22 Reacties
2 jaar geleden
Mijn partner besluit zelf om niet te gaan en dan in maart nog een aantal dagen te skiën. Dan ligt er in Oostenrijk ook gewoon sneeuw...
En is ons meisje een stuk ouder
2 jaar geleden
Ik snap het helemaal. Mijn vriend heeft als hobby vliegtuigspotten wat hij minimaal 1x per jaar ook in het buitenland wil doen. Dat is inderdaad ook zijn enige echte uitlaatklep. Hij gaat daarvoor dit jaar met vrienden naar Miami. Ik heb aangegeven dat hij mag gaan, maar niet in de eerste drie maanden van het leven van onze dochter én wel voor het einde van mijn verlof (het naar school brengen van onze oudste twee is niet te combineren met mijn werk en de baby kan niet opgevangen worden op zijn vrije dagen). Dat is gelukkig wel gelukt. En dan nog vind ik het heel spannend dat ik met twee schoolgaande kinderen en een dan ruim 3 maanden oude baby 6 dagen alleen thuis ben... maar ik wil hem zijn ding ook niet ontzeggen. En ik snap dat wintersport niet op een ander moment kan. Kan je hulp inroepen van vrienden of familie voor die dagen?
2 jaar geleden
Reactie op Esmée87
Ik snap het helemaal. Mijn vriend heeft als hobby vliegtuigspotten wat hij ...
Dat kan zeker wel.. in maart ligt er op veel plekken in Oostenrijk nog genoeg sneeuw!!
MOD
2 jaar geleden
Pfoe ik zou dat toch echt niet fijn vinden zo jong. Hoe lang gaat ie?
Mn man gaat normaliter in juli altijd een week met vrienden weg, maar toen mn oudste (eind mei) was geboren, heeft ie toch echt een jaar overgeslagen.
Als vrouw/moeder moet je al maandenlang heel veel laten/opgeven, van de man mogen we dat ook wel verwachten.
Wellicht dat ie deze keer eind van het jaar op wintersport kan gaan? Of op een ander moment in het jaar ergens anders heen met zn vrienden?
2 jaar geleden
Mijn man wil in juni een week weg, dat vind ik al veel gevraagd. 🫣 Dochter is dan net 3 jaar zoon net 6 maanden maar slapen beide bij ons, dochter valt alleen met mij in slaap en baby erbij is (nu) geen succes. Kunnen we natuurlijk aan werken maar ik vind het ook wel veel gevraagd, andersom zou hij het namelijk ook niet doen/kunnen (en wil ik zelf ook niet zolang bij m’n kids vandaan zijn).
2 jaar geleden
Mijn vriend is op dit moment naar het buitenland, heel lastminute omdat een familielid van hem is overleden (hij komt daarvandaan), nu zagen we dit al aankomen en wisten we dat hij dan daarheen zou moeten, echter was de bedoeling 5 tot 7 dagen. Toen het eenmaal zover was vroeg hij of ik het erg zou vinden als hij 2 weken blijft, mijn reactie daarop was 'lijkt me niet echt ideaal', ook omdat ik niet degene wil zijn die ja of nee zegt maar had gehoopt dat hij dit zelf wel zou begrijpen.
Lang verhaal kort, hij zit nu voor 2 weken aan de andere kant van de wereld 🙂😅 Ik ben alleen thuis met mijn zoontje van 2 jaar en dochter van 4 weken. Ik zou dit nooit hebben gedaan en gewild als het andersom was geweest. Vind het feit dat ze het alleen al vragen om weg te gaan terwijl er zo een kleine baby nog is al genoeg zeggen 🙄 Mensen om mij heen vinden het ook echt egoistisch van hem en dat is het eigelijk ook.
2 jaar geleden
Ik snap je gevoel wel, mijn man is ook 9 dagen weggeweest toen onze kleine (en eerste) 7 weken was. Ik vond het heeeeeel pittig, met name mentaal 😵💫.
Nu is hij ook 6 dagen skien, onze zoon is nu 6 maanden. Eigenlijk ook niet de planning dat hij zou gaan nu, omdat het de eerste keer echt veel te pittig was voor me. Maar we zijn nu een aantal maanden verder, waarbij hij ook naar de opvang gaat, dus ik heb gezegd dat hij maar lekker moest gaan.
Chapeau voor jou ook dat je je man deze trip gunt en je eigen gevoel op zij zet. Moet je zeker niet altijd doen, maar in dit geval vind ik het echt klasse en sterk van je. Ik ben van mening dat je dit soort dingen soms voor elkaar over moet hebben. Ook al is dat soms moeilijk. Beide kanten op uiteraard.
2 jaar geleden
Heel eerlijk? Ik zou het écht niet goed vinden als mijn man nu even lekker weg gaat met vrienden voor een paar dagen. Hallo, je hebt net een baby en zeker in het begin is het super zwaar allemaal. Ik zou zeggen dat hij lekker een jaartje mag overslaan. Snap überhaupt niet waarom hij daar nu behoefte aan heeft als je net een kindje hebt gekregen.
