9 Reacties

2 jaar geleden

Jazeker! Ze floepen er per ongeluk uit. Dit had ik ook bij mijn eerste dochter en is vanzelf weer over gegaan. Ik had gewoon geen controle erover en t.z.t. was het van onder allemaal weer wat sterker. Komt vast goed!

2 jaar geleden

Ik had dat ook in de eerste weken. Ik plaste ook vaak in mijn broek als ik moest lachen/niezen enz. Sinds ik bekkenbodem oefeningen doe, is dat niet meer het geval gelukkig. Misschien helpt dat bij jou ook?

2 jaar geleden

Heb ik ook last van. Al begint het wel minder te worden. Onze dochter is nu 9 weken.

2 jaar geleden

Volgens mij is dat ook omdat je darmen nog bezig zijn om weer op de juiste plek te komen en weer goed op te starten. Komt vanzelf goed!

2 jaar geleden

Bij keizersnede heb je hier extra last van. Dit omdat meerdere lagen in de buik gesneden zijn en meer lucht in het lichaam is gekomen.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook! Nu 5 weken pp. Ik schaam me er niet voor verder, zei al tegen m’n vriend: dit komt door de zwangerschap/bevalling 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Yup, hier ook 😊. Niks om je over te schamen.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Hier ook last dat ik ontlasting niet wat langer kan ophouden.. erg vervelend. M’n zoontje is met vacuümpomp gekomen (en ingeknipt)

2 jaar geleden

Niks om je voor te schamen. Je darmen komen weer op gang en ze gaam weer naar hun 'normale' plek. Dit gebeurt vrijwel bij elke vrouw heb ik me door de kraamzorg laten vertellen. Niet fijn, niet sexy, maar hey je lijf heeft mega veel doorstaan en je hebt er een prachtig kindje aan overgehouden! Na de bevalling had ik een heel ander beeld van schaamte.. :) nu ben ik 5 weken verder en geen last meer van die scheten. Komt vast helemaal goed!!