7 Reacties

3 weken geleden

Heel herkenbaar... Mijn zoon wordt 21-12 2 en sinds afgelopen week is hij dus ELKE nacht tussen 2.30 - 3.15 wakker. En gillen, huilen enige wat hem rustig maakt is tussen ons in leggen. Ik wil dit eigenlijk helemaal niet meer want het lijkt nu een patroon te worden. Hij slaapt tussen de middag ook slechter. Soms gewoon niet meer en dan na 15.00 wordt hij pas moe en valt hij in slaap. Ligt nu ook al na 20.00 want anders gaat hij boven echt nog super lang door. Hij slaapt vanaf begin september in een peuterbedje... Maar nu met het wakker worden snachts vind ik heel heftig... Dat zijn we absoluut niet van hem gewend...

2 weken geleden

Wat hier heeft geholpen is toch elke ochtend rond dezelfde tijd opstaan ook al is er goed of slecht geslapen. Een ritme aanhouden is hier toch fijn. Als er tot 08:30 uur is geslapen, dan het dutje overslaan is hier geen optie, dan hou ik een wakkertijd va 5 uur aan. Liever nog elke dag rond hetzelfde tijdstip wakker; hier is dat tussen 06:30 en 07:30 en dan het dutje tussen 11:30 en 12:30. Dan afhankelijk van hoe laat ze wakker is (niet langer dan 2.5 uur dutje) naar bed tussen 18:30 en 19:30. Ik was eerst niet zo van de tijden en dacht als ze sliep; ah ze zal het nodig hebben, maar het werd zo rommelig en elke dag anders en nu we dit aanhouden gaat het slapen ook beter en is er rust voor iedereen. Hier wordt er ook wel gewoeld snachts maar dan is ze niet perse wakker. Bij jullie wel echt wakker? Heel lastig zeg!

2 weken geleden

Ja klinkt heel erg bekend. Hier ook een kindje wat 's nachts bij ons ligt. We vinden het heel gezellig maar hij komt ook regelmatig nog even knuffelen. De laatste paar weken kan hij 's nachts echter bijna alleen maar bovenop mij slapen, zoveel nabijheid zoekt hij. Ook zijn dutjes zijn opeens maar 30-45 minuten en dan wordt hij doodmoe en chagerijnig wakker. Wij gaan er wel 's ochtends altijd tussen 6.30 en 7.30 uit om inderdaad te zorgen dat hij zijn dutje nog wel doet. Ik schuif het op de slaapregressie van 2 jaar.

2 dagen geleden

Reactie op EmmelienB

Ja klinkt heel erg bekend. Hier ook een kindje wat 's nachts bij ons ligt. ...
Ja, dqt heb ik ook. Ze wil steeds helemaal op me liggen als ze snachts wakker wordt. Zo lastig

2 dagen geleden

Reactie op EllaNaz

Wat hier heeft geholpen is toch elke ochtend rond dezelfde tijd opstaan ook ...
Ah oke. Dat klinkt idd wel goed, een vast ritme. Maar raakt ze niet oververmoeid als ze bv te weinig slaapt snachts? Ja, soms ligt ze dus echt uren wakker bij ons..

2 dagen geleden

Reactie op chantal30895

Heel herkenbaar... Mijn zoon wordt 21-12 2 en sinds afgelopen week is hij d ...
Nee... het isnsoms zo onvoorspelbaar, dan gaat het een tidjje top en INEENS helemaal achteruit. Hopelijk een fase...

2 dagen geleden

Reactie op luisa1234

Ah oke. Dat klinkt idd wel goed, een vast ritme. Maar raakt ze niet overver ...
Hmm nou als het goed is doordat je dit gaat aanhouden zal het snachts ook beter gaan dus in het begin misschien een beetje lastig maar je zal hopelijk na een paar dagen wel verbetering zien! En dan dus ook in de nachten waardoor alle slaapjes beter gaan. Dit was hier wel zo in ieder geval!