16 Reacties

2 jaar geleden

Heel begrijpelijk! Dat vond ik ook, maar nadat ik het de eerste keer gedaan had vond ik het gelijk al minder erg. Even jezelf er overheen zetten en dan word het meestal veel minder! Als je hechtingen krijgt moet je in je kraamweek ook elke dag gecheckt worden :(

2 jaar geleden

Ik snap je heel goed. Maar deze mensen zien ze heel de dag door, en zijn alleen medisch bezig. Gewoon proberen niet aan te denken, en ze doen het allemaal voor jou en de baby

2 jaar geleden

Ik vond dit ook heel spannend, Maar als het om de bevalling gaat vergeet je alle schaamte en onzekerheden. Trust me! Je oer instinkt staat aan en je denkt er niet eens over na. Achteraf dacht ik: hey, heeft nou een andere man mijn vagina gezien? 馃槀 Interesseerd je op dat moment echt niks.

2 jaar geleden

Zelfs me eigen partner ziet me vagina niet open en bloot. Daarom zit ik de helletijd met het idee hoe ga ik me aan gun kunne bloot stellen.

2 jaar geleden

Reactie op hajarmhdi123

Zelfs me eigen partner ziet me vagina niet open en bloot. Daarom zit ik de ...
Misschien dat je dit kan aangeven, en kunnen ze wat dingen verzinnen om het voor jou zo comfortabel mogelijk te maken.

2 jaar geleden

Reactie op hajarmhdi123

Zelfs me eigen partner ziet me vagina niet open en bloot. Daarom zit ik de ...
Inderdaad gewoon aan geven, dan kunnen ze daar eventueel rekening mee houden. En gewoon eerlijk blijven naar de mensen toe

2 jaar geleden

Ja ga ik doen, want ik kom er maar niet overheen

2 jaar geleden

Je kunt evt een doek of dunne sjaal meenemen die je over je heen legt. Uiteraard zien ze je dan nog steeds want ze moeten daaronder het ballonnetje plaatsen en dus tussen je benen kijken, maar je voelt jezelf minder bloot en kwetsbaar

2 jaar geleden

Reactie op CinA

Je kunt evt een doek of dunne sjaal meenemen die je over je heen legt. Uite ...
Kan dit denkje gewoon. Gaan ze me niet raar vinden ?

2 jaar geleden

Reactie op hajarmhdi123

Kan dit denkje gewoon. Gaan ze me niet raar vinden ?
Ik heb dit wel eens gedaan. Bij een inwendge echo gaf de gynaecoloog me zelf een doek (terwijl ik er geen moeite mee heb om het zonder te doen). En nee, dat is niet raar - het is voor hen ook prettiger werken als jij jezelf comfortabel voelt en aangeeft wat je wel/niet wilt. Je kunt gewoon zeggen "ik vind het prettiger om dit over me heen te leggen, is dat goed?" en dan zeggen ze heus geen nee 鉂わ笍

2 jaar geleden

Reactie op CinA

Ik heb dit wel eens gedaan. Bij een inwendge echo gaf de gynaecoloog me zel ...
Dankjewelll voor je goeie advies. Ga ik doen. Vraag me oprecht af of k de enige ben die hier zo een angst voor heeft

2 jaar geleden

Reactie op hajarmhdi123

Dankjewelll voor je goeie advies. Ga ik doen. Vraag me oprecht af of k de e ...
Zoals Roomy en Mikjej zeggen, tijdens de bevalling kan het je niks meer schelen, en het wordt ook steeds makkelijker om te doen

2 jaar geleden

Ik snap je gevoel, je bent (half) naakt gewoon heel kwetsbaar. Je kunt aangeven dat je het spannend vind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alle verpleegkundigen/verloskundigen en de gyn altijd super vriendelijk en lief vind. Ze vragen ook toestemming voor ze je mogen aanraken dus als de spanning op dat moment te hoog is , is dat ook een goed moment om dit bespreekbaar te maken. Na een paar keer wordt het ook makkelijker, wat mij hielp in het begin is om te onthouden dat niks gek of raar is omdat het hun werk is en ze dagelijks vagina鈥檚 zien.

2 jaar geleden

Vervelend dat je onzeker bent, maar op het einde van de zwangerschap hebben de meesten van ons een dikke, gespleten egel. Gynaecologen kijken nergens meer van op, joh.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige bevalling een strippoging en 4 pogingen tot plaatsen van een ballon gehad, ze leggen er zelf al iets overheen dat je niet zo open en bloot ligt. Ik vond zelf het aanraken/ontspannen lastig, wat ik telkens aangegeven heb en waar heel goed rekening mee gehouden werd. Werd helemaal niet raar over gedaan, juist goed op mijn gemak gesteld!

2 jaar geleden

Ik heb verschillende keren kunstmatige inseminatie gehad en inwendige echo's. Mijn ervaring is dat je een handdoek ofzo krijgt om er over te leggen (zodat je er zelf ook niet te veel van ziet) en zij onthouden het echt niet. Ik kwam soms dezelfde gyn tegen die niet meer wist mij ooit al gezien te hebben. 馃き