29 Reacties

2 jaar geleden

Je kunt het aanvragen bij de huisarts/consultatiebureau, dit is dan op eigen kosten, maar ik weet niet wat het kost.

2 jaar geleden

vandaag zei iemand dat dit 138 euro kost. en moet voor de 12 weken gedaan zijn en dan binnen 4 weken nog een keer zo ver ik begreep

2 jaar geleden

Reactie op 19Ramona95

vandaag zei iemand dat dit 138 euro kost. en moet voor de 12 weken gedaan z ...
Jeetje wat een geld! Bizar eigenlijk dat het niet gewoon beschikbaar is voor iedereen die het wil & binnen de voorwaarden valt.

2 jaar geleden

Op het cb wezen ze me hier vandaag op, 150 - 160 euro, kan via ggd of de huisarts. Ik neem aan gratis voor alle baby’s vanaf 1 januari, van mij is van 30 december🫠 Ze gaf aan dat er per jaar ongeveer 3500 kinderen in het ziekenhuis hiermee komen en 5-6 kinderen per jaar hier aan overlijden, maar ze gaf ook aan dat aangezien veel leeftijd kindjes hoogstwaarschijnlijk gevaccineerd zullen worden de kans wel kleiner wordt dat ze het zullen krijgen. Bestaat uit 2x druppels en de eerste is inderdaad voor de 12 weken

2 jaar geleden

Ik heb vorige week de druppels opgehaald bij de apotheek en moest 160 euro betalen. Heb geprobeerd om het via de verzekering terug te krijgen maar helaas is dit niet gelukt. Vind het jammer dat ze dat niet doen bij de december baby’s. Maar goed, ik wil graag dat ze het vaccin krijgt dus ik heb het er wel voor over.. maar toch.. het is veel geld.

2 jaar geleden

hier in belgie zijn ze ook voor eigen kosten maar heb dit geweigerd

2 jaar geleden

Wij hebben het op eigen inititief bij de apotheek besteld en de huisarts laten toedienen. Kregen van CB te horen dat baby’s die voor 1 januari geboren zijn er buiten vallen. Het kostte ons 152,91

2 jaar geleden

Is het dan niet 150€ voor de eerste vaccinatie/druppels en nog 90€ voor de volgende?

2 jaar geleden

Zie hier

2 jaar geleden

Reactie op Lazz

Zie hier
Wij hebben 152,91 betaald voor 2 vaccins met druppels. Dus niet moeten bijbetalen voor de 2e dosis. Dit heeft de huisarts dan wel voor ons besteld bij de apotheek en is niet langs de GGD gegaan. Wellicht zitten in jouw overzicht extra kosten voor het toedienen?

2 jaar geleden

Wij hebben zojuist deel 1 van de vaccinatie opgehaald bij de apotheek (besteld via de huisarts). Eerst gevraagd aan CB of zij het alsnog konden toedienen, maar onze zoon in december geboren dus viel er buiten. We hoefden nog niet af te rekenen ter plekke, we krijgen nog een nota. Hoe is het met de kindjes die het vaccin al hebben gehad? Wij vinden het best spannend, maar het is allemaal in belang van de gezondheid van de kleine. Wij hebben het gewoon zelf toegediend. CB wilde dit niet doen. Huisarts moet je weer een afspraak maken etc. Onze kleine is nu 8 weken. Het 1e deel moet het liefst toegediend zijn voor 9 weken. Daarna moet er 4 weken tussen zitten met het 2e deel. Beide vaccinaties moeten voor 24 weken zijn toegediend.

2 jaar geleden

Reactie op Eoring22

Wij hebben zojuist deel 1 van de vaccinatie opgehaald bij de apotheek (best ...
Ons kindje heeft bij de eerste dosis er geen last van gehad! Wij gaan maandag voor de 2e dosis, dus ik ben benieuwd…

2 jaar geleden

Reactie op Anno27

Ons kindje heeft bij de eerste dosis er geen last van gehad! Wij gaan maand ...
Fijn om te horen! Hopelijk is dat bij ons ook het geval. Succes maandag!

2 jaar geleden

Reactie op Anno27

Ons kindje heeft bij de eerste dosis er geen last van gehad! Wij gaan maand ...
Hoe is het gegaan afgelopen maandag? Ons zoontje heeft afgelopen zaterdag z’n eerste druppels gehad. Hij heeft de afgelopen dagen wel veel last van krampjes, maar dat had die sowieso al. Soms denken we wel dat die het wat erger heeft, maar dat weten we natuurlijk niet. Geen koorts tot nu toe ( meten elke dag 1 x rectaal) en drinkt goed.

2 jaar geleden

Reactie op Eoring22

Hoe is het gegaan afgelopen maandag? Ons zoontje heeft afgelopen zaterdag z ...
Ze was de eerste avond wat meer aanhankelijker dan normaal maar verder gelukkig niks! Volgens mij is de meest voorkomende symptoom diarree en dat heeft ze bij beide keren niet gehad. Ondanks dat de huisarts aangaf dat bij het 2e vaccin de kans op bijwerkingen groter is omdat het lichaam het herkent en er meteen tegen gaat “vechten”. Gelukkig hebben jullie er buiten de krampen ook geen last van! Hopelijk gaan de krampen ook snel over

2 jaar geleden

Hoii! Onze zoon heeft gister ook het vaccin gehad. Maar heeft nu verhoging en voelt zich echt niet lekker. Hadden meer van jullie deze bijwerkingen?

2 jaar geleden

Ik lees dat meerdere hier zeggen moet voor 12 of liefst voor 9 weken zijn toegediend. Waar vinden jullie die informatie? Op de site van het RIVMstaaf namelijk dit Het Rotarix®-vaccin mag vanaf de leeftijd van 24 weken niet meer worden toegediend, het RotaTeq®-vaccin mag vanaf de leeftijd van 33 weken niet meer worden toegediend. De kosten voor het vaccin en het consult betaal je zelf. Met de huisarts of de GGD kun je bespreken of de vaccinatie voor je kind nodig is.

2 jaar geleden

Ik krijg van mijn huisarts de vraag waarom ik het niet gewoon bij het CB probeer

2 jaar geleden

Reactie op revera91

Ik krijg van mijn huisarts de vraag waarom ik het niet gewoon bij het CB pr ...
Iemand daar succes mee gehad? (Ons kindje is van december 2023)