61 Reacties

5 dagen geleden

Half zeven. Hij slaapt dan meestal tot half zeven (wel met soms nog een nachtvoeding). Als hij de nachtfles overslaat is hij eerder wakker en soms, heel soms is hij later wakker maar daar heb ik helaas nog geen verklaring voor

5 dagen geleden

De laatste weken slechte slaapjes overdag dus al snel moe waardoor ze om 18:30 naar bed gaat, tot 6:30 ongeveer.

5 dagen geleden

eerst altijd om 18.30, nu sinds een week of 2 rond 19u, soms in het weekend of als we ergens heen zijn rond 20u. ze is wakker tussen 6 en 7 met heeel soms een uitschieter naar 7.30

5 dagen geleden

19:00 op bed. Slaapt tot 7:00/7:30.

5 dagen geleden

18:30 naar bed maar als hij heel moe is soms ook 18:00/18:15 en hij slaapt vaak tot minimaal 08:30 maar er zijn ook dagen dat ik hem om 10:00 wakker maak, dan hoeft hij overdag ook nog maar 1 slaapje

5 dagen geleden

19 uur naar bed en dan slaapt hij meestal tot 8 uur, soms een uitschieter naar 9 uur

5 dagen geleden

Wauw ik lees echt relaxte tijden hier!! Bij ons is het tussen 7 en half 8 naar bed en standaard 6 uur wakker. 9 uur ochtend slaapje en rond half 3 middag slaapje.. ene keer slaapt ze lang andere keer kort.. de nachten veranderen er niet door 🙈 hoe lang laten jullie ze slapen in de ochtend? Ik kreeg de tip om haar wakker te maken na een half uur maar dat voelt toch een beetje tegenstrijdig 🙈🙈

5 dagen geleden

Rond 18:30/19:30 en dan weer wakker rond 6:00/7:00 maar hij krijgt nog 1 nachtvoeding

5 dagen geleden

Reactie op Amy0808

Wauw ik lees echt relaxte tijden hier!! Bij ons is het tussen 7 en half 8 n ...
Hier precies zoals bij jullie

5 dagen geleden

Wij zijn momenteel in Spanje, dus iets later naar bed 21/22u. Staan op rond 8/9. Hier vraagt hij wel weer een nachtvoeding.

5 dagen geleden

Hier om 18:30 naar bed en ze slaapt tot 06:30. Wel komt ze nog 2x voor een voeding.

5 dagen geleden

@CinA en Amy0808: Dat verschilt zo per kindje; oudste sliep op deze leeftijd ook van 19/19:30 tot 6. Nu 3 jaar en slaapt nog steeds rond de 11 uur per nacht. En altijd eerder wakker dan zijn zusje.. 🙈 Hij heeft eigenlijk nooit de klok rond geslapen, bij uitzondering. De jongste slaapt nu van 19 tot 7, soms zelfs langer. Zij heeft gewoon meer slaap nodig. M.b.t. slaap overdag, bij beide nooit wakker gemaakt na een half uur in de ochtend bijv.

5 dagen geleden

Tussen 1830 - 1930 naar bed en tussen 600 en 700 wakker. Dutjes verschillen nog iedere dag. Vaak 2 van ongeveer 1 a 2 uur. sommige dagen nog 3 dutjes, wanneer hij bv maar 3 kwartier slaapt. Hij is nu 1 jaar.

5 dagen geleden

Ligt er echt aan hoe laat ze wakker is uit haar slaapje ‘s middags, vaak 4,5 uur wakker. Dus rond half 8 vaak en word wakker tussen 7 en 8!

5 dagen geleden

Reactie op Amy0808

Wauw ik lees echt relaxte tijden hier!! Bij ons is het tussen 7 en half 8 n ...
Hier slaapt ze een half uurtje/3 kwartier en dan maak ik haar wakker. Ze slaapt dan de middag altijd 2/2,5 uur :) en ‘s nachts 12/12,5 uur. Hier altijd al vanaf kleins af aan wakker gemaakt uit slaapjes, ik heb ervaren met mijn dochter dat ze een hele gezonde relatie heeft met slapen en we nooit problemen met de overdag of nacht slaap hebben gehad. Geen idee of het hierdoor komt of doordat ze een goede slaper is? 🤷🏻‍♀️

5 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Hier slaapt ze een half uurtje/3 kwartier en dan maak ik haar wakker. Ze sl ...
Oh wat heerlijk! Ik ga het toch eens proberen. Ze slaapt opzich prima hoor maar met het oog op naar 1 slaapje toe gaan straks is het misschien ook wel fijn dat het middag slaapje steeds langer wordt.. wanneer ze sochtend 1,5 uur slaapt is het smiddags vaak een kort slaapje.. helemaal beïnvloeden kun je toch niet denk ik.. moeten we ook niet willen waarschijnlijk.. maar ben er toch vaak mee bezig merk ik 🙈

5 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Ik denk dat je gewoon geluk hebt met een super goede slaper. Hier slaapt hij 's morgens nooit langer dan 30-45 min, wordt dan zelf wakker. 's Middags max een uur. 's Nachts 11 uurof nog minder

5 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Ter aanvulling. Wij hebben de eerste 6 maanden drama gehad met slapen vanwege ernstig eczeem. Ik ben al zo blij met hoe het nu gaat! Op af en toe ziek zijn en kiezen krijgen na gaan de nachten goed! Heel dankbaar voor🙏 😉 maar soms dus wel zoekende van.. op zijn beloop laten of toch een beetje proberen te sturen ☺️

5 dagen geleden

Reactie op CinA

Ik denk dat je gewoon geluk hebt met een super goede slaper. Hier slaapt h ...
Wauw. Kijk dit kan natuurlijk ook! Verder wel een vrolijk kindje?

5 dagen geleden

Reactie op Amy0808

Wauw. Kijk dit kan natuurlijk ook! Verder wel een vrolijk kindje?
Ja super vrolijk, groeit en ontwikkelt goed. Maar wij hebben nog nooit een nacht doorgeslapen, 's nachts is hij nog steeds om de 3 uur wakker (in geval van tandjes etc vaker), en dat wordt na een jaar wel een tikje vermoeiend...