19 Reacties
2 jaar geleden
Met ons zoontje ook een heel traject in ziekenhuis gehad vanwege melkallergie. Daar zeiden ze dat het minimaal 2 weken duurt voordat je kunt beoordelen hoe je kindje op de voeding reageert. De darmpjes moeten weer wennen aan de nieuwe voeding en de oude resten moeten nog volledig verdwijnen.
Dus als jullie vandaag zijn gestart, geef het twee weken om te beoordelen hoe het gaat.
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemM27
Mijn kleintje spuugt ook nog, of kan dat nog komen door de andere voeding?
Is het echt spugen als ik een redelijk grote hoeveelheden of steeds “mondjes” terug? Mijn zoontje heeft moeten “spugen” hij gaf de hele dag door mondjes voeding terug zelfs nog uuuuren na de fles tot die 1 jaar was.
Wat ook nog kan maar ik hoop dat je ook een doorverwijzing naar de kinderarts hebt gekregen? Dat pepti nog niet voldoende helpt voor jouw kindje en bijvoorbeeld neocate moet. Maar dat kan je uiteraard met de kinderarts bespreken als er bijvoorbeeld ook geen verbetering is met pepti!
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Is het echt spugen als ik een redelijk grote hoeveelheden of steeds “mondje ...
Vaak een mondje terug maar soms wel meer dan dat, vooral wanneer ze in haar bedje ligt. Over 4 week wordt zij pas getest op koemelkallergie, tot die tijd moeten we pepti gebruiken.
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemM27
Vaak een mondje terug maar soms wel meer dan dat, vooral wanneer ze in haar ...
Kan bij de koemelk allergie horen! Of het is reflux daar kan je helaas niks aan doen en zolang ze er geen last van hebben kan het ook geen kwaad. Bij sommige helpt het om naar de osteopaat te gaan maar dit heeft bij mijn oudste zoontje nooit geholpen 😅 ik liet mijn zoontje op een zijslaap kussentje liggen (van doomoo) dat vond die fijner dan plat op zijn rug en verder natuurlijk co sleeper schuin, half uur na de voeding rechtop houden etc.
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Kan bij de koemelk allergie horen! Of het is reflux daar kan je helaas niks ...
Wij hebben voordat we pepti gingen gebruiken de hero comfort gehad voor reflux, maar deze voeding kwam er met golven uit.
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemM27
Wij hebben voordat we pepti gingen gebruiken de hero comfort gehad voor ref ...
Ik had bij mijn oudste ook alles geprobeerd en volgde netjes alle adviezen op, hij heeft ook bewezen koemelkallergie en heeft sinds dat hij 8 weken was pepti gekregen maar helaas is die reflux pas over gegaan toen hij 1 jaar was 😅
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Ik had bij mijn oudste ook alles geprobeerd en volgde netjes alle adviezen ...
Daar heb je verder niks meer voor gekregen ? Ik denk ook echt dat het bij haar een combi is, reflux en koemelkallergie. Met normale melk van voeding komt echt alles er weer uit en met de pepti niet
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Nee verder heb ik daar niks meer voor gekregen hij had inderdaad ook een co ...
Had jou kleine ook zoveel krampjes.?
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Met koemelk was het echt verschrikkelijk zoveel buikpijn dat die had maar m ...
Ik twijfel of mijn kleine wel koemelkallergie heeft, ze spuugt al haar voeding uit en heeft vandaag amper geslapen van de buikpijn. Ik denk eerder aan reflux en verborgen reflux. Ik denk dat ik weer over stap op de hero comfort. Met deze voeding spuugde ze veel, maar werden de krampjes wel minder. Alle pepti voedingen zijn er tot nu toe uit gekomen.
2 jaar geleden
Als je twijfelt moet je gewoon de huisartsenpost bellen! Vooral als je denkt dat ze te veel uit spuugt. Tussen de 6-8 weken zijn de krampjes het ergste en de andere voeding is natuurlijk nog in de darmen en je hebt al redelijk wat gewisseld dus daar kunnen de darmen ook nog eens van slag van zijn.
Pepti is (veel) makkelijker verteerbaar voor een baby omdat de koemelkeiwitten zo klein zijn geknipt. Maar zoals het al zegt in pepti zitten nog wel koemelkeiwitten alleen zijn die zo klein geknipt dat het lichaam het dan niet meer als zodanig herkent. Je hebt ook Neocate en daar zit helemaal geen koemelkeiwit meer in dat is voor kindjes die ook niet tegen pepti kunnen maar dat zou je met de kinderarts moeten bespreken!
Soms doen ze nog een dubbelblinde provocatie test en om die test te kunnen doen moet je kindje minimaal 4 weken al pepti gebruiken
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
Als je twijfelt moet je gewoon de huisartsenpost bellen! Vooral als je denk ...
Ja klopt wat je zegt, alleen spuugde ze met de hero comfort niet zo erg als wat ze met de pepti doet, en ook de krampjes die ze had met de hero waren niet zo heftig als met de pepti. Als ze de pepti drinkt krijgt ze ook rode bultjes. Wij zitten even met ons handen in het haar. Zo sneu ook voor haar. Wisten we maar gelijk een oplossing. Weet echt even niet wat te doen nu
2 jaar geleden
Reactie op PBaby
😞😞 heel sneu inderdaad gaat het nu met de hero comfort iets beter? Zo k*t ...
Ja ietsjes. Wel minder spugen tot nu toe, en krampjes lijken ook iets minder te zijn.