Hi Mama’s!
Ik heb even een gênante vraag, inmiddels 7 weken na de geboorte van mijn prachtige zoon! Ik merk alleen dat ik onwijs veel lange en harde scheten laat, ook in mijn slaap kreeg van mijn partner te horen. Ik schaam mij hier een beetje voor.. nu weet ik niet wat ik hiermee moet, voor mijn bevalling had ik hier geen last van!
Zijn er meer mama’s die hier last van hebben?
Jazeker! Ze floepen er per ongeluk uit. Dit had ik ook bij mijn eerste dochter en is vanzelf weer over gegaan. Ik had gewoon geen controle erover en t.z.t. was het van onder allemaal weer wat sterker. Komt vast goed!
Ik had dat ook in de eerste weken. Ik plaste ook vaak in mijn broek als ik moest lachen/niezen enz.
Sinds ik bekkenbodem oefeningen doe, is dat niet meer het geval gelukkig. Misschien helpt dat bij jou ook?
Niks om je voor te schamen. Je darmen komen weer op gang en ze gaam weer naar hun 'normale' plek. Dit gebeurt vrijwel bij elke vrouw heb ik me door de kraamzorg laten vertellen. Niet fijn, niet sexy, maar hey je lijf heeft mega veel doorstaan en je hebt er een prachtig kindje aan overgehouden! Na de bevalling had ik een heel ander beeld van schaamte.. :) nu ben ik 5 weken verder en geen last meer van die scheten. Komt vast helemaal goed!!