16 Reacties
MOD
7 dagen geleden
Wat eten jullie nu zelf?
Hier wordt nu een paar maanden met de pot mee gegeten en net als met de oudste toendertijd, krijgt ze gewoon hetzelfde wat wij eten. Tenzij het patat/pizza etc. is, dan krijgt ze een restje.
Wat wij ondere andere eten: allerlei stamppotten, groente met rijst of aardappels, ovenschotels, pasta met zelfgemaakte saus. We gebruiken nooit pakjes/zakjes, dus ze kan alles mee eten. Eventueel voegen we zelf nog wat pittigere kruiden toe op ons bord, overige kruiden gaan gewoon de pan in.
7 dagen geleden
Hier eet hij ook gewoon mee, alleen soms fijngeprakt of een 'deconstructed version'. Ik doe nu geen pittige kruiden door het eten, evt voegen we dit aan tafel toe. Ik kook verder niets bijzonders, als we een enkele keer iets hebben wat niets is voor hem, bak ik voor hem een aardappeltje, stukje komkommer erbij, wat overgebleven kip of een visstickje uit de vriezer, en klaar
MOD
7 dagen geleden
Reactie op CinA
Hier eet hij ook gewoon mee, alleen soms fijngeprakt of een 'deconstructed ...
Hier laatst een keer echt bijna niks in huis, dus toen werd het pasta met geraspte kaas en komkommer 🤣 Je hebt weleens van die dagen 😅 Ze was er zelf hartstikke blij mee haha
MOD
7 dagen geleden
Reactie op Jurst
Eten jullie kindjes de komkommer dan echt goed op, of alleen de zachte binn ...
Ze eten in principe alles op. Wat soms natuurlijk betekent dat de binnenkant van het ene stuk en de buitenkant van het andere stuk gegeten wordt😅
M'n peuter begint inmiddels gelukkig wel pas aan het volgende stuk als de ene op is.
7 dagen geleden
Reactie op 2021Baby1
Wat eten jullie nu zelf?
Hier wordt nu een paar maanden met de pot mee geg ...
Ook bijvoorbeeld zuurkool in z’n geheel? (Niet grof gepureerd ofzo)
Hier eten we vaak wraps, ovenschotel met bv tortellini en kruiden roomkaas, rijst met kipkerrie (blokjes kip), hamburger met wat sla of pasta pesto. Zie echt niet helemaal voor me hoe ik dat aan haar geef? Alleen al omdat pesto bv behoorlijk zout is, of tortellini vrij grof, wraps lijkt me helemaal onhandig?
Ik kom er ook niet uit 🤣 ik geef het hier rapley in principe.
7 dagen geleden
Reactie op LMW07
Ook bijvoorbeeld zuurkool in z’n geheel? (Niet grof gepureerd ofzo)
Hier e ...
Ik probeer dan van de losse ingrediënten wat aan te bieden. Dus reepjes losse wrap, stuk tomaat, stukje hamburger, rijst doe ik wat yoghurt of roomkaas doorheen, stukje kip bakken en zo geven. Maar het is inderdaad niet altijd handig of voor je gevoel een “hele maaltijd”
7 dagen geleden
Reactie op 2021Baby1
Wat eten jullie nu zelf?
Hier wordt nu een paar maanden met de pot mee geg ...
Wij doen precies hetzelfde. In principe kunnen ze dan alles mee eten 👍
@TS: het jezelf vooral niet te moeilijk maken 😊 Het hangt er ook een beetje vanaf wat jullie zelf normaal gesproken eten, de pittige curry's laten wij bijv nu even achterwege.
6 dagen geleden
Met de pot mee eten is met de pot mee eten, dus gewoon lekker alles geven dat jullie eten :) Doen wij al maanden en alles gaat top. Als ik twijfel over genoeg vitamine bijvoorbeeld geef ik gewoon wat extra erbij. Zoals wat blokjes gekookte pompoen of wat roosjes zacht gekookte broccoli. Gisteren pasta met zalm, ui en tomaat en dan geef ik hem nog wat bloemkool roosjes erbij. Heb altijd van alles in de diepvries.