998 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Het lijkt erop dat mijn kleine (11 weken) na sprong 2 slechter slaapt ‘s na ...
Bij onze oudste hadden we dit na sprong 4 😞

7 maanden geleden

Reactie op m.flse21

Hier pakt ze nog niks.. ze is morgen 12 weken ( gecorrigeerd ) 9 weken.
Ons zoontje van 9,5 week ook echt niet hoor.

7 maanden geleden

Hoe ervaren jullie sprong 3?

7 maanden geleden

Reactie op lieske040

Hoe ervaren jullie sprong 3?
Bij ons was het maar 1 dag/nacht echt drama met keiharde huilbuien, verder was hij een paar dagen wat stiller/hangerig, had niet veel zin in drinken en wilde meer tegen ons aan liggen.

7 maanden geleden

Reactie op lieske040

Hoe ervaren jullie sprong 3?
Sinds gister in sprong 3.. gister nacht om 00:30 ging ze meteen los😅 veel huilen en vaak wakker. Gister overdag wilde ze bijna niet slapen vreesde voor vannacht deze ging echter een stuk beter dan gedacht! Wel paar keer wakker maar viel zo weer in slaap. Vanaf vorige week sliep ze lekker door na de fles van 22:30 tot 7:00. Hoop dat dit weer terug komt😅 benieuwd wat vandaag gaat doen🙃 gelukkig is het een korte sprong

7 maanden geleden

Reactie op lieske040

Hoe ervaren jullie sprong 3?
Hier al sinds zondag aan t huilen, heel af en toe komt er een klein lachje vanaf maar dat is niet vaak haha! Overdag huilen na de voedingen en krijg ‘m dan moeilijk in slaap. Als hij dan eindelijk in slaap valt is dit voor een half uurtje, max 45 minuten en daarna begint het weer. Ik voed hem nu gewoon vaker! ‘s nachts doet hij het heel goed en slaapt hij van 23-8!

7 maanden geleden

Reactie op EliJe

Zijn er al kindjes die al echt speeltjes vast grijpen van onze december bab ...
Onze zoon van 10 weken slaat ook sinds een paar dagen veel tegen speeltjes aan. Zijn armpjes maaien overal heen de hele dag. Net een wilde octopus 🤭. Hij pakt nog niet echt iets verricht vast al lijkt het wel alsof hij bewusts tegen de speeltjes van zijn babygym aan slaat. Ook pakt hij mijn ketting of haren vast. Maar volgens mij zijn dit meer toevalstreffers.

7 maanden geleden

Mijn zoon is 11 weken (gecorrigeerd 6) en volgens de app zou de lastige fase van sprong 2 volgende week beginnen, maar het is duidelijk dat hij er middenin zit. Alleen maar huilen, hangen en continue aan de borst willen voor 1 slok of zo. Slapen doen we ook niet en als we al slapen dan is het bij mama. Echt niet dat hij in de box gaat slapen. Ik ben echt op. Het is nu al 2 dagen zo.

7 maanden geleden

Reactie op lieske040

Hoe ervaren jullie sprong 3?
Hier was het dinsdag veel huilen (huilt echt NOOIT), alleen maar bij mama willen zijn en kortere slaapjes. Maar dat was echt 1 dag gelukkig. Probeert steeds van rug naar buik te rollen en heeft al van buik naar rug gerold. Veel aan het kletsen en belletjes blazen met z’n speeksel. Nachten gaan tot nu goed (dont jinx of🤞🏼🤞🏼)

7 maanden geleden

Sprong 2 of 3? Ik snap er niks meer van hoor. Tijdens wat de rustige fase tussen sprong 1 en 2 had moeten zijn, was ons zoontje niet te genieten. Ik dacht toen echt aan sprong 2 te hebben. Toen werd het nog erger, tijdens wat sprong 2 moest zijn, qua termijn. Maar nu doet mijn zoontje van 10 weken dingen die juist bij sprong 3 staan. Die pas over 2 weken zou starten volgens mij. Denk aan belletjes blazen, eindeloos kletsen, en zitten. Gisteren was hij echt de hele dag wakker. Denk dat hij in 12 uur tijd 4x20 minuten max geslapen heeft. Dus sowieso volle bak in een sprong....

