34 Reacties
één maand geleden
Ik houd dit tog schema aan van puckababy zelf.
Ik denk niet dat het hier in huis zo koud wordt dat ik de winterslaapzak ga gebruiken. Op de kinderopvang waar ik werk gebruikten we deze ook alleen bij het buitenslapen. Het is bij ons nu ook 17,5 graden en mijn zoontje draagt een romper korte mouw, feetje pyjama en de teddy herfst zak. Als het kouder wordt ga ik een lange mouwen romper aan doen.
één maand geleden
Mijn zoontje ligt in lange mouwen romper, velours pyama en de 4 seizoenen of rib velvet van Prenatal van 3 tog, met sokken.
Hoe lig je zelf in bed? Een dekbed is vele malen warmer dan een slaapzak. Bij 17,5 graad, zou ik het zeker al doen. Mouwen zijn nog niet dubbel hier overigens, die zijn een stuk omgeslagen.
En m'n zoontje komt hiermee heerlijk warm zijn bed uit in de ochtend. Overdag ligt hij iets minder warm.
één maand geleden
Zou bijna alsnog in de verleiding gebracht worden om alsnog een puckababy aan te schaffen...
Zoontje lag hier vd week in merinowol romper + broekje + sokjes, dunne katoenen pyjama, Lodger TOG 3,3 slaapzak. Was 16.3 graden en hij werd huilend wakker vd kou. 😳
Heb toen de dunne katoenen pyjama nog maar vervangen door velours pyjama over het wollen pakje heen, en 2 wollen sokjes over elkaar aan en dan gaat het wel... d.w.z. 's avonds om 19u is het eigenlijk echt te warm (dan is het 18 graden) en in de nacht zakt het tot 15 en is het goed, al vind ik z'n voetjes alsnog aan de koele kant 's ochtends. 😕
één maand geleden
Reactie op Milagro
Gewoon doen, eventueel tweedehands. Je kunt ermee voort tot 2,5 jaar. Hie ...
Ja, alleen wat me een beetje tegenhoudt is dat die 2.5 TOG vd puckababy toch nooit warmer kan zijn dan de 3.3 TOG van Lodger? 🤷 En toch hoor ik echt nooit iemand zeggen dat diens kindje het koud had in de puckababy. Wat ik ergens ook wel snap want die binnenkant is van fleece ofzo volgens mij?
Ik heb 4 slaapzakken van Lodger, 2x 2.4 TOG en 2x 3.3 dus er moet veel gebeuren. 😅 Maar het zou wel fijn zijn om niet steeds zo te hoeven zoeken wat ik hem aan doe.
één maand geleden
Reactie op ninax98
Mijn zoontje heeft lange mouwen romper, lange mouwen pyjama en dan de herfs ...
Wij heb een thermometer in de babykamer gezet en die meest standaard 3 graden kouder dan de babyfoon! Dus zou het niet helemaal vertrouwen.
Wat kleden jullie je kindjes allemaal warm aan! Ik volg het puckababy schema en dan is een korte romper en de herfstslaapzak voor nu voldoende. Ze wordt ook gewoon heerlijk warm wakker.
één maand geleden
Volgens de babyfoon is het bij ons zo’n 17 graden op haar kamer.
Ze heeft een korte mouwenromper, pyjama van Takkie, sokjes en het herfst-deel van de Puckababy aan. Wordt eigenlijk niet wakker van de kou. Denk dat als het ‘s nachts gaat vriezen, dat ik dan het winterdeel erbij ga doen.
één maand geleden
Reactie op LizaSil
Wij heb een thermometer in de babykamer gezet en die meest standaard 3 grad ...
Alleen die romper en dat ene deel van de slaapzak? Hoe warm is het dan bij jou? Tot 19a20 graden kan er veel, daaronder gaat het hard met wat er extra nodig is bij een graadje minder zegmaar.
één maand geleden
Reactie op Milagro
Gewoon doen, eventueel tweedehands. Je kunt ermee voort tot 2,5 jaar. Hie ...
Nou, I'll give it a go. Had gelukkig nog een cadeaubon van bol, dan merk ik wat minder van de schade. 😅
Ben benieuwd. Wat me nu vooral tegenvalt is dat ik zijn voetjes ondanks wollen sokjes echt te koud vind 's ochtends (en ik kan niet goed plaatsen of hij niet toch daar wakker van is rond 6u, ook al valt hij daarna nog in slaap) terwijl de rest van z'n lijfje warm of zelfs te warm is. 's Avonds daarentegen zijn z'n voetjes wél warm, ook als ik naar bed ga om 23:30u.
Ik hoop van deze puckababy vooral dat het gewoon echt goed isoleert. Als ik het zelf heel koud heb leg ik een dun goedkoop fleecedekentje van ikea onder m'n dekbed en daarmee zijn m'n voeten nooit koud en ook nooit zweterig. Ik hoop een beetje hetzelfde hiervan.
één maand geleden
Reactie op Jurst
Alleen die romper en dat ene deel van de slaapzak? Hoe warm is het dan bij ...
Ja! Ik bedoel dan wel de dikke versie van de slaapzak, niet die dunne zomer slaapzak. Het is als ik haar in bed leg in de avond meestal rond de 20 graden en vanochtend toen ik haar eruit haalde was het 18.
Ik kijk elke avond als ik haar in bed leg naar de temperatuur en heb dat TOG schema van puckababy aan de muur hangen. Dus daar pas ik het elke avond op aan.
één maand geleden
Reactie op LizaSil
Ja! Ik bedoel dan wel de dikke versie van de slaapzak, niet die dunne zomer ...
Hm, dit is toch wel een stuk warmer nog in de kamer. Wij wonen in een dorp waar het echt kouder is dan ik gewend was uit de stad. Rivier vlakbij, nauwelijks hoogbouw. Het begint hier 's avonds bij 18 graden en 's ochtends is het 15. Thermostaat hangt beneden en slaat aan onder de 15,5, maar dat is beneden dus.
één maand geleden
Hier ligt ze nu sinds een paar dagen echt in de volledige slaapzak.
Wel nog in een korte romper en geen pyjama oid. Maar dit gaat er wel aan zitten komen omdat t echt koud begint te worden bij haar op de kamer.
één maand geleden
Reactie op Domensino
Hoe koud? 😊
Het gaat ‘s nachts al snel beneden de 17 graden. Vanmorgen was t er zelfs 15,4 ongeveer.
één maand geleden
Reactie op LizaSil
Ja! Ik bedoel dan wel de dikke versie van de slaapzak, niet die dunne zomer ...
Hier precies zo inderdaad. We hebben een klein hygrometertje waarop we ook de temperatuur kunnen aflezen en inderdaad het tabelletje (gelamineerd) aan de muur 😊. Zo fijn om zelf niet te hoeven rekenen en nadenken en afwegen en piekeren of de meisjes het niet te warm/koud hebben.
één maand geleden
Reactie op Domensino
Yes, dat is vergelijkbaar met ons. 😊 En geen koude voetjes? Dan heeft die ...
Neee! Voetjes en beentjes etc voelen lekker warm aan.