2 jaar geleden
Ligt denk ook beetje aan de hulp die je van familie hebt. Mijn man gaat met 6 weken wel een lang weekend weg met vrienden en dan ben ik dus alleen met de twee kindjes. Maar we hebben dan wel de dag voor en na het weekend kinderopvang voor de oudste en kunnen eventueel hulp van familie inschakelen. Zelf heb ik ook een lang weekend met vriendinnen op de planning met 12 weken en mag mijn man het zelf uitzoeken met kindjes. We laden alle twee erg op van zulke weekenden weg en hoewel het voor de ander wat zwaarder is gun ik het hem en mijzelf wel om af en toe weg te gaan. We zorgen wel voor elkaar dat alles goed geregeld is, eten gekookt en in de vriezer zit etc.
Ik zou je gevoel echt even bespreken met je man, wellicht kan hij minder lang of kan hij zorgen dat alles in en rondom het huis zo goed mogelijk geregeld is voor zijn afwezigheid.
2 jaar geleden
Reactie op Iris9
Ligt denk ook beetje aan de hulp die je van familie hebt. Mijn man gaat met ...
Mee eens. Als een van de twee weg gaat, zorgen we altijd dat er zo veel mogelijk hulp van familie en vrienden ingeschakeld wordt. Of andere hulp, maar net waar die gene behoefte aan heeft. Op die manier de week vullen, lukt het best aardig.
MOD
2 jaar geleden
Reactie op angela070
Mijn vriend is op dit moment naar het buitenland, heel lastminute omdat een ...
2 weken😱 met een overlijden is het net ff anders, maar een aantal dagen vind ik dan ook echt de max. Ben je niet boos geworden? Hoewel dat in deze situatie misschien ook lastig is, maar dat ie überhaupt z'n eigen kind dan 2 weken niet ziet en z'n vrouw die net bevallen is. Mannen onderschatten het zo!
Hopelijk heb je wel steun/hulp in je omgeving?
2 jaar geleden
Ik zou het heel zwaar vinden, maar ik zou het mijn vriend zeker wel gunnen. Hij doet alles in het huishouden en de zorg van ons eerste kindje (2 jaar). Zodra ik ben hersteld wil ik ook weekend met vriendinnen weg. Naast moeder wil ik me ook weer een beetje mezelf gaan voelen. Dat weekend is mijn man alleen met 2 kindjes. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe oud je baby is en in hoeverre jij hersteld bent dat je de volledige zorg op je kan nemen.
2 jaar geleden
Reactie op liannex1998
Dat kan zeker wel.. in maart ligt er op veel plekken in Oostenrijk nog geno ...
Ooh wat fijn dat het wel is gelukt met opvang. Later in het jaar gaat inderdaad niet lukken ivm het bedrijf hij is gebonden aan de laatste week van Jan. Jij ook alvast veel succes! Je kan het 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Mee eens. Als een van de twee weg gaat, zorgen we altijd dat er zo veel mog ...
Wat fijn! Ook dat jullie zo goed voor elkaar zorgen. Ik zit een beetje in een andere situatie ik ben fulltime moeder en werk daarnaast mee op het bedrijf waar ik kan. De zorg voor onze kinderen en het huishouden komt volledig op mij aan (wat ik niet erg vind want ik ben blij dat ik niet buiten de deur hoef te werken) qua afwezigheid van hen zal er dus niet zoveel veranderen maar ik vind het zelf een beetje lastig te begrijpen. Ik zal wel last hebben van de hormonen 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Koba44
Wat fijn! Ook dat jullie zo goed voor elkaar zorgen. Ik zit een beetje in e ...
Alsnog is het misschien fijn om een paar extra handjes te regelen, al is het maar voor het idee wat misschien iets verlichting geeft. Of misschien een keertje met baby bij je ouders slapen (geen idee of dat een optie is). Dat doe ik vaak, ook al doe ik dan gewoon alles zelf, mentaal vind ik het fijn dat ik weet dat er toch wat mensen in de buurt zijn.
2 jaar geleden
Ik zou hier totaal geen problemen mee hebben. Vriendlief moet voor het werk ook geregeld weg, dus ben het ook wel gewend. Als hij dan daarnaast ook een keer weg wil om iets leuks te doen, helemaal prima.
Betekent wel.. dat hij niet mag zeuren als ik ook wat extra tijd voor mezelf wil ergens. 😉
2 jaar geleden
Poeh lastig zeg. Mannen willen vaak maar gewoon doorgaan alsof er niks veranderd is.
Die van mij wilde ook gewoon met een vriend op wintersport. Heb aangegeven dat ik dat niet zo tof vind, want hij is steeds al een week weg voor z’n werk dus als hij in z’n vrije week zou gaan skiën zou ik 3 weken alleen zijn met de baby.
Dus nu gaan we samen op wintersport. Ik lekker wandelen enzo en hij skiën
2 jaar geleden
Toevallig was dit bij onze eerste ook zo gegaan. Ik vond het mega pittig. Achteraf gezien vond hij het ook niet handig en begreep hij mij helemaal. Bespreek goed je gevoel met elkaar zodat je achteraf niet boos of teleurgesteld bent.