8 Reacties

2 jaar geleden
Poeh mijn navel was zo strak uitgerekt bij mij eerste zwangerschap. Is helemaal goedgekomen, maar ik geloof nooit dat je dat redt met een piercing.

2 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik hoop dat ik je wat nuttige info kan geven aangezien ik jaren piercer ben geweest.
Met een zwangerschaps-piercing zorg je er helaas niet voor dat het gaatje perse beter of mooier blijft, hoe meer spanning op de piercing, hoe meer irritatie.
Om dat te voorkomen moet je hem er inderdaad juist uithalen op het moment dat de piercing n贸g niet geirriteerd is.
Een gaatje die perfect genezen is, groeit bijna nooit in zo'n korte tijd dicht als je hem tenminste al een tijdje hebt, maar krimpt wel bijna altijd.
Als de piercing na de zwangerschap er moeilijk ingaat, dan kun je gewoon eerst 1 of 2 weken een 1.2 piercing erin doen (vergelijkbaar met wenkbrauwpiercing) en pas daarna weer een normale dikte van 1.6
Je kan ook tijdens de zwangerschap om te voorkomen dat hij teveel krimpt, hem gewoon af en toe voor een paar seconde indoen (wat sommige mensen 'doorprikken' noemen, maar eigenlijk oprekken is)
Maar... helaas een ander voorbeeld nog.
Wanneer je een piercing eruit haalt die geirriteerd of zelfs ontstoken is, dan heb je wel degelijk een grote kans dat hij dichtgroeit, ook als je hem al jaren hebt!
Je lijf probeert natuurlijk de ontsteking over te laten gaan door je huid weer te laten genzen, en weet zonder piercing erin natuurlijk ook niet welke gedeeltes er niet aan elkaar moeten groeien.
Dus als het echt ontstoken is en je wil dat hij niet dichtgaat, dan is helaas terugdoen en een paar dagen goed verzorgen tot het wat meer genezen is, helaas het enige wat je kan doen om dat te voorkomen.
Als het alleen geirriteerd is geraakt, dan inderdaad lekker uitlaten hoor en alsnog even verzorgen, dan zal hij niet zomaar dichtgroeien!
En laatste; (lang verhaal maak ik ervan zeg馃槀)
In dit geval zou ik het even met een blokje "uni cura balans" zeep verzorgen.
(Blokje werkt beter dan pompje mits je hem alleen met schone handen aanraakt, aangezien het pompje te hydraterend is voor een piercinggaatje.)
2脳 per dag even schuim dik maken tussen je handen en dat schuim 10 minuten op het gaatje laten zitten.
Daarna alle zeep er goed afspoelen (en eraf vegen met schone handen onder stromend water) en belangrijkste is goed droog maken.
(Met keukenrol of anders evt wc papier) ook binnenkant drogen馃憤
Hoop dat je er wat aan hebt, succes!!

2 jaar geleden
Reactie op DLP
Hoi hoi,
Ik hoop dat ik je wat nuttige info kan geven aangezien ik jaren pi ...
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat die wel ontstoken is, omdat hij dik en rood is geworden. Ik weet niet of dat alleen irritatie is.. Nj durf ik hem sowieso niet meer erin te doen, omdat het erg pijnlijk is daar heb heel de dag door een zeurende gevoel. Ik verzorg hem nu met zeezout dit ga ik 2 weken per dag doen, heb ik hiervoor altijd gedaan met mijn andere piercings en dit hielp erg goed. Als het genezen is zal ik de piercing inderdaad soms even doorheen prikken en een paar minuten laten. Ik heb hem nu al 7 jaar, maar ben toch wel bang dat die dalijk dichtgroeit..