35 Reacties

één maand geleden

Één van mijn tweelingmeisjes moest een zou gisteren van rug naar haar buik rollen. En haar doorzettingsvermogen is beloond. De andere kant doet ze nog niet echt. Dat is denk 2x gebeurd, maar dat was volgens meer toeval dan wijsheid... gecorrigeerd is ze net 4 maanden geweest, dus ze is er vlot bij.

één maand geleden

Reactie op Tirza99

Hier nog niet echt pogingen 🥺.. hij is bijna 4 maanden oud nu
Dan zou hij vroeg zijn hoor. Mijn dochtertje doet dit wel, maar gaat erg snel volgens de fysio. Dus geen zorgen maken! Opeens voelen ze die drift en dan moeten ze en zullen ze het kunnen. Gewoon lekker blijven tummy timen en daarbij niet op de leggen. Maar je kleine van rug naar buik rollen door eerst de gebogen beentjes opzij te doen. Wellicht doe je dat al, dan heb ik niks gezegd 😉

één maand geleden

Reactie op Rowan0409

Ahh wel heel leuk dat dit nu allemaal begint hè! Maar wel spannend inderdaa ...
Aerosleepmatras is geen noodzaak voor. Veiligheid.nl raden ze zelfs af. Zodra je kleine van rug naar buik kan rollen is het sterk genoeg om het hoofdje op te tillen en te draaien in buikligging. Dus lekker laten gaan.

één maand geleden

Hier is stilliggen er niet meer bij, van rug naar buik en gelijk weer van buik naar rug. Zodra je hem in de box legt is het gelijk weer omdraaien. Vind hem zelfs andersom (hoofd andere kant) dan dat ik hem gelegd heb na 5 min. 😂

één maand geleden

Hier ook sinds een paar dagen, vrij uit het niets. Buik naar zij/rug deed ze al langer, dat had ze al heel snel door, maar nu sinds een paar dagen (5 maanden) is ze alleen maar aan het draaien en bewegen. Ze komt er heel vaak net niet, dan zit er nog een arm in de weg, en dan wordt ze boos. Andere keren draait ze op haar zij rondjes in de box omdat ze zich steeds afzet met haar voetjes 😂 Echt een wereld van verschil met onze eerste, die begon pas met een maand of 7. Ik gok dat dit kind er sneller vandoor gaat straks!

één maand geleden

Zijslaapkussen van baby dump werkt top hier en een goed ademend matras

één maand geleden

Reactie op felfel

Zijslaapkussen van baby dump werkt top hier en een goed ademend matras
Is je baby daar niet te sterk voor inmiddels? Wij hadden dit voor ons zoontje ivm reflux. Hij draaide met 2,5 maand al op zijn rug in dat zij lig kussen

één maand geleden

Reactie op Milagro

Aerosleepmatras is geen noodzaak voor. Veiligheid.nl raden ze zelfs af. Zo ...
Dit zei de fysio hier gisteren ook inderdaad. Ons zoontje kan ook sinds een week naar zijn buik en niet terug

één maand geleden

Ons zoontje rolt al weken de hele dag door van rug naar buik. Vervolgens raakt hij gefrustreerd en gaat hij huilen. Leg je hem terug, waarna hij direct weer omrolt naar z’n buik en het weer op een huilen zet… soms denk ik moet ik hem gefrustreerd laten liggen dat hij gaat oefenen met terug rollen, maar het lijkt of hij geen idee heeft hoe. Heeel frustrerend ook voor mij en z’n papa 😅 dus lekker alle drie gefrustreerd er door

één maand geleden

Reactie op Lynnvdb1

Ons zoontje rolt al weken de hele dag door van rug naar buik. Vervolgens ra ...
Wij hebben dit echt exact hetzelfde! Leggen haar nu af en toe in de box met kussen naast haar zodat ze op haar rug blijft liggen en dan rustig gaat spelen met haar babygym.

één maand geleden

Reactie op ECKR95

Wij hebben dit echt exact hetzelfde! Leggen haar nu af en toe in de box met ...
Bij ons werkt dat niet meer 🥲 Onze vent rolt gewoon op het kussen (en het is echt wel een wat dikker kussen). Hij rolt ook op zijn buik op het aankleed kussen 😅

één maand geleden

Mijn baby van 4 maanden draait van buik naar rug gelijk, hij houdt er niet van op ze buik te liggen denk ik?! Maar van rug naar buik doet hij helemaal niet, hij blijft op zijn rug liggen.. is dit normaal?

één maand geleden

Reactie op HafFar1

Mijn baby van 4 maanden draait van buik naar rug gelijk, hij houdt er niet ...
Zeker hoor. Onze eerste was net zo, die hield ook helemaal niet van op de buik liggen en rolde dus al heen snel van buik naar rug. Rug naar buik kwam voor haar pas een paar maanden later, daar had ze nul interesse in. Onze baby nu is precies andersom, die rolde al heel vroeg van buik naar rug, maar vindt het nu veel leuker op haar buik, dus dat doet ze nu zelden uit zichzelf. Rug naar buik is ze nu wel heel hard mee bezig. Ieder kindje vindt z'n eigen weg :)

één maand geleden

Ons zoontje is morgen 5 maanden en heeft met 4,5 maand het voor het eerst voor elkaar gekregen om van rug naar buik te rollen en sindsdien lukt het hem niet. Hij blijft wel nog steeds proberen.

één maand geleden

Reactie op balto1105

Ons zoontje is morgen 5 maanden en heeft met 4,5 maand het voor het eerst v ...
Dat is wel heel normaal hoor. Hier bij beide kindjes ook gehad. Ze rollen dan voor het eerst om en dan kan het echt even duren voor ze het weer doen. Maar als ze het eenmaal weer doen dan stoppen ze ook niet meer hahaha