118 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Jurst

Dat is ook prima, maar borst en dan eten, kan nog steeds wel met een boterh ...
Hier precies zelfde. Overdag drinken echt onmogelijk. Via fles enigzins.

2 maanden geleden

Domme vraag missdchien; bij Solid starts app staat heel duidelijk hoe je voeding moet aanbieden. 6 maanden en dan vanaf 9 maanden vaak in kleinere stukjes. Het kan dan toch (neem ik aan) ook nkg op de 'oude manier? Dus brod bv in repen ipv in stukjes? Zoals je deed vanaf 6+?

2 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Domme vraag missdchien; bij Solid starts app staat heel duidelijk hoe je v ...
Volgens mij is het meer dat wat bij 9 maanden staat wat bij 6maanden nog niet veilig/handig is. Dus dat je wel kan kijken naar jonger idd maar niet naar ouder dan je kindje is :)

2 maanden geleden

Reactie op Sanmeij

Volgens mij is het meer dat wat bij 9 maanden staat wat bij 6maanden nog ni ...
Jaa precies, zo dacht ik t ook :) :) dus er komen steeds meer mogelijkheden bij als t ware.

2 maanden geleden

Reactie op sosiix

Misschien een gekke vraag maarrrr, ik geef onze zoon wel veel rapley maar h ...
Ik doe hier alles door elkaar. Ligt eraan wat ze eet. Soms geprakt, soms stukken. Ene keer zelf, andere help ik. Sommige dingen die te glad zijn doe het op een vorkje en die leg ik dan voor haar neer. Dan eet ze het alsnog zelf met het vorkje en gaat het makkelijker. Merk wel dat ze wel steeds meer de behoefte heeft het ook zelf te doen, kan soms boos worden als ik te lang help.. hihi dus dan maar lekker kliederen.

2 maanden geleden

Leuk om alles te lezen! Hier gaat eten super goed. Zoontje vind alles lekker en het is altijd mega gezellig aan tafel. Hij geniet echt. Maar struggle wel een beetje met hoeveelheden en flessen. Wij waren naar drie flessen maar opeens is ie iedere nacht wakker (sliep door sinds ‘ie 2.5 maanden was dus meeega wennen dit) en zijn we weer ‘terug’ naar vier flessen. En daarnaast broodjes of pannenkoekjes, fruit en avondeten met de pot mee..

2 maanden geleden

Reactie op Mamamama96

Deze boost halen ze uit melk. Lees maar in over Rapley en kleintjes.
Ik geloof niet dat je snapt wat deze mama bedoelt. Haar kindje heeft geen interesse in vv. Die boost krijg je niet door melk. Hier wordt veel meer gegeten, door in 1eetmoment echt verschillende dingen en structuren af te wisselen. Dat doet niets af aan wat ze aan melk krijgen. Het motiveert om te eten.

2 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik geloof niet dat je snapt wat deze mama bedoelt. Haar kindje heeft geen i ...
Ik snap heel goed wat deze mama bedoelt. Lees je maar eens in over kleintjes en rapley. Melk blijft de hoofdvoeding en vast voedsel is extra tot 1 jaar. Ze hoeven op deze leeftijd nog geen hele maaltijden te eten, het gaat voornamelijk om het ontdekken van vast voedsel. En er wordt in het bericht juist genoemd dat dit wel gebeurd. Hele maaltijden eten komt vanzelf. Dit is heel normaal gedrag op deze leeftijd en juist de bedoeling van rapley of kleintje methode. Het aanbieden van verschillende structuren en dingen is een ander onderwerp. Gevarieerd eten is belangrijk voor het ontdekken en de ontwikkeling. Dat is iets heel anders dan een boterham geven na elke maaltijd als er slecht is gegeten. Dat heeft ook niks met variatie te maken.

2 maanden geleden

Reactie op Mamamama96

Ik snap heel goed wat deze mama bedoelt. Lees je maar eens in over kleintje ...
Ik vind het uitgangspunt van rapley en kleintjes heel mooi. Maar ik denk dat het wel goed is om hierin mee te nemen dat er kindjes zijn die helemaal niet veel aan de borst willen. En dan is het dus echt wel fijn als, door verschillende fases per maaltijd in te bouwen, ze zelf meer vv tot zich nemen. Mijn zoontje groeit echt onvoldoende op melk alleen, en meer melk drinkt hij gewoon niet. Enige manier is hem motiveren voor vv en dat eet hij dan wel, als we verschillende dingen na elkaar aanbieden. Mijn dochter is op bv lekker op gewicht geweest, m'n zoontje eigenijk nooit. Echt pas nu er beter gegeten wordt gaat dat de goede kant op. En met kindjes van 10 maanden begint het wel handig te worden als er iets naar binnen gaat. Hier worden ook geen volle maaltijden gegeten nog, maar er zit wel een stijgende lijn in. Wat ook mooi passend is bij dat vanaf 1 jaar eerst het vv en dan de melk komt.

één maand geleden

Ik zoek soms wat recepten etc maar die zijn vaak gepureerd nog steeds. Ben dus een beetje zoekende naar lekkere dingen die ze dus wel zelf kan pakken. Macaroni met gehaktsaus is niet echt ideaal bijvoorbeeld 😅 hoe doen jullie dit? Ik zou ook wat meer willen invriezen maar weet niet echt hoe qua rapley. Losse stukjes groente vind ik ook zo wat, dan kook ik het liever direct 😋

één maand geleden

Reactie op LMW07

Ik zoek soms wat recepten etc maar die zijn vaak gepureerd nog steeds. Ben ...
Ja ik heb dat dus ook haha! Op dit moment doe ik dus wel gewoon 3 losse dingen zeg maar. Gisteren had hij bv gestoomde broccoli roosjes, zoete aardappel stukjes en wat gehakt.

één maand geleden

Reactie op LMW07

Ik doe veel stamppot de laatste tijd, maar dan zonder spekjes en zout etc. Of pasta met een groente saus en gehakt of vis bijvoorbeeld. Maar ook risotto een paar keer en dat vindt ie heerlijk. Vaak doe ik er dan wel nog wat losse stukjes groente bij zodat ‘ie wat keuze heeft.

één maand geleden

Reactie op LMW07

Een andere pastasoort gebruiken zoals fusili!

één maand geleden

Reactie op Krstn

Ik doe veel stamppot de laatste tijd, maar dan zonder spekjes en zout etc. ...
Eet ie dat dan met de hand ?

één maand geleden

Reactie op Carmenk4

Eet ie dat dan met de hand ?
Yes! Alles met de hand. Soms schep ik wat op een lepeltje of prik ik wat aan een vorkje en die pakt ie dan zelf om naar z’n mond te brengen. Maar met de handen werkt voor nu het fijnst.

17 dagen geleden

Jaar is bijna voorbij, dus de app is niet meer gratis. Meer mensen die hier tegenaan lopen? Hebben jullie een abonnement aangeschaft of weten jullie het wel inmiddels? Vind €100 zoveel maar zoek vaak wel iets op

16 dagen geleden

Reactie op LMW07

Jaar is bijna voorbij, dus de app is niet meer gratis. Meer mensen die hier ...
Ik gebruik de app eigenlijk al een paar maanden niet echt meer. Sinds ‘ie 100 dingen heeft gegeten hehe.. Eet gewoon alles en met de pot mee nu

16 dagen geleden

Reactie op LMW07

Jaar is bijna voorbij, dus de app is niet meer gratis. Meer mensen die hier ...
Zou een fout zijn, ze zijn ermee bezig om het terug te draaien las ik op fb