18 Reacties

3 jaar geleden

Kruidvat en Etos verkopen ook Canestan en daar is het online gewoon op voorraad. Weet niet of dat dezelfde is als bij de apotheek?

3 jaar geleden

Reactie op minimilka

Kruidvat en Etos verkopen ook Canestan en daar is het online gewoon op voor ...
Van wat ik online zie is dat anders. Ik zou een kuur krijgen van 3 “eitjes”, online is alleen verkrijgbaar in 1 “eitje”, welke een hogere dosering bevat. Dus ik zie even door de bomen het bos niet meer, wellicht mag ik deze dan niet gebruiken tijdens de zwangerschap?

3 jaar geleden

Jeetje, lekker slim van je huisarts. Ik zou dat toch even melden. Stel je had niet gelezen dat je het niet tijdens je zwangerschap mag gebruiken.. heel slordig.

3 jaar geleden

Je kan canesten gyno halen bij de kruidvat/etos, wel de tablet/capsule vorm en dan met je hand inbrengen ipv die aplicator, werkte voor mij net zo goed als een 3 daagse capsule kuur van huisarts.

3 jaar geleden

Canesten heeft ook een crème, die gebruik je dagelijks 's nachts voor een week. Is een wat lagere dosering dan de eitjes.

3 jaar geleden

Daktarin werkte bij mijn vorige zwangerschap goed! Mocht ik toen gebruiken van verloskundige

3 jaar geleden

Je kan gewoon de Canesten Gyno halen bij de drogist en dan idd de tablet of het eitje met de hand inbrengen. Als je veel jeuk hebt kan je daarnaast ook de crème nog smeren (dit laatste adviseerde de apotheek mij).

3 jaar geleden

Kan je de huisartsenpost niet bellen? Heb ik wel eens gedaan vanwege de effecten van de behandeling van zon schimmel. Daar hielpen ze me toen goed.

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, ik heb canasten gehaald!

3 jaar geleden

Hey ik neem al van vorig jaar progyn dagelijks 2 capsules, deze mag je ook blijven innemen tijdens de zwangerschap. Ik heb dit op aanraden van de apotheek gekregen omdat ik vroeger ook heel vaak schimmel infecties had door mijn menstruatie. Ik niet zeggen sinds ik dit neem ben ik er wel vanaf Dus mss een tip 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Helaas heeft de 1 daagse capsule van de Kruidvat maar heel even verlichting gegeven en is de jeuk terug. Huisarts vind dat ik fluconazol moet gaan nemen maar dit wil ik echt niet. De Canasten 3 daagse kuur is nog steeds niet op voorraad bij de apotheek. Iemand tips? 😅

3 jaar geleden

Helaas heeft de 1 daagse capsule van de Kruidvat maar heel even verlichting ...
Fluconazol wordt volgens mij ook afgeraden tijdens zwangerschap!

3 jaar geleden

Helaas heeft de 1 daagse capsule van de Kruidvat maar heel even verlichting ...
Andere apotheken in de buurt bellen. Je eigen apotheek kan je recept dan zo nodig doorsturen

3 jaar geleden

Reactie op Tirza99

Fluconazol wordt volgens mij ook afgeraden tijdens zwangerschap!
Klopt, staat ook in de bijsluiter. Echter zegt mijn huisarts dat het eenmalig kan tijdens de zwangerschap, staat ook op Lareb. Maar in de bijsluiter staat dat je een verhoogde kans op miskramen hebt. Dus ik ben sceptisch!

3 jaar geleden

Reactie op Karen86

Andere apotheken in de buurt bellen. Je eigen apotheek kan je recept dan zo ...
Mijn apotheek gaf aan dat het momenteel helemaal niet leverbaar is, maar misschien wel de moeite waard! Thanks

3 jaar geleden

Klopt, staat ook in de bijsluiter. Echter zegt mijn huisarts dat het eenmal ...
Ja snap ik. Ik heb ook regelmatig last van schimmelinfecties. Bij mij werkt canesten niet goed en de gyno-daktarin wel. En uitwendig heb ik een miconazolnitraat zalf die verkoelend werkt. Maar normaal werkt de fluconazol altijd als een trein. Dus ik hoop heel hard dat het me bespaard blijft gedurende de zwangerschap haha..

3 jaar geleden

Reactie op Tirza99

Ja snap ik. Ik heb ook regelmatig last van schimmelinfecties. Bij mij werkt ...
Hier precies hetzelfde! Alhoewel ik nog nooit fluconazol heb gehad. Ik heb gisteren multi gyn actigel gebruikt (dit mag wel), nu is het gelukkig een stuk dragelijker. Hopelijk blijft dat zo. En voor jou hopelijk ook geen infectie tijdens de zwangerschap!

3 jaar geleden

Ik hoorde vandaag bij de intake van de verloskundige dat je klimaat van onder 'zoeter' wordt waardoor je sneller last hebt van een schimmelinfectie. Ze gaf aan dat het ook hielp daarnaast om zo veel mogelijk zoet voedsel te vermijden als je gevoelig bent voor schimmelinfecties.