998 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Nog meer baby’s die meeeeeega hard krijsen net voor hun volgende fles? Pfoe ...
Gillen in ons geval. Jeetje wat heeft hij een strot.

6 maanden geleden

Reactie op oudaen

Gillen in ons geval. Jeetje wat heeft hij een strot.
Krijsen, gillen, hoe je het wil noemen. Bizar hè. Zo’n klein mensje en zo’n hard geluid komt eruit. Ook echt van 0 naar 100 gaat het 😅

6 maanden geleden

Reactie op Artessie

Heeel herkenbaar! Hier was het afgelopen tijd 19-3 en dan tot 6/7 slapen. N ...
Oh prettig om dit te lezen…. Bij ons ook van 19:00-03:00 en dan weer tot 7/8. Nu ook, 22:00, 00:30,04;30 etc. Ineens ook. Denk nu sinds een week. Vroeg mij al af wat er aan de hand is en of wij iets verkeerd deden. Maar blijkbaar meer kindjes nu.

6 maanden geleden

Hier 3 hele slechte nachten gehad met sprong 3, maar nu weer van 22:00 tot 6:00 geslapen! Was zelf erg aan het zoeken, maar achteraf gezien nu toch redelijk overzichtelijk geweest.

6 maanden geleden

Sprong 3?? Slecht drinken, ze krijgt flesjes van 120+4 maar ze drinkt eerst 70 en na een half uur of iets later wilt de de overige 60 of ze drinkt het overige helemaal niet op. Ook is ze al 3 nachten enorm onrustig, veel mopperen en vroeg en veel wakker, vannacht was het al vanaf 04:00 uur prijs. Ze wilt dan geen fles maar wel haar speen, ze viel dan weer in slaap maar zodra haar speen uitviel dan was het weer drama. Ook overdag is het de laatste dagen weer drama, gisteren was ze wakker van 16:45-21:30 uur niks was er goed en niks hielp om haar in slaap te krijgen.

6 maanden geleden

Duidelijk aan sprong 3 begonnen hier 😮‍💨 Hadden net een redelijk ritme (qua flessen en qua nachtslaap) met 5x165 en nachten van 8-10 uur (enorm verwend, ik weet het, m'n oudste deed dat pas met 10 maanden ofzo). Overdag ging net oefenen met zelf slapen ook al ietsje beter. Maar nu: doet een uur over een halve fles, alleen maar slaapjes van 15-30 minuten (zelfs in de auto niet, terwijl dat normaal gegarandeerd een succes is), ontevreden als ze wakker is, vannacht om de 3 uur en vaak dr speentje. Pff 🙈 En dan een peuter die om half 6/6 uur wakker is en geen middagdutje meer doet 🥹 Hopelijk is ze snel klaar met springen 😅

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Krijsen, gillen, hoe je het wil noemen. Bizar hè. Zo’n klein mensje en zo’n ...
Net alsof ze volledig uitgehongerd worden 🤣

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Duidelijk aan sprong 3 begonnen hier 😮‍💨 Hadden net een redelijk ritme ( ...
Hier ook zo’n drama. Maar dit is nu de 2e fles van 70 die ze opdrinkt. Laat 60 staan en zelfs na een tijdje wilt ze hem niet verder opdrinken, ze wordt zo boos. Maar ze geeft wel hongersignalen af, driftig op mijn vinger sabbelen, speen uitspugen, driftig haar doekje vastpakken (dit doet ze altijd als ze honger heeft) en als ik ze in de drink houding leg dan komt ze bijna zitten van boosheid 🤷🏼‍♀️ ik weet het echt even niet meer.

6 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Hier ook zo’n drama. Maar dit is nu de 2e fles van 70 die ze opdrinkt. Laa ...
Jep. Inderdaad wel alle honger signalen, maar niet drinken. Hier probeert ze ook continu te zitten! In de trip trap en de autostoel ook😅 Heb nu maar speen 2 (ben pas net een week over op speen 1) erop gedaan. Nu dronk ze 75ml in 10min. Vicieuze cirkel van te weinig drinken om lang te slapen, te kort slapen om veel te drinken 🙈

6 maanden geleden

Hier ook sprong 3? Normaal komt ze iedere 3 uur voor de borst.. als ik haar nu ook op mijn eigen verzoek wil aanleggen is het huilen. Ze slaapt ook best veel. Sabbelt wel op handjes, wat voorheen haar honger signaal was, maar aanleggen lukt voor geen meter (3uur er tussen). Pakt wel dan de speen en valt meteen weer in slaap...

