60 Reacties

3 maanden geleden

Nog even toevoegen: Overdag drinkt hij geen melk meer. Vaste voeding goed, maar matige eter. Als het pasta of rijst is: goede eter:)

3 maanden geleden

Bij mijn zoontje gingen we savonds en snachts als hij wakker werd een flesje water geven. Op een gegeven moment had hij hier door geen behoefte meer aan melk. Flesje water staat op z'n kamertje en geven we nu nog eens als hij veel hoest ofso. Maar wij deden dit al rond 8 maanden ofso xd Geen idee of dit een optie is voor jouw kindje? Hij at en eet nog steeds overigens goed waardoor wij merkten dat hij toen geen melk nodig had en dus content was met een slokje water

3 maanden geleden

Reactie op CReinking

Bij mijn zoontje gingen we savonds en snachts als hij wakker werd een flesj ...
Dankjewel voor je reactie. Toen we een tijdje geleden probeerden af te bouwen, dedencwe dat ook. Hij werd daar kwaad van. Maar uiteindelijk lukte het soms wel.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor. Wij geven dan geen poedermelk meer maar alleen koe melk. Het is echt een gewoonte geworden. Bij mijn oudste zoontje was dit ook. Bij hem zijn we rond 1,5 ineens gestopt met die fles geven. We zeiden steeds dag de melk op was. Een paar dagen hele slechte nachten en veel troosten maar toen waren we er wel van af. Moet nu bij mijn dochter nog even de moed en vooral energie vinden om ook even er aan t werken. 🙈 Het is gewoon een slaapassociatie geworden.

3 maanden geleden

Hoe eet en drinkt hij over de hele dag heen? Ik vind het heel veel melk tussen 19 en 07. Sowieso veel melk. Ons kindje drinkt over de hele dag nog minder. Overdag 1x 100 ml melk en voor Slapen (1830/19u) nogneensu 120 -150 (gewone halfvolle melk). Verder paar eetlepels yoghurt zodat ze ongebeer aan 300ml zuivel komt. Wat pittig qua nachten voor jullie en zoeken idd. . Ik kan me voorstellen dat je dit veel melk vindt. Je zult vast ook luiers moeten verschonen snachts met die hoeveelheden. Ik ben benieuwd naar jullie dag ritme

3 maanden geleden

Het is mij ook nog niet gelukt om melk helemaal te verminderen maar je zou misschien de flessen stukken minder kunnen aanbieden? Hier heb ik gemerkt dat er geen verschil is tussen 180 en 210 bij slapen gaan. Ze wordt hoe dan ook wakker voor een nachtfles. Ook ga ik vaker melk verdunnen. Daarom denk ik dat het hier iig combinatie is van honger maar ook zeker associatie. 🙃

3 maanden geleden

Dit is iets dat jullie zelf doen zegmaar. Met die fles is hij het snelst getroost geweest en daarmee is hij eraan gewend geraakt. Ik zou hem vertellen dat hij in de nacht niet meer kan drinken. Bij wakker worden eventueel water in een beker aanbieden en dat 2 nachten volhoude of heel misschien iets langer, maar dit gaat doorgaans echt wel snel. Resoluut en vastberaden. Dan ben je er vanaf een kan je zoontje ook veel lekkerder slapen.

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Dit is iets dat jullie zelf doen zegmaar. Met die fles is hij het snelst ge ...
Ik zie dat het er een beetje bot staat, zo is het niet bedoelt! 🤗

3 maanden geleden

Alsof ik ons verhaal lees! Tot twee weken terug echt minstens 2/3 keer per nacht eruit en zo hard gillen om een fles en inderdaad woest als we er water in deden. In het begin toen ik stopte met borstvoeding gemakkelijk de fles gegeven omdat grote broer anders wakker zou worden, daardoor mega slaapassociatie geworden. We waren het zo zat, dus twee weken geleden resoluut gestopt en afgesproken om tussen 19u en 6u geen fles meer te geven. Matras op haar kamer gelegd om zelf even te kunnen liggen tijdens het troosten. Drie helse nachten met urenlang troosten, en toen.. slapen!!! Ze slaapt nu gewoon vrijwel elke nacht door, soms een keer wakker en dan is het wel een uur lang troosten, maar wat een verademing!! Dus dit kunnen jullie ook 💪🏻

