14 Reacties

vorig jaar

Ervaring? Wat ze zou doen als je zoontje bv valt of koorts heeft? Of ze weet wat ze moet doen bij bv verslikken of stikken? Of ze cursus ehbo heeft gevolgt of nog gaat volgen. Of ze het ziet zitten als ze vaste oppas wordt als je zoontje ouder is om activiteiten te doen met je kindje bv knutselen, spelletjes, speeltuin enzo.. Dat zij zo een beetje de dingen die ik wel zou willen weten.

vorig jaar

Reactie op Lindsaytje

Ervaring? Wat ze zou doen als je zoontje bv valt of koorts heeft? Of ze we ...
En meschien maar dat meschien te ver gezocht of heeft te maken met mijn verleden of ze goed gedrag en zegen zou kunnen voorleggen zegt ze ja dan zou ik me al geruster voelen moet daarvoor nog geen bewijs zien maar gewoon weten is al ok je ziet het wel rap als mensen liegen.

Reactie op Lindsaytje

En meschien maar dat meschien te ver gezocht of heeft te maken met mijn ver ...
Ohja goeie! Dat is inderdaad ook de reden dat ik zo voorzichtig ben met mijn zoontje…

vorig jaar

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Ohja goeie! Dat is inderdaad ook de reden dat ik zo voorzichtig ben met mij ...
Hier helaas ook ik durf zelfs mijn zoontje daardoor niet naar de creche te doen... of achter te laten bij familie zo erg dit maar sterker dan mezelf... Zoontje is 24u/24u 7/7 bij mij. Zelfs toen hij op neo lag had ik het moeilijk om hem achter te laten zo erg vondt ik het ik was daar dan ook al smorgen om 6u30 en in ging pas weg rondt 00u30 had daar mijn kolf staan en thuis 1 zodat ik niet over en weer moest.

Reactie op Lindsaytje

Hier helaas ook ik durf zelfs mijn zoontje daardoor niet naar de creche te ...
Ja helaas heb ik niet die mogelijkheid om 24/7 bij hem te zijn maar het liefst wel altijd wanneer mogelijk maar omdat mijn man altijd zoveel weg is voor werk gaat dat soms ook ten koste van mezelf dus vandaar dat ik morgen dat gesprek heb maar heb ook gezegd als ik haar niks vind gaat het niet door

vorig jaar

Ja helaas heb ik niet die mogelijkheid om 24/7 bij hem te zijn maar het lie ...
Ja dat snap ik, Ik heb die mogelijkheid wel door omstandigheden helaas. Ken dat je hebt ook even zelfzorg nodig en das ook belangrijk even tijd maken voor jezelf wou dat ik dat ook kon maar dat durf ik echt nog niet heb het eens geprobeert toen zoontje net 6,5maand oud was met iemand die ik vertrouwde en had de ene paniekaanval na de andere volg er wel therapie voor nu maar ben helaas zover nog niet. Vol je gevoel mama, dat zit altijd juist. Succes bij het gesprek morgen. Ik duim alvast mee dat het een goede mach is voor jullie.

vorig jaar

Reactie op Lindsaytje

Ervaring? Wat ze zou doen als je zoontje bv valt of koorts heeft? Of ze we ...
Ik weet niet hoe oud het meisje in kwestie is, maar wat betreft ehbo-cursus zou ik dan wel verwachten dat jij die betaalt. Je kan niet van een meisje verwachten dat ze al haar verdiende geld gebruikt om een ehbo-cursus te volgen die ze alleen gebruikt bij oppassen bij jullie...

Reactie op Esmée87

Ik weet niet hoe oud het meisje in kwestie is, maar wat betreft ehbo-cursus ...
Snap ik. Maar ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze dat moet doen😊

vorig jaar

Snap ik. Maar ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze dat moet doen😊
Nee, was ook alleen een opmerking op de opmerking van lindsaytje. Meer voor als je dat wel zou willen gaan vragen

vorig jaar

Reactie op Esmée87

Ik weet niet hoe oud het meisje in kwestie is, maar wat betreft ehbo-cursus ...
Dat weet ik ook niet hoe oud ze is. Ik heb vroeger ook nog oppas gedaan voor een dienst in België en wij moesten we een cursus ehbo volgen of gevolgt hebben voor we mochten oppassen op jonge kinderen. Je kan het maar vragen e en als ze het niet zou hebben zou ik wel voorstellen het dan inderdaad zelf te betalen voor haar alles voor de veiligheid van mijn kind. En da nog een ehbo cursus komt altijd van pas of het nu bij iemand thuis of bij jezelf thuis of op je werk of op straat je kan het altijd nodig hebben. Heb zo al 3x een mensen leven gered. Zelfs van een baby van amper 4 dagen oud dus zou het zelfs met veel plezier zelf betalen.

vorig jaar

Reactie op Lindsaytje

Dat weet ik ook niet hoe oud ze is. Ik heb vroeger ook nog oppas gedaan voo ...
Dat snap ik en ik vind ehbo ook heel nuttig, maar toen ik op mijn 17e een oppasbaantje had, had ik echt geen 125 euro (gemiddelde kosten) om een ehbo-cursus te betalen. Dat staat los van wíllen betalen

vorig jaar

Reactie op Esmée87

Dat snap ik en ik vind ehbo ook heel nuttig, maar toen ik op mijn 17e een o ...
Wij krijgen in België ookal op school ehbo en hier kan je als kind gratis u aansluiten bij het kinder rodekruis daar leer je ook u cursus ehbo. Daarin verschillen België en Nederland dus. Maar dat ter zijde moest ze het niet hebben en ze wil het halen betaal ik met plezier maar ik weet dat niet elke mama dat kan doen. Ik was 14 toen ik de eerste keer ging oppassen via een dienst had toen al mijn 2 de cursus ehbo opzitten.

vorig jaar

Reactie op Lindsaytje

Wij krijgen in België ookal op school ehbo en hier kan je als kind gratis u ...
Ja, dat is dan wel duidelijk een verschil met Nederland. Hier krijg je het wel gratis als je je aansluit bij het rode kruis, maar dan wordt er ook van je verwacht dat je vrijwilligerswerk gaat doen voor minstens 10u per maand. Niet heel veel, maar als je daarnaast ook je middelbaar schooldiploma wil halen, een bijbaantje hebt, sport en met je vrienden af wil spreken kan dat zeker wel te veel zijn. En dan moet het ook nog je ding zijn

vorig jaar

Reactie op Esmée87

Ja, dat is dan wel duidelijk een verschil met Nederland. Hier krijg je het ...
Amai is wel een heel verschil inderdaad maar zoals ik al zei moest het in België ook zo zijn betaal ik het met veel liefde voor dat meisje. Snap wel dat je daar dan als jongere niet voor staat te springen als je u eigen hobbys enzo hebt om dan nog vrijwilligers werk te moeten doen. Zouden ze in Nederland ook mogen geven op school gratis en voor niets het is zo belangrijk voor iedereen om basis kennis te hebben. Vindt echt dat ze het gratis moeten aanbieden op scholen en als je later bij scholing wil doen dat dit dan iets kost ja maar niet dwingen dan tot vrijwilligers werk want zo knappen veel mensen af.