34 Reacties

één maand geleden

Reactie op LizaSil

Ja! Ik bedoel dan wel de dikke versie van de slaapzak, niet die dunne zomer ...
Even update; vandaag toch nog een sleepsuit aangetrokken. Is nu echt kouder dan een paar dagen geleden!

één maand geleden

Update: wat een grap. Links op de foto Lodger 3,3 TOG; rechts de zojuist gearriveerde Puckababy 4 seizoenen (die zo dus 2,5 TOG zou zijn). Als je het mij vraagt is de puckababy echt vele malen warmer, en als je het mijn arm vraagt als ik die in de slaapzak steek, ook. 😅 Vannacht maar eens proberen of het ook koude voetjes tegenhoudt. 😊

één maand geleden

Reactie op Domensino

Update: wat een grap. Links op de foto Lodger 3,3 TOG; rechts de zojuist ge ...
Succes!

één maand geleden

Reactie op Domensino

Ik ben benieuwd. Mijn zoontje slaapt nu ook wel lekker in de puckababy. Tis zo'n zware slaapzak en een klein kindje, paar weken terug kon hij zich er bijna niet mee omdraaien joh. Ik ben benieuwd hoe het voor jullie uitpakt!

één maand geleden

Reactie op Domensino

Heel benieuwd naar je ervaring, sta ook op het punt hem te kopen. Ons meisje heeft ook steeds van die koude voetjes…

één maand geleden

Ik zal het laten weten! Hij ligt er nu net in, in de volledige zak in een romper korte mouw en simpele katoenen pyjama, en wollen sokjes (ik was hiervoor inmiddels al bij 2 paar sokken over elkaar aanbeland en dat heb ik nu niet gedaan). Dit even als test, normaliter ga ik snel voor helemaal wol of velours maar dat lijkt me bij deze zak niet nodig en ook niet zo prettig. Het was net 16,9 graden zag ik, dat koelt nog af naar 15. Mijn vermoeden is dat hij hierin zeker wel de hele nacht lekker warm zal slapen. Volgens mij is alleen het herfstdeel al even warm als de Lodger (in elk geval even dik). Het materiaal maakt ook uit, die teddy binnenkant voelt nooit koel aan, dat is wel zo met de katoenen binnenkant van andere slaapzakken. En dat de onderkant omgeklapt is, is natuurlijk ook lekker voor de voetjes. Hoe dit op 2,5 TOG wordt ingeschaald is me wel een raadsel hoor, ik zou eerder zeggen dat dit TOG 4 is. 😅

één maand geleden

Reactie op Domensino

Ik zal het laten weten! Hij ligt er nu net in, in de volledige zak in een r ...
Mijn zoontje ligt wel gwoon in lange mouwen romper en velours pyama in de puckababy hoor. Ben benieuwd hoe het gaat bij jou vanacht.

één maand geleden

100% om. Met 15 graden werd hij in de puckababy heerlijk warm wakker, voetjes zelfs een heel klein beetje zweterig! Lange mouwen romper en broekje zonder sokjes lijken me voldoende. Zelfs z'n handjes waren niet koud. Ding isoleert als een tierelier, vind het echt een enorm verschil met alle andere slaapzakken. De laatste tijd werd hij nog wel eens wakker, huilde dan 1x, pakte z'n knuffeltje, kauwde er even op en sliep verder. Vannacht helemaal niet gedaan, gisteravond merkte ik al dat hij echt in diepe slaap verzonken was. Achteraf denk ik toch dat hij op die korte huilmomentjes het ergens koud had of oncomfortabel lag. Maar die TOG-schema's kunnen in de prullenbak wat mij betreft, gaat echt nergens over. 😅 Tegen deze zak kan geen laagjessysteem op in elk geval. Doen dus als je twijfelt over de temperatuur/koude voetjes!

