11 Reacties
3 jaar geleden
Solidstarts heeft hele goede tips hoe om te gaan met moeilijke eters. Nooit dwingen dit zal alleen maar averechts gaan werken en kan zorgen voor een slechte relatie met eten..
3 jaar geleden
Reactie op chilichicken
Solidstarts heeft hele goede tips hoe om te gaan met moeilijke eters. Nooit ...
Dit! Door hun tips eet m’n dochter echt heel veel groenten en ander soort onbekend eten.
3 jaar geleden
Reactie op Jurst
Soep gaat hier goed, roerbaknoodles, dingen waarin de groente verstopt zit ...
Groenten ‘verstoppen’ wordt afgeraden door alle (kinder)diëtisten. De groenten presenteer je zoals ze zijn, evt in stukjes, maar niet zo blenden dat meer te definiëren is welke groenten er in het eten zit.
Ook niet dwingen “nog zoveel hapjes en dan krijg je een toetje” bijv.
Mijn dochter kreeg altijd een toetje (knijpfruit), ook als ze geen hap op had. Eten maakte ik lekkerder met een dipje, sausje of topping. Ik dwong niks, als ze niet at dan at ze niet. Ook kreeg ze geen vervangende maaltijd, zoals brood.
3 jaar geleden
Kan het een fase zijn? Mijn zoon eet pas sinds februari redelijk en sinds vorige maand echt goed (is nu 20 maanden).
Dochter van een vriendin heeft ruim een maand haast niets gegeten toen ze bijna twee was.
3 jaar geleden
Hier heeft het geholpen om tussen de middag warm te eten, dan staat ze veel meer open voor proberen en proeven. Ze eet nu stukken beter.
En ze moet van ons wel altijd een hapje proeven, we hebben haar uitgelegd dat dat hoort bij het 'leren lusten'. Daarvoor moet je iets namelijk behoorlijk vaak (en op verschillende verspreide momenten) proeven. Maar als ze er vervolgens niet meer van wil, is dat oké. Ze krijgt ook altijd gewoon een toetje (naturel yoghurt), dat we dan decoreren met sprinkles omdat we dan trots zijn op haar voor het proeven.
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Solid starts ziet er goed uit inderdaad, alleen ik geloof meer voor de nog echte jonkies? Mijn kids zijn 6 en 4 (wel vooral bij de jongste veel moeite). Ik ga in ieder geval de website eens goed afspeuren! Soep had ik inderdaad een tijdje terug ook al tip gekregen maar helemaal vergeten, vanavond gelijk een pan maken en morgenmiddag eens kijken wat ze daarvan vinden. Nog tips voor soorten soep? Ik dacht zelf 'veilig' spelen door gewoon tomaten/paprika te maken. Mijn schoonzus kreeg Kindershake aangeraden van haar collega, haar collega zweert erbij. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb de website eens bekeken maar wil het liever 'zelf' doen, alhoewel het me ook wel heel fijn en makkelijk lijkt.
Bedankt voor alle tips nogmaals, heel fijn!
3 jaar geleden
Reactie op Biancadj
Bedankt voor jullie reacties! Solid starts ziet er goed uit inderdaad, alle ...
Tomatensoep. Paprika vind ze houdt niet zo lekker, dus dat zou de soep vast minder maken. Courgettesoep eet ze ook wel. En je kan ook gewoon wat extra groente erin doen als ze eenmaal gewend zijn aan soep eten. Prei erdoor bv. Of een courgette. Wortel zit er natuurlijk al in en ui. Waarom een dag van tevoren maken? Het is zo klaar en vers is het het lekkerste. Oh en vergeet het schepje suiker niet. Dat maakt een pan tomaten soep echt veel lekkerder. Brengt de smaken in balans.
3 jaar geleden
Reactie op Biancadj
Bedankt voor jullie reacties! Solid starts ziet er goed uit inderdaad, alle ...
Je kan ook nog kinderdietiste Daphne volgen op Instagram. Soep zou ik niet aanraden als je kind beter groenten wil leren eten. Dat heb ik hieronder al uitgelegd. Wel goed om vitaminen binnen te krijgen idd. Ik zou echt niet beginnen aan blenden van alles, eerlijk gezegd.
Succes!