9 Reacties

2 jaar geleden

In rauwe sperziebonen zit lectine, je darmen kunnen daar niet goed tegen Dat stofje gaat met koken weg. Denk dat je met 10 stuks hooguit buikpijn of diarree kan krijgen, Gewoon in de gaten houden hoe je je voelt en als je koorts ofzo krijgt de huisarts(post) bellen Je kunt het nu toch niet meer veranderen馃き

2 jaar geleden

Volgens de app zwangerhap van het Voedingscentrum is het gewoon veilig mits ze gewassen zijn. Staat niet bij dat ze gekookt moeten zijn. Lijkt me geen probleem ..

2 jaar geleden

Toevoeging: ik zou ze ze toch voortaan maar even 5 min koken ofzo馃槉 Als je heel vaak lectine binnen krijgt kan je darm beschadigen Als je ze knapperig wat lekkerder vind, Kun je ze ook even wokken ipv koken

2 jaar geleden

Wist 眉berhaupt niet dat je sperziebonen rauw kon eten 馃槀馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Elliema

Volgens de app zwangerhap van het Voedingscentrum is het gewoon veilig mits ...
Gaat ook niet over zwanger zijn of niet, maar advies geld voor iedereen, op bijvoorbeeld site van het voedingscentrum kun je het vinden

2 jaar geleden

Reactie op Baby Vosje

Toevoeging: ik zou ze ze toch voortaan maar even 5 min koken ofzo馃槉 Als je ...
Ga ik voortaan even doen! Eet het gelukkig bijna nooit zo rauw. Maar heb ook nooit geweten dat het schadelijk kon zijn daar schrok ik even van. Wat Elliema zegt had ik ook gezien, overal waar het woordje te voor staat is niet goed natuurlijk.

2 jaar geleden

Reactie op BobSther

Wist 眉berhaupt niet dat je sperziebonen rauw kon eten 馃槀馃槄
Hahaha veel mensen verklaren me voor gek, maar zo af en toe een paar is zo lekker馃檴

2 jaar geleden

Ik heb vroeger als kind kilo's rauwe sperziebonen gegeten. Wij hadden een stukje grond waar we groenten op hadden staan. Ik plukte ze en at ze zo op. Heb er niets aan over gehouden behalve dan toxoplasmose wat me nu goed uitkomt tijdens de zwangerschap. Ik zou me er dus niet al te veel zorgen om maken

2 jaar geleden

Reactie op annie2604

Ga ik voortaan even doen! Eet het gelukkig bijna nooit zo rauw. Maar heb oo ...
Ik vind knapperig gewokt ook veel lekkerder vaak dan slappe gekookte馃槉