11 Reacties

5 dagen geleden

Mijn zoon wordt 2 op 17 december. Hij heeft deze fase voor ongeveer een weekje gehad afgelopen maand. We zijn zijn dutje blijven aanbieden, soms duurde het 1-1.5 uur voordat hij in slaap viel. Hij was ook echt extreem moe tussen de middag, maar weigerde te slapen. Maar hij is na die week wel weer verder gegaan met z'n dutje. Ik zou het niet meteen opgeven!

5 dagen geleden

Reactie op emitje

Mijn zoon wordt 2 op 17 december. Hij heeft deze fase voor ongeveer een wee ...
Ik haal hem nu na een uur er maar uit, maar jij zegt eigenlijk iets langer laten liggen? En hoe lang en tot hoe laat laat je hem dan slapen mocht hij in slaap vallen?

5 dagen geleden

Hier precies hetzelfde, ga nu weer met hem omlaag.. hij houdt vervolgens de avond heel lastig vol maar hij weigert de middagslaapje.. lastige fase 😅 onze oudste stopte ook met 2 jaar volledig met middagslaapje

5 dagen geleden

Ik had dit ook. Was een paar dagen zo, maar nu slaapt ze toch weer smiddags... een fase denk ik!

5 dagen geleden

Reactie op loisslot123

Ik haal hem nu na een uur er maar uit, maar jij zegt eigenlijk iets langer ...
Ja, maar soms lukte het ook gewoon niet hoor. Dan probeerde ik het de volgende dag weer. Zo'n regressie kan wel even duren. Hij slaapt nu heel wisselend, soms "maar" 40 min maar ik laat hem nooit langer dan 2 uur slapen. Hij slaapt ook niet na 15 uur, anders wordt de nacht een drama

5 dagen geleden

Denk het wel. Wij hebben het al gehad, nu slaapt ze weer 1,5 tot 2 uur. De oudste heeft ook precies zo'n fase gehad rond 2 jaar.

5 dagen geleden

Hij valt nu al bijna om en het is 1430.. dit wordt nog een lange middag. Hij is op boevenpad 😅

5 dagen geleden

Reactie op loisslot123

Hij valt nu al bijna om en het is 1430.. dit wordt nog een lange middag. Hi ...
Succes!😅

4 dagen geleden

Mijn zoontje heeft dit nu ook en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij blijft dan ook nog eens makkelijk wakker tot ,8 uur (leg hem wel eerder in bed) ik heb ook zoo mn rust nodig (24 wkn zwanger) dus hoop dat het zoals mensen hier zeggen een fase is.

4 dagen geleden

Reactie op loisslot123

Hij valt nu al bijna om en het is 1430.. dit wordt nog een lange middag. Hi ...
Om 14:30 kan je hem nog voor een powernap naar bed brengen. Verder zolang ze niet huilen en je niet roepen, zou ik hem de dutjestijd gewoon in bed laten. En pas als hij 2 weken lang dan niet in slaap gevallen is, kan je er een beetje over denken dat de dut niet meer nodig is. Maar je zegt zelf ook dat hij het zonder niet haalt, dus ik denk dat het een fase is.

3 dagen geleden

Hier hadden wij precies hetzelfde! Wij hebben zijn ritme nu iets aangepast en hij slaapt weer als een roos. Wat we doen is ‘s ochtends op tijd wakker maken, rond 7 uur (uitslaper hier). Zorgen dat hij ‘s ochtends even buiten komt. Dan brengen wij hem wat later naar bed in de middag, rond 1 uur en maken hem na max. 1,5 uur slapen wakker. ‘s avonds tussen 19.00 en 19.30 weer naar bed en dit strak aanhouden werkt echt top hier! Vooral het na 1,5 uur wakker maken is belangrijk anders schijnen ze de volgende dag niet/minder goed te gaan slapen overdag. Succes! Hopelijk werkt het bij jullie net zo goed.