61 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op CinA
Ja super vrolijk, groeit en ontwikkelt goed. Maar wij hebben nog nooit een ...
Dat is heel fijn!
Maar oh jeetje wat heftig. Ik kan me nog herinneren dat wij dit ook hadden. Dat sloopt echt. Hoop echt voor jullie dat dit snel veranderd 🙏 het belangrijkste is natuurlijk dat ze gezond zijn. Maar papa en mama hebben de nachtrust ook nodig om gezond te blijven 😓
5 dagen geleden
Oudste 2.5 jaar oud 19:30 tot 09:00 en dan moet ik hem wakker maken. Altijd een hele goede slaper geweest. Ook hij wordt wel een sporadisch in de nacht wakker of wat eerder maar nooit voor 07:30
Jongste 13 maanden 19:00 tot 08:00 MAAR wordt wel 9/10 keer 1x per nacht wakker.
Het is gewoon geluk hebben het heeft niks te maken met iets goed of “fout” doen. En als ze ouder zijn is het “makkelijker” maar dan op een andere manier, dan kan je ze dingen uitleggen en met ze praten. Dat is echt een wereld van verschil
5 dagen geleden
Reactie op CinA
Ik denk dat je gewoon geluk hebt met een super goede slaper. Hier slaapt h ...
Ik denk wel dat kinderen gebaad zijn bij een ritme en omdat kindjes dit niet uit zichzelf hebben moet je ze dat leren voor mijn gevoel 🙈 ik weet dat ik waarschijnlijk mensen hiermee kwetst, want dit is vaak een gevoelig onderwerp. Maar dat is hoe ik het hier thuis ervaar. Mijn dochter gaat erg goed op ritme, en op dat het elke dag hetzelfde is. Ook ik vind dat fijn, dus dat is wat werkt voor ons. Ik heb wel echt geoefend met haar om langere slaapjes te maken (want toen ze kleiner was deed ze ook korter slaapjes) maar door telkens te helpen met de slaapjes te verlengen en zelf in slaap te laten vallen is het steeds langer geworden. 😘
5 dagen geleden
Reactie op CinA
Ik denk dat je gewoon geluk hebt met een super goede slaper. Hier slaapt h ...
Maar zo lang je kindje vrolijk is? Prima? Ik hoor ook veel kindjes die slecht slapen maar bijv ook veel huilen overdag of ‘s nachts slecht slapen. Dan zou ik actie ondernemen. Maar heb ook genoeg vriendinnen waar de kids van heel kort slapen, en weinig maar ook heel vrolijk zijn en de nacht prima slapen ;) dus ja dan zal het wel goed zijn toch?
5 dagen geleden
Hier is slaapt zoontje tussen 9u en 10u a 10u30 dan van 13u tot 14u30 max en soms als we in de auto zitten na 16u45 dan slaapt hij nog eens een halfuurtje maar dit gebeurt niet meer altijd. Gaat slapen tussen 19u en 19u30 beneden tot wij naar bed gaan tussen 21u30 en 22u na zijn flesje en slaapt dan boven in bed verder en slaapt dan tot 6u45 maar komt wel gemiddelt 9x per nacht wakker voor zijn tutje of omdat hij mama zoekt.
5 dagen geleden
Reactie op Amy0808
Oh wat heerlijk! Ik ga het toch eens proberen. Ze slaapt opzich prima hoor ...
Je kindje slaapt natuurlijk een bepaald aantal slaap per dag, dus ja als ze de ochtend lang slaapt, is er voor de middag minder slaap over, dus sommige kids slapen de ochtend lang en de middag kort maar hebben wel gewoon genoeg slaap per dag. Maar inderdaad op het oog op de middag slaap die als laatste overblijft vind ik het fijn om het ochtend slaapje kort te houden. Dit slaapje in de ochtend hier is echt een soort overbruggings slaapje, want ze kan steeds langer wakker zijn dus kan bijna naar 1 slaapje denk ik 😘
5 dagen geleden
Reactie op Amy0808
Ter aanvulling. Wij hebben de eerste 6 maanden drama gehad met slapen vanwe ...
Ja sommige zijn echt voor het volgen van hun kindje, en dat is hun goed recht, het zal vast niet bij ieder kindje passen, maar ik denk wel dat je een kindje een soort ritme aan kan leren. Sommige vinden dat zielig maar ik zie het gewoon als je kindje ‘leren slapen’ 😘
5 dagen geleden
Onze dochter slaapt extreem slecht. Het streven is om haar om tussen 19.15 en 20 in bed te hebben. Soms zijn we zo lang bezig dat het wel 21 of 21.30 wordt. Vervolgens is ze in de nacht ook nog wel een aantal keer wakker. De ochtend start tussen 5 en 7 voor ons. Soms wordt er in de ochtend geslapen Soms niet. Soms wordt er in de middag geslapen soms niet. Ze kan niet zelf in slaap vallen en zijn we druk mee aan de bak. Maar eerst de oververmoeidheid eruit halen en die cirkel verbreken. Daarna komt het volgende. Binnenkort starten we bij de osteopaat en slaapcoach. Voor nu moeten we het doet met de tips van de slaapcoach die we digitaal hebben. Helaas heeft onze dochter ernstig reflux gehad en allergieën en nacht angsten waardoor haar slaap ontzettend verstoord is. Na 1 jaar hadden we gehoopt het beter te hebben qua nachten maar ik heb er vertrouwen in dat dit binnen nu en 3 tot 6 maanden beter gaat worden. Kijk er erg naar uit om lekker te slapen !
5 dagen geleden
Reactie op Karly80
Onze dochter slaapt extreem slecht. Het streven is om haar om tussen 19.15 ...
Pfoe wat heftig voor jullie en jullie dochter. Herken jullie verhaal erg, niet van mijzelf maar van een van mijn beste vriendinnen. Haar kindje slaapt ook extreem slecht (veel last van eczeem, heeft allerlei allergieën en nacht angsten) heeft nu ook sinds kort hulp of het slechte slapen door al deze dingen komt! Succes met alles 😘
5 dagen geleden
Meestal rond 19.00 naar bed en wakker tussen 7.30 en 8.30. Hij slaapt al hele nachten door sinds de laatste 4 maanden 🥳 Nu sinds een week of 2 wel wat moeite met een tweede slaapje overdag, dus nu is 1x slapen overdag en dan wat later dan normaal het ochtendslaapje de oplossing 🙌🏻
5 dagen geleden
07:00 wakker
10:00-11:00 ochtend slaapje
14:00-15:30 middag slaapje
19:00 slapen
‘‘s nachts nog wel 1 a 2x wakker.
5 dagen geleden
Reactie op Amy0808
Wauw ik lees echt relaxte tijden hier!! Bij ons is het tussen 7 en half 8 n ...
Ik heb precies hetzelfde, ook altijd 6u wakker, slaapt overdag bijna 2x 1,5u