61 Reacties
5 dagen geleden
Reactie op Juulie
Hier heeft de ochtend dut inkorten (30-45 min) geholpen tegen elke dag voor ...
Ohh en hoelaat wordt ze wakker en wat is een beetje haar ritme?
5 dagen geleden
Reactie op Amy0808
Wauw ik lees echt relaxte tijden hier!! Bij ons is het tussen 7 en half 8 n ...
Zeker doen, en pas starten om 9:15/30. Dan is je middagdut veel eerder, en is er meer slaapdruk voor de nacht. Mijn zoontje kan heeeeerlijk en lang slapen in de ochtend. Maar als ik hem niet wakker maak loopt alles in de soep qua slaap en nacht.
5 dagen geleden
Reactie op Jurst
Zeker doen, en pas starten om 9:15/30. Dan is je middagdut veel eerder, en ...
Precies dit.
Ik moest mijn zoontje in het begin wakker maken uit zijn ochtend dut. Voelt heel krom en sneu. Maar daardoor slaapt hij in de nacht echt een stuk beter. En daar heb je als ouders zijnde ook veel meer aan omdat je zelf dan ook kan slapen.
5 dagen geleden
Reactie op Jurst
Zeker doen, en pas starten om 9:15/30. Dan is je middagdut veel eerder, en ...
Maar dat is denkik super verschillend hoor! Want mij dochter slaapt altijd van 10-12 u sochends. Dan weer smiddags van 15-16 u en dan gewoon van 7 uur savonds tot 7 u/half 8 sochends.
5 dagen geleden
Reactie op Poogie
Mijn dochter gaat in vergelijking met de kindjes hier extreem laat slapen. ...
Ja, hier ook zo’n nachtuiltje. Ze zit in het 2-3-4 schema. Hebben altijd haar gevolgd, dit kwam er van nature uit.
8 u wordt ze meestal wakker. Dan van 10-12 weer slapen. (Soms 1 slaap cyclus, meestal 2). Dan rond 15-16 weer slapen. Ik maak haar alleen wakker als ze na 17 uur nog slaapt, maar zorg wel dat ze een cyclusje vol kan maken. Als ze dus pas om 16.30 gaat slapen, zal ik haar rond 17.15 wakker maken. Bijna nooit nodig want ze wordt prima zelf wakker.
Maar ik merk gewoon dat ze, of ze nou later wakker wordt of niet ze toch altijd wel dezelfde tijden heeft. Dus 10u, 15u en 21u
3 dagen geleden
Mijn zoon van 1 jaar gaat tussen 18.30-19.15u naar bed, afhankelijk van hoe goed hij overdag geslapen heeft en hoelaat hij wakker wordt uit z’n 2e slaapje. Hij slaapt dan meestal tussen de 11 en 12 uur. Hij slaapt regelmatig door, soms moeten we er 1x of een paar keer heen. Hij krijgt geen nachtvoeding meer.
3 dagen geleden
Ze gaat tussen 19/19:30 naar bed en is vaak om 6 wakker. De laatste 3 dagen ineens 7-7:30
2 dagen geleden
Reactie op THS
Hier gaat ze om 19.00u naar bed en dan maken we haar om 7.45u weer wakker. ...
Ik zet al een jaar de wekker op 7u à 7:30u, maar heb een goede slaper. Ben dus even benieuwd: als ze uitslaapt, hoe laat zijn dan de slaapjes en wanneer gaat ze naar bed 's avonds(