18 Reacties

vorig jaar

Waarschijnlijk krijgt hij dan melk met slijm omhoog wat even de luchtweg blokkeert

vorig jaar

Wellicht heeft je zoontje laryngomalacie of tracheamalacie? Onze meisjes hebben dat. Niet zo ernstig dat ze apneu hebben. Maar klinkt alsof hij dat zou kunnen hebben. Kinderen groeien er vanzelf overheen en behandeling is meestal niet nodig. Heeft hij ook een hoorbare ademhaling tijdens drinken bijvoorbeeld? Dat het klinkt alsof hij gulzig drinkt? En zie je bij flink huilen wellicht een intrekking bij zijn keeltje?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Hey, dit herken ik ook bij mijn zoontje (nu 9 weken oud) en heeft dit nu ook een paar keer gehad. Dit heb ik alleen gehad in de box of als ik hem bijvoorbeeld op een open ruimte leg. Het lijkt dan net alsof hij bang is dat hij valt en zich nergens aan kan vastgrijpen. Soms zie ik tijdens het verschonen in de box dat hij weer paniek krijgt, ik pak hem dan gelijk bij zijn vuistjes om hem gerust te stellen om aan te geven dat hij ‘veilig’ is. Als ik hem ingebakerd neerleg of in een nestje dan heeft hij er geen last van.

vorig jaar

kan het niet van een sprongetje komen

vorig jaar

Reactie op Milagro

Wellicht heeft je zoontje laryngomalacie of tracheamalacie? Onze meisjes he ...
Hé, ik heb het even opgezocht. Herken je de ‘paniekaanvallen’ bij jouw dochters? Ik zal eens letten op zijn ademhaling tijdens het drinken en bij het huilen.

vorig jaar

Reactie op Yaszyy

Hey, dit herken ik ook bij mijn zoontje (nu 9 weken oud) en heeft dit nu oo ...
Herkenbaar inderdaad. Op mijn borst of in zijn nestje doet hij het niet. Gisteravond na het lezen van jouw berichtje hem ipv in de cosleeper in zijn nestje bij ons in bed gelegd en hij heeft geslapen als een roosje.

vorig jaar

Ik herken dit enigszins, bij ons schrikt hij dan meestal van een geluid terwijl hij volgens mij net licht in slaap is. Maar het is niet altijd dat het dan doorzet in een heel heftige huilbui (soms alleen schrik, twee huiltjes en dan slaapt hij weer)

vorig jaar

Hé, ik heb het even opgezocht. Herken je de ‘paniekaanvallen’ bij jouw doch ...
Nee, zij hebben dit gelukkig niet. Maar ik heb er veel over gelezen inmiddels (en we staan onder behandeling van een kinderarts ivm de nasleep van een RS besmetting), vandaar dat ik het weet. Je kindje heeft dan meer kans op pseudokroep. Wanneer dat maandelijks wordt gaan ze het behandelen, vertelde de KNO-ARTS van het WKZ ons.

vorig jaar

Reactie op Milagro

Nee, zij hebben dit gelukkig niet. Maar ik heb er veel over gelezen inmidde ...
Jeetje dat zal flink schrikken en een zware periode zijn geweest. Hopelijk gaat nu alles goed met je meiden! Ik herken de andere dingen niet bij mijn zoontje. Hij drinkt rustig en goed en ook heel heftig huilen komt zelden voor. Het zijn echt ‘paniek aanvallen’ net als hij zijn slaap probeert te pakken

vorig jaar

Jeetje dat zal flink schrikken en een zware periode zijn geweest. Hopelijk ...
gelukkig maar! Was inderdaad heftig, we zijn aan het bijkomen nu. In zoverre dat lukt met 2 baby's 🙈
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Herkenbaar inderdaad. Op mijn borst of in zijn nestje doet hij het niet. Gi ...
Fijn om te horen! Mogelijk helpt het inwikkelen/ swaddlen van je baby ook, dan kan je hem in de nacht in de co-sleeper leggen. Werkt bij mij heel goed =)

vorig jaar

Ons zoontje van 9 weken heeft dit ook soms. De pediater zei dat dit door de Moro-reflex komt. Dit is de schrikreflex en hier groeien ze vanzelf uit rond 4 a 5 maanden. Als wij hem soms neerleggen op het verluierkussen dan lijkt het ook ineens blinde paniek. Armpjes open en probeert zich ´vast te grijpen´. Het lijkt dan net alsof hij valt.

vorig jaar

Herkenbaar, mijn zoontje van bijna 8 weken heeft dit ook. Niet regelmatig, maar heb het nu enkele keren meegemaakt en maakte me echt even zorgen. Lijkt of hij ergens bang van wordt of naar droomt, zo een angst in zijn ogen zie ik dan.

vorig jaar

Ja hier ook herkenbaar, het gebeurde toevallig een keer onder de neus van de jeugdarts bij het cb, die keek ernaar en zei "Ja, dat is een temperamentvolle baby. Die laat even goed weten dat ie armen om zich heen mist." Ik ervaar het ook als angst/paniek, gelukkig wel snel te sussen, maar zelden zo'n gekrijs als met zo'n aanval!

vorig jaar

Overigens dacht ik de eerste keer ook dat er iets mis was, het leek wel alsof hij vergat adem te halen. Inmiddels is het wat vaker gebeurd en schrik ik er zelf niet meer zo van. Ik verwacht dat dit vanzelf over gaat

vorig jaar

Ik heb volledig hetzelfde bedrag bij mijn zoontje van 5 weken. Heel eng om te zien 😟

vorig jaar

Reactie op juul-

Ik heb volledig hetzelfde bedrag bij mijn zoontje van 5 weken. Heel eng om ...
Dat is enorm schrikken! Bij mijn zoontje was het uiteindelijk niets en is hij er overheen gegroeid (hij was toen 2,5 maand). Ik heb destijds veel gegoogled en gelukkig waren er ook andere ouders die het gedrag zo omschreven. Als je het niet vertrouwd goed om aan de bel te trekken. Probeer er een filmpje van te maken. Hopelijk kan de huisarts/kinderarts je dan gerust stellen. Wij hebben uiteindelijk een paar dagen in het ziekenhuis gelegen voor allerlei scans, maar uiteindelijk bleek het dus niets te zijn. Het ziet er eng uit maar is dus in de meeste gevallen niets ernstigs. Mocht je erover willen praten, je mag me altijd benaderen :)