17 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb 15 december een keizersnede gehad en heb ook een hele gevoelige huid.

2 jaar geleden

Die gevoelige huid bij je navel is normaal zei mijn gynaecoloog

2 jaar geleden

Ja, heel gevoelig, het is ook niet m'n huid denk ik, maar de aanraking op mijn buik. Tot aan je navel zijn je buikspieren uit elkaar gescheurd. Ik had het vorige keer inderdaad ook, net als nu. Dit maakte ook dat het vorige keer echt maanden geduurd heeft voor ik weer een normale broek aan kon. Die druk tegen mijn buik bleef echt heel lang echt naar. Opsteker voor iedereen die hier last van heeft een lang houdt: ik heb na de eerste echt gedacht dat ik nooit meer een normale (spijker)broek aan kon. Maar uiteindelijk gaat het echt over. Na 4 maanden vond ik toen een (true to you van h&m) broek die zo strechy was dat ik hem fijn aan kon. En ik denk na een jaar ofzo was m'n buik weer prima in orde en hoefde ik er überhaupt niet meer over na te denken. Plassen koppelen aan de voedingen van je kindje. Die tip kreeg ik van de kraamhulp en dat werkt goed.

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Ja, heel gevoelig, het is ook niet m'n huid denk ik, maar de aanraking op m ...
Goede tip betreft het plassen! Ik vergeet het anders echt gewoon 🫠.

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Ja, heel gevoelig, het is ook niet m'n huid denk ik, maar de aanraking op m ...
De vorige keer was ik net voor de zomer bevallen en heb toen amper spijkerbroeken gedragen de eerste maanden. Vandaar dat het mij nu meer opvalt denk ik

2 jaar geleden

Ik heb geen keizersnede gehad maar dat van het plassen herken ik zeker. Waar ik normaal in de ochtend bijna een sprintje moest trekken naar de wc kan ik nu rustig tot een uur of 11 blijven zitten en dan denken oh ja ik moet nog plassen 😅. Dat had ik bij de vorige bevalling ook en dat is vanzelf weer goed gekomen. Maar of het helemaal de bedoeling is dat weet ik niet haha

2 jaar geleden

Ik had ook een heel naar branderig gevoel tussen mijn navel en het litteken. Nu na 6 weken is het bijna over

2 jaar geleden

De baarmoeder wordt van venusheuvel tot navel opengesneden, daar zit dus ook een wond die loopt tot aan de navel. Bij mij is dat gebied ook nog heel gevoelig.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLuus

De baarmoeder wordt van venusheuvel tot navel opengesneden, daar zit dus oo ...
Heb jij een verticale wond? Want normaal doen ze horizontaal zoals bij mij

2 jaar geleden

Ja! Hier ook! Ik ben 21 november met een spoed keizersnede bevallen en mijn verwachting was een pijnlijk litteken, maar ik vind de huid tussen het litteken en mijn navel vervelender, al sinds het begin. Alsof er een onderhuidse schaafwond is, over de hele breedte. Ondergoed en broeken zijn verschrikkelijk. Ik draag het liefst ruime stretch onderbroeken tot op m'n navel en losse leggings. En dat plassen voel ik sinds 6 weken na de keizersnede weer wel iets. Dus dat wordt beter.

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Heb jij een verticale wond? Want normaal doen ze horizontaal zoals bij mij
Wel in de huidlaag, maar de baarmoeder wordt bij iedereen verticaal doorgesneden. Stond in het boekje over de operatie.

2 jaar geleden

Yes, hier ook (vorige ks ook). Het begon heel gevoelig en pijnlijk maar is nu vooral gevoelloos. Keizersnede is bijna 6 weken geleden. Aandrang met plassen is er ook 9 vd 10 keer niet... dan herinner ik me ineens dat het al een paar uur geleden is 🤷‍♀️ Soms voel ik het ineens weer wel, geen idee waarom dat zo verschilt.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Bij mij is het gevoelloos, mijn hele onderbuik eigenlijk. Ik voel dat ik aangeraakt wordt maar verder geen warmte of kou. Ik ga plassen omdat ik er zelf aan denk. Poepen voel ik ook geen aandrang. Wel een soort buikpijn maar als ik eenmaal zit is het een heel karwei. Maar me eerste keizersnede exact hetzelfde. Ik ben nog steeds ontzettend moe en doe nog middagdutjes ook heb ik weinig eetlust. Wel erge dorst! Is pas een maandje geleden mijn keizersnede, dus nog vol op in herstel 😊!

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLuus

De baarmoeder wordt van venusheuvel tot navel opengesneden, daar zit dus oo ...
Je baarmoeder krimpt in een paar dagen weer naar een normaal formaat, dus die voel je nu niet meer op die hoogte. En ze snijden die niet verticaal maar horizontaal open. Anders zou je bij een placenta aan de voorkant bijna altijd overlap hebben met het litteken.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLuus

Wel in de huidlaag, maar de baarmoeder wordt bij iedereen verticaal doorges ...
Wat raar, ben jij dan van België? Want ik heb nu 2 keizersnedes gehad en weet echt heel zeker dat het bij mij niet zo is. Ook ivm controle ligging placenta op het litteken enzo. De buikspieren gaan verticaal open en ik denk de buikwand ook, maar dat weet ik niet zeker. Huid en baarmoeder echt horizontaal 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Wat raar, ben jij dan van België? Want ik heb nu 2 keizersnedes gehad en we ...
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk bij m’n 2e keizersnede wel uitleg gehad dat ze de huid scheuren omdat dit beter hersteld dan snijden. Dat ik daardoor wat geduw en getrek kon voelen en dat voelde ik idd ook wel maar voor m’n gevoel wel tot m’n ribben, dus tot de navel zou me niet verbazen ze gaan wel schuin naar binnen ipv recht naar beneden door de lagen.

2 jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Weet je dit zeker? Ik heb namelijk bij m’n 2e keizersnede wel uitleg gehad ...
Ja absoluut het litteken in de baarmoeder houden ze laag. Mijn placenta lag nu aan de voorkant en dat was geen probleem, omdat het oude en nu nieuwe litteken er vet genoeg onder zaten.