2 Reacties

5 dagen geleden

Wat vervelend dat je hiermee zit! Kan me goed indenken dat dit ontzettend veel energie kost die je niet hebt. Evenwel denk ik echt niet dat het komt door de zwangerschap. Ik ben 33 weken zwanger, onze zoons zijn even oud en mijn zoontje komt zijn bed niet (meer) uit. Ik heb dat wel even gehad en er toen ook een topic over geopend. Wat tips die hier volgens mij goed werken: - De belangrijkste: consistency is key. Reageer steeds op dezelfde manier. Niet soms in bed bij papa en mama, want hij begrijpt niet waarom het soms wel mag en soms niet. Of eerder op de avond niet en later wel. Mijn zoontje mag het nooit, dus verlangt hij er ook niet naar. Gewoon steeds handje pakken, terug naar bed, "tijd om te slapen liefje", weer in bed leggen, klaar. - Mijn zoontje kan niet de gang op. De deurklink zit een halve slag gedraaid (naar boven gericht). Hij moet mij dus roepen als hij uit bed is en niet beseft hoe hij terug moet komen of het niet wil. Zo kan hij minder brokken maken, zich niet bezeren en loopt hij ook niet per ongeluk een verlichte ruimte in waardoor hij gelijk weer heel wakker zou worden. Hij heeft een klein rood lampje met bewegingssensor puur ter ori毛ntatie in zijn eigen bed/om zijn knuffeltje terug te kunnen vinden/ook 's nachts vanuit een andere plek in de kamer te kunnen zien waar ook alweer zijn bed is (hint) 馃槈. - Geen dutje gedaan 5,5u v贸贸r bedtijd? Dan zij het zo. Dat overleeft hij 茅cht wel op deze leeftijd. Gewoon laten gebeuren. Ook nog een vraag: wat is het gevecht als je man hem naar bed brengt? Wat doen jullie verschillend? Succes ook met de laatste loodjes van je zwangerschap 馃 het is sowieso pittig, ik herken t maar al te goed...

4 dagen geleden

Hoe laat slaapt hij? Misschien moet hij wat eerder zijn dutje in? En een laat dutje kwam bij mijn dochter na de overgang naar geen dutje ook wel eens voor, maar dan was het echt 15-20 minuten en n铆et langer dan dat. Want dan verstoort het de nacht. Met het oog op de baby zou ik heel duidelijk zijn nu, zodat je straks niet hem afwijst voor de baby zegmaar. Misschien bij het naar bed brengen nog iets meer de tijd nemen voor knuffelen voor hij zijn bed in gaat, zodat die behoefte nog wat meer vervuld is. Maar in bed is dan in bed. Tip voor jullie allebei, vertel jullie kindjes dat baby's huilen. Dat ze niet kunnen praten en nog niks snappen en gewoon huilen om iets aan te geven. Ik heb honger, ik heb dorst, ik lig niet lekker, etc. . En dat het dus kan dat ze in de nacht de baby horen huilen, maar zij dan niks hoeven te doen. Dat ze lekker mogen slapen en jullie als ouders het oplossen en voor de nacht zorgen. En dat jullie dat voor hun ook deden toen ze baby waren. En dat baby's nog moeten leren dat de nacht is om te slapen, maar je grote kindje dat natuurlijk gelukkig al lang weet. Door dit vooraf in te prenten, kan het wat soepeler lopen als de kleine er is.