51 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees even mee haha. Hier slaapt ze nog in ledikant maar wanneer weet je of ze toe zijn aan een peuterbed? Ik heb al een leuk huisje op zolder staan om voor haar haha, die kon ik van een vriendin over kopen

4 maanden geleden

Onze zoon slaapt inmiddels ook in een bed huisje. Wij hebben die van 2 meter lang genomen. Hij heeft wel gewoon een dekbedje, maar heeft in t ledikant ook altijd onder een laken gelegen ipv een slaapzak dus hij was er al een soort van aan gewend.

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Ik lees even mee haha. Hier slaapt ze nog in ledikant maar wanneer weet je ...
Verschilt natuurlijk ontzettend per kind. Ik heb een zoontje dat 't qua slapen echt al een hele tijd goed deed en vrijwel alleen wakker werd soms omdat hij zich stootte in z'n ledikant. Maar vooral het naar bed gaan lijkt me belangrijk: hoe soepel loopt dat? Mijn zoontje ging na z'n ritueel zonder problemen z'n ledikant in, ging dan kroelen met z'n knuffeltje en ik kon altijd gewoon weglopen zonder dat hij ging huilen. Als hij 's nachts huilde ging hij ook nooit staan bijvoorbeeld, maar alleen rechtop zitten. Andere motivatie was dat ik het ledikantje wilde voor z'n zusje zonder dat hij het verband zou zien (uitgerekend in januari). En ik het fijn vind hem niet meer het bed in te hoeven tillen. Maar: als hij niet zo'n goede slaper geweest was als hij is, had ik waarschijnlijk nog gewacht.

4 maanden geleden

Reactie op Kippetje94

Onze zoon slaapt inmiddels ook in een bed huisje. Wij hebben die van 2 mete ...
Ah oke! En hij is ook 19 maanden? Is hij er nooit onder gekropen?

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Ik lees even mee haha. Hier slaapt ze nog in ledikant maar wanneer weet je ...
Is per kind echt verschillend, vaak (niet altijd) gaan kinderen over uit 'noodzaak'. Ofwel een kleine broer/zus die onderweg is, omdat het ledikant te klein wordt, omdat slapen slecht gaat of als er uit het ledikant geklommen wordt. Dat zijn zo'n beetje de aanleidingen die ik in m'n omgeving zie. De oudste ging bij ons met 2 jaar en 2 maanden zodat hij kon wennen voordat z'n zusje er zou zijn. Ik denk dat onze dochter iets langer in dr ledikant blijft als ze het toelaat, ze wordt al zo snel groot🥹 @ts je zou nu een laken kunnen gebruiken bijvoorbeeld zodat z'n voetjes wel bedekt zijn. Maar als hij het koud zou hebben dan zou hij wel wakker worden 's nachts.

4 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Is per kind echt verschillend, vaak (niet altijd) gaan kinderen over uit 'n ...
Ze slaapt in principe prima in dr ledikant met slaapzak. Heeft nog wel nachten dat ze wakker wordt en rechtop gaat zitten. Vind de overgang dan nog wel spannend en ook hoe ik haar dan moet laten wennen aan een deken haha . First time mommy here dus alles is ook echt nieuw

4 maanden geleden

Ik denk dat wij wel eerder overgaan op een dekbed, maar puur omdat zoontje uit zijn puckababy’s groeit. Ik heb wel 2 zomerslaapzakken van 110 cm lang, daar slaapt hij echt beter in dan de puckababy van 100 cm. Het is een lange jongen, mijn man is 2.05 meter dus tsja.. ik denk niet dat ik nog allemaal nieuwe puckababy’s ga kopen. Ik wil het wel tegelijkertijd doen met het vloerbed. Maar wel pas na de zomervakantie, omdat hij daar ook in een ledikant moet slapen.

