4 Reacties
2 dagen geleden
Hier met 22 maanden gestopt. Door haar zelf. Ben nu 25 weken zwanger en ondanks ze altijd hield van de borstvoeding vond ze de smaak toch te erg veranderen. Vond het wel jammer maar heb altijd gezegd dat ik het mooi zou vinden als het 1 jaar lukt en 2 jaar als het me gegund is. Ik wou zelf ook wel weer mijn ‘lijf terug’ (een soort adem pauze wat betreft zulk contact met de kleine want borstvoeding is prachtig maar voelde me ook lichtelijk touched out soms) tussen de eerste en tweede maar als het bij mij had gelegen om te stoppen weet ik ook niet of ik het gedaan had. Maar moet wel zeggen dat het stoppen ergens ook wel mee viel.
2 dagen geleden
Ik ben na 23 maanden gestopt! Ik vond dit ook heel moeilijk, behoorlijk wat tranen om gelaten. Vooral omdat t voor mijn gevoel z’n periode is dat je weer afsluit.
Vond het altijd fijne momentjes.
Ik gaf toen alleen nog in de avond 1 voeding en ben dit gaan vervangen door bijv een flesje melk.
Ik zei tegen haar dat melkie/tietje op was en dit pikte ze best goed op. Ik wilde er geen strijd van maken dus zei dat melkie op was, werd ze heel verdrietig liet ik haar even drinken. Maar zo kwamen er steeds meer dagen dat ze er niet meer om vroeg.
Nu krijgt wel nog een klein flesje melk tijdens het avond ritueel. Dus boekje lezen, flesje, tanden poetsen en dan naar bed
2 dagen geleden
Mijn zoontje is nu 2 jaar en 1 maand en ik voed ook nog steeds. Aan de ene kant wil ik stoppen, maar aan de andere kant ook weer echt niet. Ik ben daarnaast 8 weken zwanger en het voeden doet nu ook echt pijn. Ik hoop nog steeds dat hij zelf die keuze maakt, ik ben zo bang dat als ik die keuze ga maken dat ik me schuldig ga voelen.