3 maanden geleden

Reactie op simoneromee

Hier hetzelfde hoor. Wij geven dan geen poedermelk meer maar alleen koe mel ...
Dankjewel! Idem hier.. soms denk ik dat we ook turkey moeten gaan, probleem is dat hij gewoon NIET te troosten is. Om 19u15 230 gedronken, om 21u was hij er alweer. Benieuwd of hij nu ook om 23u-00u wakker wordt, zoals gewoonlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Hoe eet en drinkt hij over de hele dag heen? Ik vind het heel veel melk tu ...
Hallo, merci voor je reactie. reactie. Ritme is 7u opstaan Beetje melk, bvb 100 + halve boterham. 9u soep , heel goed, soms met brood 11u30 warm (soms 250gr in de opvang, soms maar 100 gr, meestal thuis) 15u banaan ofzo (vroeger fruitpap, maar sinds kort wil hij enkel een banaan met pel :D) 17u rijstkoek 18u warm of boterham 19u 210 22u 150 3u 120 Boterhammen eet hij nooit meer dan 1

3 maanden geleden

Reactie op Snorkelbeer

Alsof ik ons verhaal lees! Tot twee weken terug echt minstens 2/3 keer per ...
Merci voor je reactie!! Doet goed te lezen dat we niet alleen zijn. Hoe oud is jullie kindje? Misschien wat gekke vragen, maar hoe krijgen jullie haar getroost? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik onze zoon terug rustig krijg. Blijft je dochtertje in haar bedje? Hoelang duurden die huilbuien dan telkens? Bedankt voor de tips!!!

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik zie dat het er een beetje bot staat, zo is het niet bedoelt! 🤗
Geen probleem hoor!

3 maanden geleden

Reactie op MamavanRein

Dankjewel! Idem hier.. soms denk ik dat we ook turkey moeten gaan, probleem ...
Om 21 uur is hij dan echt niet wakker van de honger. Zoontje hier wordt soms ook wakker, maar hij krijgt geen drinken of wat ook. Soms even troosten, vaak niet eens nodig. Die flessen zijn echt een slaapassociatie bij jullie. En het hem echt zeggen, overdag ook helpt volgens mij echt voor ze in het te begrijpen. Ik denk als je nu zou starten of vanaf morgen zegmaar, dan ben je er volgend weekend vanaf.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanRein

Merci voor je reactie!! Doet goed te lezen dat we niet alleen zijn. Hoe oud ...
Door gewoon vol te houden. Hij moet een andere manier van in slaap vallen leren. En zo niet je het ook zien. Hij weet op die momenten niet goed hoe dat moet. Blijf mega rustig, doe zo min mogelijk. Zo donker mogelijk, alleen fluisteren. Niet de kamer uit met hem. Je kan ook kiezen voor slaaptraining. Heeft hij een knuffeltje?

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Om 21 uur is hij dan echt niet wakker van de honger. Zoontje hier wordt som ...
Ja, klopt, ik weet het. ´s Avonds en overdag gaat hij wel super flink naar z´n bed 😄 Ik probeer wel, maar hij is altijd direct zo overstuur. De berichtjes hier helpen me wel de stap te durven zetten.

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Door gewoon vol te houden. Hij moet een andere manier van in slaap vallen l ...
Ja, hij heeft een knuffeltje. Als hij gaat slapen om 19u of overdag, kan hij het wel supergoed, zelfstandig inslapen.

2 maanden geleden

Onze nachten waren precies hetzelfde zoals je beschrijft. Wat bij ons heeft geholpen is maar een kleine hoeveelheid melk geven met het naar bed gaan. Op een gegeven moment kreeg onze dochter voor het slapen een fles van 180, wat voor haar echt veel is, en dan werd ze gerust om 23:00 weer wakker. En om 2:00 weer. En soms daarna nog een keer in de nacht. En dus compleet gesloopt de dag beginnen. Dus toen heb ik haar een keer geprobeerd om 60 te geven voor het slapen en sindsdien is er veel meer rust in de nachten. Meestal word ze nog wakker voor 1 klein én aangelengd flesje, maar dat is vaak pas rond 3 a 4 uur. Dat gaat nu goed en wil ik proberen te gaan afbouwen binnenkort. Het is wel even wennen, want zeker in het begin verwachtte ze een volle fles, maar nu gaat het heel goed, ook met inslapen ‘s avonds. Probeer het een avondje, misschien helpt het jullie ook zo goed 🙂

2 maanden geleden

Onze zoon slaapt door (voorlopig toch) Na 2 nachten al was de klus geklaard. Ongelooflijk, ik had dit ECHT NIET verwacht! Bedankt voor jullie berichtjes hier, die mij een duwtje in de rug gaven!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanRein

Onze zoon slaapt door (voorlopig toch) Na 2 nachten al was de klus geklaard ...
Klinkt als muziek in oren. Wat heb je gedaan? Cold turkey wel?