23 Reacties

2 jaar geleden

Geen idee of het nog zal veranderen. Ik weet wel dat twee ouders met bruine ogen prima een kind met lichtere ogen kunnen krijgen, zeker als een van hun eigen ouders een lichtere oogkleur heeft

2 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook ongeveer die kleur maar dan veel lichter nog en nu bijna 6maand oud en verandert langzaam nu.

2 jaar geleden

Ik heb dit precies zo! Mijn moeder heeft grijze ogen en mijn schoonmoeder blauw maar wij beide bruin. Ik hoop toch stiekem dat het zo blijft! Ik ben zo gewend aan zijn blauwe oogjes.

2 jaar geleden

Volgens mij is bruine kleur juist dominant, dus kan zeker nog veranderen. Ik heb zelf grijze ogen, mijn man groene en in de familie veel bruin. De eerste 2 hebben bruin en groen (ook al was het aan het begin ook zo licht). De jongste heeft nu nog mijn kleur en stiekem hoop ik dat het dit keer ook zo blijft 😅

2 jaar geleden

Wij hebben ook allebei bruine ogen maar de baby blauw vanaf geboorte. Het is wel een beetje veranderd en het is nu wat meer grijs met bruine spikkels. Stiekem hoop ik dat haar ogen zo blijven, ze heeft donker haar en het is echt prachtig.

2 jaar geleden

Reactie op LizaSil

Wij hebben ook allebei bruine ogen maar de baby blauw vanaf geboorte. Het i ...
Als je bruine spikkels ziet dan blijft het zeker niet blauw helaas.

2 jaar geleden

Onze baby heeft bruin/zwart haar en blauwe ogen. Echt prachtig 😍 Ik heb zelf grijsblauwe ogen met donkerblauw randje (zit ook in mijn familie) Haar papa heeft bruine ogen met een beetje groen erin … (Mijn eigen moeder had bruin/zwart haar met groene ogen - ook heel mooi. Mijn vader (grijs)blauwe ogen) Stiekem hoop ik ook dat ze (grijs)blauw houdt… dat is een hele bijzondere combi met haar haarkleur. Haar ogen zijn van donkerblauw nu juist lichter geworden naar licht (grijs)blauw en beginnen op mijn ogen te lijken….

2 jaar geleden

Onze eerste had vanaf al vrij snel zulke blauwe kijkers, en die zijn alleen maar blauwer geworden. Onze baby heeft nu grijsgroen met bruine vlekjes, dus ik verwacht dat het bij haar nog wel doorzet naar bruin. Papa en opa hebben bruine ogen, maar verder aan beiden kanten eigenlijk alleen maar blauw, dus ik vind het heel mooi dat we in beide kindjes een mengelmoes hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Ryrywire

Onze eerste had vanaf al vrij snel zulke blauwe kijkers, en die zijn alleen ...
Dus bij je ene kindje toen het blauwer werd bleef het dus blauw? 💖🙏🏻🔥🤗

2 jaar geleden

Reactie op Lizzietje007

Dus bij je ene kindje toen het blauwer werd bleef het dus blauw? 💖🙏🏻🔥� ...
Ja wel echt blauwblauw zoals op de foto van TS. Bij onze oudste ging het meteen van die donkere newborn oogkleur naar grijs naar lichtblauw, dat was echt overduidelijk dat het blauw zou worden. Bij de baby nu lijkt het soms wel tussen grijs en groen wat heen en weer te gaan, maar die bruine vlekken blijven wel duidelijk, vandaar dat ik niet verwacht dat zij blauwe ogen gaat krijgen.

2 jaar geleden

Onze dochter had met 5 maanden ook hele lichte ogen en donker haar. Haar ogen zijn in het eerste jaar alleen nog maar lichter geworden. Nu is ze 3 jaar en heeft ze heel licht blauw/groene ogen. Heel mooi. Haar haren zijn nu lichter geworden door de zon.

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Onze dochter had met 5 maanden ook hele lichte ogen en donker haar. Haar og ...
Ja supermooi 😍

2 jaar geleden

Ik heb groen/blauwe ogen en mijn man bruine ogen. Ik meen me ook te herinneren van de biologieles dat bruin dominant is en toch.. We hebben e peuter met staalblauwe ogen ☺️ en babyboy (5 maand) heeft momenteel ook blauwe ogen. Er zit rond de iris een spikkeltje groen.. Dus kan nog beide kanten op.. Jou kindje heeft echt wel sprekende helderblauwe ogen.. Dat was bij m'n dochter ook zo. Ik zou denken dat jouw meisje haar blauwe ogen ook zal behouden ☺️

2 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd of de kleur gaat veranderen bij mijn zoon. Hij heeft nu hele mooie blauwe ogen en blauwe ogen komen wel voor bij ons beide in de familie. Nu heb ik groene ogen en mijn man een mix van groen en bruin. Stiekem hoop ik dat het blauw blijft, want het is wel heel mooi, maar eigenlijk verwacht ik dat het nog wel gaat veranderen. Hij lijkt kwa uiterlijk heel erg veel op z’n vader, dus ik verwacht een kloon 🤭

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft donkerblauwe ogen met rondom zijn pupil honing bruin. Ik heb zelf donkerblauwe ogen en mijn man honing bruin. Ik ben benieuwd wat het gaat worden ☺️🙈

2 jaar geleden

Mijn man heeft blauwe ogen als enige binnen zijn gezin, de andere gezinsleden allemaal bruin. Onze dochter heeft blauwe ogen (ik heb ook blauwe ogen), dus het kan blijkbaar wel.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Mijn man heeft blauwe ogen als enige binnen zijn gezin, de andere gezinsled ...
Als diegene met bruine ogen, drager zijn (genen bezitten die blauwe ogen maken) kan het dus als beiden het drager gen zeg maar hebben, dan kan dat bij elkaar komen bij de nieuwe baby qua genetica, gecombineerde genen en wordt het dus blauw

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Onze dochter had met 5 maanden ook hele lichte ogen en donker haar. Haar og ...
Heel grappig want qua oogkleur en haarkleur lijkt onze kindjes op elkaar 💖🙏🏻🔥

2 jaar geleden

Met zulke lichte ogen, heb je best goede kans dat ze licht blijven. Mijn broertje en zijn vrouw hebben beide bruine ogen en mijn neefje lichtblauw. Bij de kindjes die bruine ogen krijgen zie je vaak een donkerder kleur blauw ook.

2 jaar geleden

Blauwe ogen met een beige randje om de iris. Ik heb vrij donkerbruine en mijn man blauw. Hoop dat het zo blijft met haar bruine lange haren 💕