4 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Is per kind echt verschillend, vaak (niet altijd) gaan kinderen over uit 'n ...
Haha ja, als er geen reden is, lekker laten liggen natuurlijk! 😊 Al zie ik wel dat mijn zoontje enorm geniet van de nieuwe vrijheid. En eigenlijk zelfs nog wat beter slaapt (letterlijk doorslapen zonder tussendoor 1x te huilen). Een lakentje ja maar als wollen sokken nu net voldoende zijn, gaat dat lakentje misschien ook niet zo veel doen? Ik wil ook weer voorkomen dat ik een slaapprobleem creëer natuurlijk... 😅 jumpers zijn hier wel al fijner dan slaapzakken merk ik, überhaupt de beweegruimte vindt hij fijn. Vraag me af hoe "hard" die grens van 2 jaar is? En als hard waarom dan? Warmtestuwing?

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Ze slaapt in principe prima in dr ledikant met slaapzak. Heeft nog wel nach ...
Wakker worden en rechtop zitten deed mijn zoontje ook hoor! Ik doe t ook voor t eerst 😉 maar als je een fijn avondritueel hebt zonder gedoe dan zou je t best een kans kunnen geven denk ik. Zoontje gaat hier 's morgens op normale tijd eruit en gaat dan boekjes kijken 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Junae

Ik denk dat wij wel eerder overgaan op een dekbed, maar puur omdat zoontje ...
Dat van die vakantie was precies ook mijn overweging 😊 maar wij zijn net terug. En idd ik weet ook niet hoe leuk ik allemaal nieuwe slaapzakken nog vind... maar ja aan de andere kant is 19 maanden nog wel 5mnd af van 24 mnd 🤷‍♂️

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Ze slaapt in principe prima in dr ledikant met slaapzak. Heeft nog wel nach ...
Ik snap je helemaal! Ik dacht bij m'n oudste ook echt hellup hoe gaan we dit ooit doen, aangezien het nogal een slechte slaper is. Hij vond de overgang prima, maar ging wel flink uittesten toen ie na de eerste week doorhad dat het hem vrijheid gaf 🤣 even een paar weken duidelijk en consequent zijn en toen ging het helemaal prima👌🏻 We begonnen met een slaapzak zodat dat hetzelfde bleef (ging in juli over), toen een laken erbij en toen we merkten dat ie daar wel aardig onder bleef overgegaan op het dekbed. En net als met alles is het gewoon proberen en kijken wat bij je kindje past ☺️ komt allemaal goed!

4 maanden geleden

Hier hebben de oudste twee echt tot 2 jaar een slaapzak gedragen. Ze sliepen op een gegeven moment in een open ledikant en klommen daar met slaapzak en al gewoon uit en liepen naar onze slaapkamer. Was echt geen probleem, ik vind het juist super schattig dat gewaggel in die slaapzak. Pas toen die maat te klein werd gingen we over op een dekbed. Het zal vast goed gaan, maar toch vind ik het te spannend onder de twee. Als het toch mis gaat vergeef je het jezelf nooit

4 maanden geleden

Reactie op Domensino

Dat van die vakantie was precies ook mijn overweging 😊 maar wij zijn net t ...
Nee, wel echt een dekbed. Waarschijnlijk eerst in combinatie met een dunne zomerslaapzak denk ik. Maar dan moet het wel een stuk kouder zijn. Hier meer het dilemma dat het slapen eindelijk goed gaat en ik met een vloerbed bang ben voor weer een omslag. Maar ik ben die slaapzakken echt zat joh, ik blijf kopen. Heb tig puckababy’s maar nooit verwacht dat ze zo snel al aan de kleine kant zouden zijn 🙈 In mijn omgeving gaan kindjes eigenlijk al wel iets eerder (maar zeker geen halfjaar eerder oid) over op een slaapzak. Maar dat had vooral te maken met een nieuw bedje en/of een tweede of derde op komst. Al zijn er natuurlijk wel duidelijke richtlijnen die er niet voor niets zijn. Hoe is jou zoontje met onder een dekentje (bijvoorbeeld op de bank) liggen? Of kruipt hij wel eens bij jou in bed onder de deken? Mijn zoontje trekt de deken snel weg of over zijn hoofd, daarom wil ik overdag spelenderwijs wel oefenen met onder een dekentje liggen en duidelijk maken dat een deken over je hoofd doen niet mag. Ik vind dat wel heel belangrijk, anders heb ik er sowieso weinig vertrouwen in 🙈

