998 Reacties

7 maanden geleden

Sinds vrijdag wil onze dame van vandaag 8 weken niet meer in slaap vallen. Ritueel zoals altijd, voeden, verschonen, voeden, boeren en knuffeltje en dan valt ze in slaap in je armen, naar bed en dan PING ogen open. Licht uit en HUILEN maar! Is dit een sprongetje? Overdag is er niks aan de hand..

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Hier volgens de app op de donderwolk van sprong 2. Maar vandaag ging juist ...
Ja die vaardigheden en welke activiteiten je kan doen om het te stimuleren is voor mij ook het belangrijkste! 🙈

7 maanden geleden

Onze kleine man is vandaag 8 weken en lijkt ook in sprong 2 beland te zijn. Vandaag de hele dag veel slapen en jammeren. Drinken jullie kindjes ook slechter tijdens een sprongetje? Die van ons drinkt nu telkens maar kleine beetjes en valt dan telkens weer in slaap tussendoor..

7 maanden geleden

Kan het zijn dat baby’s eerder beginnen met de sprongetjes? Mijn kleine is 9,5 week en lijkt erop alsof sprong 3 is begonnen.. 2 dagen te vroeg geboren dan uitgrekende datum

7 maanden geleden

Reactie op ummatobe

Kan het zijn dat baby’s eerder beginnen met de sprongetjes? Mijn kleine is ...
Het zou kunnen..

7 maanden geleden

Reactie op Annaa9

Onze kleine man is vandaag 8 weken en lijkt ook in sprong 2 beland te zijn. ...
Ja!!! Veel slechter. En dan wordt ie na een paar minuten weer wakker en dan laat je merken dat ie honger heeft. Dan vervolgens geef ik hem z’n fles weer, maar dan gaat ie vet moeilijk doen en drinkt miss 2 slokken. En dit duurt dan een uur 😒

7 maanden geleden

Zijn er al kindjes die al echt speeltjes vast grijpen van onze december baby'tjes? Onze dame slaat tegen speeltjes maar haar handjes zijn grotendeels nog toe. Ze is nu 10 weken.

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

Zijn er al kindjes die al echt speeltjes vast grijpen van onze december bab ...
ons zoontje is nu bijna 14 weken. Hij gebruikt zijn handjes wel gerichter (bijv mijn kettinkje pakken tijdens het voeden of de hydrofieldoek) maar echt speeltjes vasthouden kan hij nog niet. Hij zwaait wel minder ongecontroleerd met zijn armpjes, dat deed hij vroeger heel veel

7 maanden geleden

Nu 11 weken en helemaal trots vanmorgen! Maar ik weet niet zeker of dit nu toeval was of echt bewust haha…

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

Zijn er al kindjes die al echt speeltjes vast grijpen van onze december bab ...
Zo begint het :) het kan een dag later al veel verder zijn. Dochter nu 11 weken. Sloeg vorige week ook nog tegen speeltjes aan. Pakt nu al een paar dagen met beide handjes haar fles vast (kan hem niet zelfstandig vasthouden, maar ze pakt hem wel) en zat vanmorgen met haar speen in de hand. Nog wel wat houterig, maar ook heel schattig

7 maanden geleden

Hoe hebben jullie sprong 4 ervaren?

7 maanden geleden

Reactie op ummatobe

Kan het zijn dat baby’s eerder beginnen met de sprongetjes? Mijn kleine is ...
Onze kleine heeft ook net sprongetje 3 gehad met 9,5 week. Hij loopt ook twee maanden voor qua groei/gewicht dus het verbaast ons niet heel erg maar hij was 3 dagen erg onrustig en nu maakt hij opeens hele andere geluidjes, is veel meer met zijn handen bezig en kijkt met veel meer interesse naar alles en iedereen 😍

7 maanden geleden

Even een vraag, mijn dochter heeft meer honger tijdens dr sprong waar ze nu in zit. Geven jullie dan ook meer? Ze heeft last van haar darmen en verborgen reflux en wil niet dat het erger wordt als ik haar meer geef. Ze drinkt wel veel sneller haar flessen leeg omdat ze zo veel honger heeft en daarna ook dus dan is het huilen omdat ze honger heeft.

7 maanden geleden

Reactie op miesssssssss

Onze kleine heeft ook net sprongetje 3 gehad met 9,5 week. Hij loopt ook tw ...
Ahww wat fijn dat het maar 3 dagen duurde en dat hij nu meer kan! Is alles wel weer zoals vanouds zoals zijn (slaap)ritme?

7 maanden geleden

Reactie op lolaa11

Hoe hebben jullie sprong 4 ervaren?
Als het goed is heeft nog niemand die gehad. Bij mijn dochter was het vreselijk, icm de slaaptegressie. Wij hebben van 4-8/9 maanden bijna niet meer geslapen in de nacht. We vrezen het echt nu en horen dat het dit keer beter gaat.

7 maanden geleden

Reactie op ummatobe

Ahww wat fijn dat het maar 3 dagen duurde en dat hij nu meer kan! Is alles ...
Bijna, overdag is slapen in zijn eigen bedje nog lastig, dat doet hij liever bij mij maar snachts slaapt hij super, vanaf de tweede week slaapt hij eigenlijk al minimaal 7 uur aan 1 stuk in de nacht (soms zelfs 10 uurtjes) dus daar mogen we niet over klagen ☺️

7 maanden geleden

Het lijkt erop dat mijn kleine (11 weken) na sprong 2 slechter slaapt ‘s nachts. Hij wilt na de 1e nachtvoeding (rond 02:00) vaak niet meer in z’n cosleeper maar bij mij liggen. Iemand die dit herkend?

7 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Het lijkt erop dat mijn kleine (11 weken) na sprong 2 slechter slaapt ‘s na ...
Ja maar dan na sprong 3. Tegenwoordig slaap ik met hem op de bank.. voor nu even de beste oplossing

7 maanden geleden

Reactie op lolaa11

Ja maar dan na sprong 3. Tegenwoordig slaap ik met hem op de bank.. voor nu ...
Hoe oud is jouw kleintje? Ik twijfel of het niet al sprong 3 is geweest. Dutjes overdag gaan sinds vandaag wel weer veel beter! Van niet in z’n bedje willen slapen al 2 dutjes gedaan van een uur en een van 2,5 uur.

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

Zijn er al kindjes die al echt speeltjes vast grijpen van onze december bab ...
Hier pakt ze nog niks.. ze is morgen 12 weken ( gecorrigeerd ) 9 weken.