Onze dochter van 19 maanden doet nog een ochtendslaapje. We maken haar na een halfuurtje wakker. Dit is haar schema:
6:15 / 6:45 wakker
9:15 ochtendslaapje
12:30 middagslaapje
19:00 naar bed
Zijn er nog meer kindjes die op deze leeftijd nog een ochtendslaapje doen?
Officieel is het ochtendslaapje hier eraf. Maar... als we hem in de auto of op de fiets zetten tussen 10 en 12, slaapt hij meteen. Dus ik denk dat hij nog steeds in de overgangsfase zit.
Geen ochtend slaapje hier meer. Je kunt als tip de bedtijd in de avond iets gaan verlengen (tot half 8/8uur) , dan slaapt je kindje in de ochtend iets langer (tot 7 uur) waardoor je het ochtendslaapje iets verder kunt trekken. Vanuit de kinderopvang gaat ons dochtertje pas 1230 naar bed maar thuis gaat ze vaak rond 11:00/1130 en slaapt dan zeker 2.5/3 uur lang.wij houden nu wakker tijd van 4.5 uur ochtend en middag 5 uur aan en dat werkt echt al wekenlang heel goed. Het is even een gepuzzel maar als ze eenmaal 1 lange middag slaap doen is je leven een verademing 馃グ
Ik denk dat heel erg per kindje verschillend is. Onze slaapt al heel lang maar 1 dutje op de middag. Maar wordt ook een stukje later wakker op de ochtend. Ik zou kijken naar wat je kindje nodig heeft 馃グ
Hier lijkt ze er ineens weer behoeft aan te hebben. Heel gek! Was al een lange tijd over naar 1 dutje, maar wordt tegenwoordig om 6 al wakker en is dan de hele ochtend humeurig. Als we onderweg zijn valt ze altijd in slaap. Nu net gewoon op bed gelegd en is gaan slapen