998 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

op 8 weken is er een regressie vooral voor slaapjes overdag, heeft te maken ...
Aah dat verklaart een hoop.. hier momenteel al week lang drama met slaapjes overdag op bed, hij is nu 10 weken. Hoe lang is het bij jou al aan de gang? Ik hoop dat het snel overgaat. Maar ergens geeft het me ook rust dat ik nu weet dat het een slaapregressie is.

7 maanden geleden

Reactie op MichelleLM

Aah dat verklaart een hoop.. hier momenteel al week lang drama met slaapjes ...
haha ja ik ben ook beginnen opzoeken want vond dit zo plots qua verandering, was ook blij om te zien dat het tijdelijk is! kleintje is nu 9 weken en 3 dagen en is nu toch al een 4tal dagen dat ze enorm slecht slaapt door de dag.

7 maanden geleden

ik snap echt niks meer van de sprongen... had het idee dat ze hem had gehad zonder dat we het echt gemerkt hebben (sprong2) bij sprong 1 merkte we ook vrij weinig.. ze keek ineens tv volgde voorwepen op geluid veel met handjes in haar mond. langer aandacht naar ons meer rondkijken. ze sliep echt goede slaapjes overdag. en snachts bijna door maar sins gisterenmiddag wou ze haar slaapje niet. en is het letterlijk alleen maar gehuil tenzij ze tegen mij aan ligt. of op mij. ik wist niet wat te doen vannacht. zo erg hebben we het nog niet gehad. ze is nu 9+1. 10 dagen te vroeg geboren.

7 maanden geleden

Zitten in sprong 2 vandaag en merk het ook wel. Mevrouw huilt veel en wil meer eten echt sneu.. sprong 1 nergens last van maar deze wel helaas

7 maanden geleden

Reactie op liannex1998

ik snap echt niks meer van de sprongen... had het idee dat ze hem had gehad ...
vrij zeker dat dat die slaapregressie (rond 8 a 10 weken) is die vaak volgt op sprong 2, niemand praat er over maar is omdat ze nu zich bewust zijn van hun omgeving en ze melatonine nodig hebben om te slapen buiten gewone slaapdruk. is tijdelijk maar erg lastig, zeker voor de babies en ouders waar ze eerst lekker lang konden dutten doorheen de dag. dan merk je er meer van gok ik. normaal gaan ze nu wel beter en langer slapen in de nacht

7 maanden geleden

Heeft jullie kindje tijdens een sprong ook meer behoefte aan slaap? Gisteren en vandaag alleen maar drinken en slapen, en huilen als we hem stimuleren om te spelen of als hij de slaap niet kan vatten. Dit lukt hem nu namelijk niet meer op zichzelf, dus alle slaapjes overdag zijn contactslaapjes.. Ons zoontje is nu 11+6 (8+6 gecorrigeerd)

7 maanden geleden

Reactie op KleineCas

Heeft jullie kindje tijdens een sprong ook meer behoefte aan slaap? Gistere ...
Hier ook voornamelijk slapen en drinken. En dan is het heel wisselend per dag of ze ook echt ff vrolijke momentjes heeft waarbij ze ook ff alleen kan liggen in de box. Of dat wegleggen direct huilen is en wakker sws huilen.

7 maanden geleden

Reactie op KleineCas

Heeft jullie kindje tijdens een sprong ook meer behoefte aan slaap? Gistere ...
Ik heb het idee van wel, ons zoontje was gisteren echt zoveel aan het slapen, de hele dag zo’n beetje. En als hij niet sliep onrustig. Hij is nu 8 weken + 5 dagen. Vandaag was hij juist weer veel wakker en tevreden!

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

op 8 weken is er een regressie vooral voor slaapjes overdag, heeft te maken ...
Slaapt jou kleine sinds deze regressie ook onrustiger in de nacht?

7 maanden geleden

Reactie op MichelleLM

Slaapt jou kleine sinds deze regressie ook onrustiger in de nacht?
hmm nee dat wel niet, enkel overdag. moet zeggen dat ze altijd wel enorm vast heeft geslapen in de nacht en ze kan ook goed terug zelf in slaap geraken dan.

7 maanden geleden

Vanaf wanneer begon bij jullie sprong 3? Ik kom zowel week 11 als week 12 tegen, maar ik zit nu op 10+2 (gecorrigeerd 10+4) en heb wel echt het idee dat de sprong is begonnen..

7 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Vanaf wanneer begon bij jullie sprong 3? Ik kom zowel week 11 als week 12 t ...
bij ons week 12

7 maanden geleden

Waaraan merken jullie sprong 3?

7 maanden geleden

Reactie op lolaa11

Waaraan merken jullie sprong 3?
Harde huilbuien, minder goed drinken, meer tegen je aan willen hangen, minder keuvelen

7 maanden geleden

Reactie op CinA

Harde huilbuien, minder goed drinken, meer tegen je aan willen hangen, mind ...
Qua slaap ook? Mijn zoontje valt ineens niet meer in slaap zelf. Misschien ook sprong?

7 maanden geleden

Kan je kleine voorlopen in zijn sprongen? In de app staat dat mijn zoon pas over een 15 dagen aan sprong 3 begint. Maar ik herken al veel vaardigheden die hij dan zou gaan ontwikkelen.

7 maanden geleden

Reactie op Yanna

Kan je kleine voorlopen in zijn sprongen? In de app staat dat mijn zoon pas ...
Hetzelfde hier, ze is morgen 10 weken en qua spraak en sociaal zit ze al op sprong 3, maar motorisch nog op 2. Babbelen doet ze gelijk niks maar tummy time is een drama haha

7 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Vanaf wanneer begon bij jullie sprong 3? Ik kom zowel week 11 als week 12 t ...
Mijn zoontje is nu precies 11 weken en precies vandaag in sprong 3 denk ik. Hartstikke veel huilbuien, slaapschema en voedingschema volledig in de war, alleen maar bij me willen zijn.

7 maanden geleden

Hoe lang hebben jullie “last” van een sprongetje? Yara heeft nu 1 a 2 weken op en af een mindere dag.. hele tijd huilen, alleen maar op me willen slapen.. maar de volgende dag is ze super vrolijk en is er niks aan de hand! Zou dit dan een sprongetje zijn? Ze zou vandaag moeten starten met sprong 2 volgens de app, al denk ik dus dat die veel eerder gestart is 😂 als dit dan het bekende sprong gedrag is

7 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Hoe lang hebben jullie “last” van een sprongetje? Yara heeft nu 1 a 2 weke ...
Hier volgens de app op de donderwolk van sprong 2. Maar vandaag ging juist goed. Toen we op het zonnetje tussen sprong 1 en 2 in zaten was het juist een drama. Ik denk dat wij al aan het eind van deze sprong zitten. Hier loopt het dan ook gewoon voor op die app. Dat idee hadden we bij sprong 1 ook al. Is ook allemaal niet exact denk ik hoor. Vind het vooral interessant om de vaardigheden bij te houden en te snappen welke ontwikkelingen mn kindje doormaakt. De sprongen oo zich kloppen nl wel degelijk.