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Jep. Inderdaad wel alle honger signalen, maar niet drinken. Hier probeert ...
Ze heeft net rond 11:30 uur toch nog 30 opgedronken want ze had honger maar echt super drinken zou ik niet zeggen 😵‍💫 Dat zitten doet ze vooral in de houding voor het geven van het flesje en ze wordt dan ook echt boos hebben haar nog nooit zo gezien

6 maanden geleden

De ontwikkelingen van sprong 3 zijn hier overigens ook merkbaar. Kletst de oren van m'n hoofd én net rolde ze voor het eerst van dr rug naar dr buik🩷

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Jep. Inderdaad wel alle honger signalen, maar niet drinken. Hier probeert ...
Die honger signalen en niet willen drinken, had je dat ook bij sprong 2? (Ik probeer uit te vogelen of onze zoon nou in de tweede of de derde zit haha, hij gedraagt zich ook uitgehongerd maar vervolgens echt drinken…. Ho maar 🤣 maar volgens de app zouden we in sprong 2 moeten zitten, althans al 2 dagen niet meer, maar is toch echt nog wel een sprong hier hoor haha)

6 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Die honger signalen en niet willen drinken, had je dat ook bij sprong 2? (I ...
Nee bij 2 dronk ze wel. Qua slapen en huilen was ze tijdens 2 sowieso nog heel onrustig en altijd veel aan het huilen, dus dat veranderde niet echt qua gedrag😅 Na sprong 2 merkten we wel dat ze beter sliep snachts.

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

De ontwikkelingen van sprong 3 zijn hier overigens ook merkbaar. Kletst de ...
Leuk hè! Hier is ze gaan rollen van haar buik naar rug, zo trots!! Hoe gaat het qua drinken bij jou? Hier zitten we nu op 360 ml en al 4 flessen op normaal zit ze al op 520 ml, heb ook maar kleine plas luiers omdat ze niet meer drinkt dan 90. Ook heb ik normaal 1 grote poepluier en nu maar 2 kleintjes gehad waardoor ik eerst dacht dat ze last van haar buikje had. Ze krijgt nog officieel 2 flesjes rond 19:00 uur en 22:00 uur maar 22:00 uur haar laatste fles is voor haal veel te vroeg, dus geven we om 00:15 uur nog een klein flesje zodat wat extra binnen krijgt vandaag. En dan maar hopen op een betere dag morgen

6 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Leuk hè! Hier is ze gaan rollen van haar buik naar rug, zo trots!! Hoe gaat ...
Ooh wat knap! Hier zitten we met 8 (normaal 5) voedingen nu (18:30) op 725 (gisteren totaal 615, normaliter een goeie 800). Dus vanavond nog een goeie fles hopelijk en dan de nacht in. Ik heb eigenlijk totaal niet op dr normale schema gelet vandaag. Ze komt nu met dr laatste fles waarschijnlijk wel aardig goed uit. Ben benieuwd naar de nacht!

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Ooh wat knap! Hier zitten we met 8 (normaal 5) voedingen nu (18:30) op 725 ...
Ohja om 11 uur staan twee aparte omdat het 20ml borstvoeding is (heb nog een lading colostrum in de vriezer die ze nu nog krijgt). Verder alleen maar kunstvoeding.

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Ooh wat knap! Hier zitten we met 8 (normaal 5) voedingen nu (18:30) op 725 ...
Dat is toch erg netjes! Hier ziet het er nu zo uit, ik krijg er ook meer niet in. Nu ligt ze gelukkig al sinds 16:15 uur te slapen en hoop dat, dat haar even goed doet. En hoop dat ze nog even 2 goede flessen wilt gaan drinken maar ben er bang voor eerlijk gezegd. Eigenlijk zou ze vanavond ook gaan douchen met papa, maar mijn planning was verkeerd want was vergeten dat het formule 1 is. En weet niet of het verstandig is om eerst een flesje te geven (die ze hoort te krijgen om 19:00 uur) en daarna te douchen.

6 maanden geleden

Pfoe zoontje is al 2 dagen humeurig, krijsen voor de fles en niet willen slapen.. vandaag totaal 1.5 u geslapen... tussendoor laat die gelukkig nog een glimlach zien

6 maanden geleden

Ik hoop morgen op een betere dag, vind er niks aan al die sprongetjes. Ik snap het hoor, maar het geeft een hoop stress. Ze drinkt de gehele dag al super slecht, waar ze eerst 6 a 7 bijna hele flessen van 130 leegdronk nadat ze weken ervoor slecht dronk is het nu weer mis. We zitten nu na een gehele dag op 550 ml van de bijna 795 die ze normaal drinkt. Ik mag blij zijn dat er iets ingaat, ze is alleen maar aan het sabbelen op de speen van de fles, ze zit met de speen te spelen, tijdens het drinken schiet ze melk uit haar mond werd er gewoon gefrustreerd van. Ook werd ze tijdens het drinken driftig en dit heeft ze normaal nooit, kwam ze telkens bijna zitten alsof ze haar buikspieren aan het trainen was 🤷🏼‍♀️ Ben benieuwd hoelang ze nog slaapt, want ze slaapt al een hele tijd sinds ze vanmiddag weer erg lang wakker was en niet wilde slapen. Ze werd net met veel moeite even wakker voor een fles. Hoop maar dat het snel morgen is & dat ze morgen weer gewoon normaal drinkt. Volgens de oei ik groei app zou ze pas 14 maart aan sprong 3 beginnen. Heb liever dat ze een hele dag niet wilt spelen, maar wel gewoon lekker goed drinkt.