4 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Ik snap je helemaal! Ik dacht bij m'n oudste ook echt hellup hoe gaan we di ...
Ik heb al slaapzakken liggen voor de winter dus ik denk dat ik het nog ff lekker zo houdt en dan volgend jaar ga proberen. Vooral omdat ze nog de neiging heeft , wakker te worden. Maar ben altijd graag voorbereid haha

4 maanden geleden

Wat fijn dat de overstap zo goed gaat! 😊 Wij hebben bij de oudste eerst een (dun) ledikant deken gebruikt. Misschien is dat nog een optie? En dan kun je kijken hoe dat gaat. En dan met 2 jaar of net ervoor over op een dekbed.

4 maanden geleden

Hier slaapt zoontje al lang onder een dekbed eerst bij ons in bed onder de onze en dan in zen eigen bedje ook onder een dekbed en is er nog nooit onder gekropen. Had het te koud met zijn 4tog slaapzakje en zen lakentje en wiegdekentje 2tog dus hebben we het dekbed op zen bedje gelegt in ht begin bedje wel kort opgemaakt dat hij er niet onder kon zakken.

4 maanden geleden

Reactie op Esmée87

Hier hebben de oudste twee echt tot 2 jaar een slaapzak gedragen. Ze sliepe ...
Ja, dat is precies de andere kant... En dat gewaggel ja hm. Merk wel dat hij een jumper alweer fijner vindt. Ook omdat hij dan meer het idee heeft dat hij zelf zijn bedje weer goed in komt. En nu ligt t matras nog op de grond, dat is zo meteen ook niet meer. Extra bedhekje geplaatst en gaat sindsdien goed dus ik denk dat ik dat matras morgen ofzo al weghaal. Lastig 😉

4 maanden geleden

Reactie op Junae

Nee, wel echt een dekbed. Waarschijnlijk eerst in combinatie met een dunne ...
Ja goeie vraag! Bij mij in bed heeft hij nog nooit gelegen, dat heb ik nooit aangedurfd. En op de bank ja als hij ziek is blijft hij wel onder een dekentje liggen, maar dat is natuurlijk ook weer wat anders dan een hele nacht. Hoewel ik van de week even een bedbumper heb getest (ipv een bedhekje) en toen bleef hij überhaupt op dezelfde plek liggen. Wilde de bedbumper wel terug gaan sturen omdat die 20cm vd matrasbreedte opnsnoept en eigenlijk net te lang is. Maar goed dan blijft hij dus wel op 1 plek liggen. Ik zal misschien eens wat meer uitproberen! En een dutje onder het dekbed proberen kan natuurlijk ook altijd.

4 maanden geleden

Reactie op DilanavdW

Ik heb al slaapzakken liggen voor de winter dus ik denk dat ik het nog ff ...
Ik had het bewuste bedhuisje al 3 maanden in mijn hoofd en heb dus even zo lang mezelf de tijd gegeven te wennen aan het idee. 😉 Dus geen haast, je hebt nog alle tijd. Maar óók: je kunt altijd nog terug. Daar hield ik me ook aan vast. Als het niet was geslaagd had ik even gebaald maar had ik het ledikantje ertegenover gezet. 😊

4 maanden geleden

Reactie op Domensino

Ik had het bewuste bedhuisje al 3 maanden in mijn hoofd en heb dus even zo ...
Haha ik heb ook al een bed huisje in huis. Die staat op zolder te wachten om in elkaar gezet te worden. Maar heb nog geen haast, al kriebelt t stiekem wel haha