één maand geleden

Reactie op Domensino

100% om. Met 15 graden werd hij in de puckababy heerlijk warm wakker, voetj ...
Ik ben er ook helemaal weg van, van de Puckababy. Ligt hij bij jullie in het hele deel? Dus herfst+winterzak? Wij twijfelen wanneer we overgaan

één maand geleden

Reactie op Anouk1994x

Ik ben er ook helemaal weg van, van de Puckababy. Ligt hij bij jullie in he ...
Ja hij ligt nu in de hele zak! Het is hier ook echt 15 graden, dat kun je goed voelen, dat is fris. We hebben grote ramen, ook op de slaapkamers (wel dubbel glas, rolgordijn en thermisch gordijn), overdag lucht ik nog regelmatig en het is hier buiten echt kouder dan in de stad. Ik lig zelf in velours pyjama onder een TOG 8 wollen dekbed en ik wil natuurlijk ook dat hij echt lekker ligt. Maar dat gezegd hebbende: met romper, dikke pyjama en sokken denk ik dat het herfstdeel misschien ook wel voldoende zou zijn. Dat heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd. Ik heb nu heel braaf het schema van puckababy gevolgd, vanavond houd ik het bij wollen romper (geeft beter mee dan katoen) en wollen broekje en ik denk zonder sokjes. Heb hem nu net overigens lekker weer erin gelegd en direct vertrokken. 😊 Het was 14,8 graden omdat ik had gelucht.

één maand geleden

Reactie op Domensino

Ja hij ligt nu in de hele zak! Het is hier ook echt 15 graden, dat kun je g ...
Hier 16 graden volgens Babyfoon, in lange mouwen romper, gewone pyama,( want z'n velours gewassen en was nog niet droog), en sokken en mooi dat hij het koud heeft nu.

één maand geleden

Reactie op Jurst

Hier 16 graden volgens Babyfoon, in lange mouwen romper, gewone pyama,( wan ...
O joh! Hier heeft hij vannacht hittebultjes gekregen in de velours pyjama, dus ik ga juist even terug naar katoen. Wil hem wel graag in de winterzak houden want hij heeft nog nooit zo heerlijk geslapen als in dat ding en het zakt 's nachts ook onder de 16 graden. Maar goed afgelopen nacht was juist weer een relatief warmere nacht na een juist hele koude dag. En hij is verkouden en van zichzelf al wat warmer. Babyfoon is trouwens hier niet te vertrouwen, die geeft minstens 3-4 graden warmer aan dan het is volgens de hygrometer.

één maand geleden

Ok, inmiddels, omdat de puckababy die ik nog had van mn dochter toch de warmste slaapzak bleek, me laten verleiden er nog een te kopen. Beste besluit ooit. Degene die ik had is 3 jaar oud ongeveer, en de nieuwe is zoveel mooier en zachter en minder zwaar. Soepel en elastische zomerslaapzak. Echt een verschil. Geen omslagwantjes meer, waardoor de mouwen ook daadwerkelijk om te slaan zijn. Mijn zoontje is heerlijk warm, kan zich goed bewegen in bed en ik zag op Vinted dat ze voor enorme prijzen 2e hands verkocht worden. Ik heb er dus zelfs nog een gekocht. Mn zoontje ligt heerlijk in de volledige zak, maar niet meer ook nog in een dikke pyama. Als de temp buiten niet te laag wordt in de nacht in een romper met gewone pyamabroek. En nu het kouder is met een gewone pyama over zijn romper, maar niet meer velours ofzo en hij is heerlijk warm. Ik denk dat ik de zomerslaapzak er pas af haal als de temp in zijn kamer echt boven de 18 graden gaat, dus vanaf 19 en hoger. Want onder de 19 kan je regelen door dikker of dunner kleden ìn de slaapzak.

één maand geleden

Ik gebruik nu voor het eerst de binnen en buitenzak samen. Het viel me wel op dat die ritsjes aan de onderkant (waar je de zakken samen ritst) gewoon los zitten zonder bescherming. Heb ik iets over het hoofd gezien? Hopelijk gaat het niet irriteren.