7 maanden geleden

Ohja en even op opsteker voor iedereen die een eerste kindje heeft. In de loop van het jaar, duren de latere sprongen dus gewoon ruim een maand🙈

7 maanden geleden

Hier volgens mij ook volop in sprong 3... Normaal gezien slaapt ze snachts vrij goed (1x wakker voor voeding). Afgelopen 2 nachten is ze telkens 4 of 5x wakker geweest. Overdag is ze ook gewoon niet te genieten, een lachje kon er vandaag helemaal niet vanaf. Ze sabbelt constant op haar handjes en doet moeilijk met haar flessen (lees: 5 minuten krijsen voor ze begint te drinken) We zijn woensdag ook voor het eerst bij de osteopaat geweest dat zal misschien ook nog een beetje wringen maar jeetje, ze doet echt wel anders dan voorheen 🥲 Vraag me echt af wanneer ik eindelijk is een blije baby te zien krijg die niet een hele dag loopt te zeuren en krijsen van de krampjes... Someone give me some hope? 😭

7 maanden geleden

Reactie op pwikachew

Hier volgens mij ook volop in sprong 3... Normaal gezien slaapt ze snachts ...
Hoe oud is je kindje? Ik weet dat mijn dochter tussen 3 en 4 maanden minder ging huilen.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Hoe oud is je kindje? Ik weet dat mijn dochter tussen 3 en 4 maanden minder ...
11 weken

7 maanden geleden

Hooooi! Ik was even benieuwd of er hier meerdere moeders zijn die (om en nabij) op de 31e waren uitgerekend en in welke sprong je kindje dan zit.. volgens de app zou onze zoon in de tweede moeten zitten maar heb het idee dat hij al in de derde zou kunnen zitten misschien? Hij is overigens de 22e geboren.

7 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Hooooi! Ik was even benieuwd of er hier meerdere moeders zijn die (om en na ...
Volgens de oei ik groei mail zit hij in sprong 2 maar heb het gevoel dat hij in sprong 3 zit ook. Mijn zoontje was uitgerekend voor 31/12/23 maar geboren op 30/11/23.

7 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Hooooi! Ik was even benieuwd of er hier meerdere moeders zijn die (om en na ...
Ja, 28e uitgerekend, 21e geboren en 100% sprong 3. Gister twijfelde ik nog, maar nu niet meer.

7 maanden geleden

Reactie op pwikachew

Hier volgens mij ook volop in sprong 3... Normaal gezien slaapt ze snachts ...
Pfoe hier sinds vrijdag dus ook 😓. Normaal laat ons zoontie makkelijk 7 a 9 uur tussen zijn voedingen in de avond/nacht. Afgelopen 2 nachten is hij weer 3 a 4 keer wakker. Overdag is slapen een onmogelijke opgave geworden en daardoor wordt hij huilerig en chagrijnig. Echt super gezellig 🫠. Hij heeft ook ineens weer 7 flessen per 24 ipv 5 a 6.

7 maanden geleden

Hoi mama’s, Kan sprong 3 ook voor een aantal uurtjes zijn? Gisteravond was mijn dochter zo ontroostbaar. Niks was goed! Ze was alleen maar aan het krijsen. Volgens de app zit ze vanaf vandaag in haar sprong.

7 maanden geleden

Reactie op Zoze

Hoi mama’s, Kan sprong 3 ook voor een aantal uurtjes zijn? Gisteravond wa ...
een paar uurtjes is wel kort, dan is de sprong nog niet voorbij. Maar het is niet zo dat ze tijdens de sprong de hele tijd ontroostbaar zijn, het komt meer met vlagen. En tussendoor zie je dan gewoon je lieve lachebekje 😊