10 Reacties
3 jaar geleden
Goedemorgen, ik!
Ik heb een drie dubbele s bocht scoliose en ben hieraan geopereerd. Dit betekend dat er delen in mijn rug zijn vast gezet met schroeven en pinnen. Ik en ben 1,5 jaar geleden bevallen in het radboud ziekenhuis en heb hiervoor verschillende onderzoeken gehad wat mogelijk was qua natuurlijke bevalling, keizersnede en pijn medicatie! Uiteindelijk ben ik zonder pijn medicatie op een natuurlijke manier bevallen. Mocht jij dit ook opnieuw willen laten onderzoeken weet dus dat ik altijd kan en mag! Je mag me ook altijd een berichtje sturen voor meer info of hoe dit bij mij is gegaan 😊
3 jaar geleden
Reactie op 🤍🤍🤍🤍🤍
Goedemorgen, ik!
Ik heb een drie dubbele s bocht scoliose en ben hieraan g ...
Bedankt voor je bericht!
Oefff het lezen al krijg ik kippenvel...
Ik zal je zeker even hierover een berichtje sturen.
Operatie is/was bij mij niet nodig.
Bij me zoon heb ik ook een natuurlijke bevalling gehad, zonder medicatie.
3 jaar geleden
Hi! Ik heb ook een lichte scoliose. Bij mijn eerste bevalling (vroeggeboorte) kreeg ik een een ruggenprik. Die leek wat lastig te gaan, totdat ik zei dat ik een scoliose had. Toen hebben ze hem op een andere hoogte geprikt.
Bij mijn dochter ben ik gewoon thuis bevallen zonder. Geen enkel probleem.
Nu heb ik wel meer rugpijn dan ik me van m'n vorige zwangerschap kan herinneren, maar nu draag ik ook regelmatig mijn 8maand oude dochter. Dus ik weet eigenlijk niet waar het precies door komt. Rugpijn komt algeen wel meer voor tijdens de zwangerschap. Mocht het aanhouden dan maak ik een afspraak bij een fysiotherapeut.
3 jaar geleden
Goedemorgen, ik snap je vraag. Ik heb dit mezelf ook altijd afgevraagd.
Zelf ben ik 10 jaar geleden aan scoliose geopereerd. Mijn ruggenwervel zit bijna helemaal vast op de onderste wervels na. De behandelend arts heeft mij altijd gezegd dat ik gewoon normaal kon bevallen, maar ik ging er van uit dat ik tijdens de zwangerschap en bevalling veel last van mijn rug zou hebben. Om heel eerlijk te zijn heb ik tijdens de zwangerschap minder last van mijn rug gehad dan normaal 😅 ook tijdens de bevalling had ik er geen last van.
Ik heb vooraf geïnformeerd of ik een Ruggenprik mocht hebben. Dit hebben we uit laten zoeken en dat mocht gewoon, maar de kans dat er mis geprikt werd was wel groter.
Bij mij is natuurlijk helemaal bekend hoe mijn rug in elkaar zit, bij jou zou dat wat anders zijn aangezien jou rug niet vast staat en dus nog wat kan verplaatsen. Ik zou daarom is een bezoekje aan het ziekenhuis doen.
3 jaar geleden
Dankjewel voor je verhaal!
Ik heb nu eigenlijk ook iets minder last, of dat lijkt naar mijn idee zo tenminste.
Nu ben ik dan 10weken dus wellicht ( hopelijk niet natuurlijk ) dat het nog kan komen.
Ik zal hierover zeker nog het 1 en ander informatie vragen bij de verloskundige en verstandig idd om weer even langs het ziekenhuis ermee te gaan.
Nogmaals bedankt.
3 jaar geleden
Hooi,
Ik heb ook een scoliose, vrij fors, maar ook geen operatie nodig gehad. Nu vooral ondersteund door Mensendieck therapie. Dit heeft mij tijdens mijn vorige zwangerschap ontzettend geholpen, klachten werden een stuk minder als ik oefeningen bijhield en wat aanpassingen deed in mijn houding.
Ik heb tijdens mijn bevalling gewoon een ruggenprik kunnen krijgen, dit heb ik van te voren laten beoordelen door de anesthesie, het ligt er heel erg an waar de bocht zich bevindt. Verder heb ik geen belemmeringen ondervonden door mijn scoliose.
Mensendieck is echt een dikke aanrader en zorg dat je op tijd bij de anesthesie bent geweest zodat ze je kunnen adviseren.
Fijne zwangerschap gewenst!
3 jaar geleden
Ik heb ook scoliose, bovenin, niet heel ernstig dus ook niet geopereerd. Tijdens je zwangerschap is alles soepeler door de hormonen. Dit kan er dus voor zorgen dat je minder last had.
Ik had juist aan het einde van de zwangerschap veel last omdat het te week was geworden door de hormonen. Via een bekkenfysio ben ik geholpen. En regelmatig even platliggen hielp voldoende.
Tijdens de bevalling geen pijn gehad hiervan. Heb ook een badbevalling gehad dus misschien hielp dat ook wel mee.
Voor mijn zwangerschap ging ik regelmatig naar een chiropractor en dat hielp ook wel goed. Inmiddels ga ik er niet meer heen omdat ik door beweging niet meer dusdanig veel pijn heb.