk alrijd meteen sudo.. en bij poep vers ...
Sudo werkt hier dan juist niet. Daar zit parfum in en irriteert dan onwijs, wanneer de huid al een beetje beschadigd is door de luieruitslag.
Maar daar is de één natuurlijk gevoeliger voor dan de ander.
11 maanden geleden
Reactie op AntjeGetsBebe
De zinkzalf uit pot van dr leenarts heeft een extra hoge dosis zink en vind ...
Klopt heb je gelijk in qua smeren.
Er zijn zo eel merkrn tegenwoordig.
Maar het was nu gewoon bam ineens heel rood. Want ik smeer eigenlijk alrijf als ik indd beetje rood zie.
Ik ga even bepanthen proberen en anders is dir de volgende optie
11 maanden geleden
Reactie op Cynthiamullie
Klopt heb je gelijk in qua smeren.
Er zijn zo eel merkrn tegenwoordig.
Ma ...
Hier gebruiken we Bepanthen. Maar meer preventief. We smeren het na iedere verschoning, zodat het een soort barrièrelaagje vormt. Bij de oudste ook gebruikt en heeft nooit luieruitslag gehad. Maar de tweeling heeft mijn huid, en ondanks dezelfde werkwijze hebben zij regelmatig luieruitslag en schimmelinfecties. Dus moeten we soms behandelen. Zeker bij tandjespoep, dat is zo zuur en bijt in die huidjes.
11 maanden geleden
Reactie op Cynthiamullie
Jaa ik denk ook door de poep. Maar gekke vind ik dst bij haar billen/anus h ...
Schaamlippen zijn gewoon gevoeliger. Ik raad waterwipes aan. Water helpt niet tegen bacteriën beter dan die doekjes. Je wil vooral geen geparfumeerde doekjes enzo.
Bepanthen is inderdaad goed. Als er geen schimmel (meer) zit, zou ik dat gewoon elke verschoning gaan smeren. En dagelijks even in een badje zetten kan ook helpen.
11 maanden geleden
Reactie op Milagro
Sudo werkt hier dan juist niet. Daar zit parfum in en irriteert dan onwijs, ...
Inderdaad, sudocrème bevat parfum en dat is heel irriterend en uitdrogend voor de huid. Daarnaast ook nog eens hormoonverstorens dus ik zou deze troep nóóit smeren. Bepanthen ook niet, als je die ingrediënten leest is het ook troep. Ik zou alles 100% natuurlijk doen zoals de billencrème van Weleda. Wij hebben natuurlijke luiers van Kruidvat Pure & Soft en Waterwipes doekjes. Nog nooit luieruitslag gehad, enkel wat rood bij tandjespoep maar dat is zo verdwenen als we Weleda smeren