998 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Elliema

Herkent iemand dit bij sprong 3? Meeeeega onrustig drinken dus bijv hele ti ...
Ja herkenbaar haha, achteraf was dit duidelijk sprong drie inderdaad. Ze deed het niet bij iedere fles, maar heeft wel wat dagen geduurd voordat ze weer normaal dronk. Gaat dus echt weer over. Zit volgens de app nu al een paar dagen in sprong vier. Slaapt onrustiger en meer gekloot met die speen ook.. maar lijkt verder mee te vallen (nog) ☺️

6 maanden geleden

Reactie op RPVD93

Wat een pittige , sprong 4! Dochter wordt snachts ineens elke 1,5/2 uur hui ...
Met de oudste ook zo gedaan en dat gaf geen problemen. Wij zitten nu ook in spring 4 en de ene nacht meldt hij zich maar 2 keer en de andere om de haverklap en slaapt alleen als hij aangelegd wordt. Ook overdag gewoon regelmatig aanleggen. Bv is zoveel meer dan alleen voeding. Als ik mijn kleintje kan troosten of een veilig gevoel kan geven aan de borst ‘s nachts doe ik dat met liefde. Trekt vanzelf weer goed 😘

6 maanden geleden

Reactie op Catmommmy

Met de oudste ook zo gedaan en dat gaf geen problemen. Wij zitten nu ook in ...
Thanks. Hele fijne reactie. Zeker omdat onze meid geen fopspeen wil en duimen (nog) niet lukt is borst de enige troost die ze accepteert. Dat doe je dan idd toch met liefde. Ook al houd je geen tepels over 😂

6 maanden geleden

Hier een mannetje wat nu uit sprong 3 moet zijn en zelfs in de zonnige fase zou zitten. Helaas niks van te merken. Het drinken gaat slecht. Het slapen gaat slechter en hij huilt weer meer. Hij is nu 12 weken. Iemand die dit herkent?

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Hier een mannetje wat nu uit sprong 3 moet zijn en zelfs in de zonnige fase ...
Jupp, zie hieronder🙈 Vandaag 12 weken en ze zit al 3 dagen in het zonnetje...niks van te merken. Als ze wakker is is ze continu ontvreden. Drinkt halve flessen om vervolgens een uur later de rest weer te drinken. Slapen sloeg gisteren heeeelemaal nergens op, vandaag ging dat gelukkig dan wel iets beter.

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Jupp, zie hieronder🙈 Vandaag 12 weken en ze zit al 3 dagen in het zonnetje ...
Pff vreselijk hè. Hier gaat het overdag slapen we “oké” voor zover het oké kan gaan bij hem. 🙈 Vorige week nog blij dat hij 4 nachten klokje rond sliep zonder voeding en sindsdien is hij stopt om half 3 wakker voor een fles. De laatste nachten zelfs tussendoor ook een paar keer huilen 🥲

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Pff vreselijk hè. Hier gaat het overdag slapen we “oké” voor zover het oké ...
Ja dat inderdaad 😅 Hier snachts opeens ook weer spokerig, weer een fles willen en niet makkelijk in slaap vallen. Waarom hebben we van die fanatieke sprong kinderen 😅 En dan komt 4 er alweer aan🙈 Merk jij ook dat de ontwikkeling ook wel snel gaat?

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Hier een mannetje wat nu uit sprong 3 moet zijn en zelfs in de zonnige fase ...
Ja! Heel herkenbaar.. onze meid zit morgen in haar ‘laatste’ lastige dag overigens, maar sinds eergisteren is ze echt chagrijnig, snel moe, veel piepen/huilen, overdag slapen is heel lastig (pak haar nu in ieder geval 1x bij me voor een langere dut) en dat vind ik lastig. Vroeg net al aan m’n man of we iets heel anders doen dan ‘normaal’ met haar, maar we proberen het echt consequent te doen.. zo moeilijk af en toe..

6 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Ja dat inderdaad 😅 Hier snachts opeens ook weer spokerig, weer een fles ...
Moet zeggen dat hij vannacht weer perfect heeft geslapen.. snap er geen snars meer van. 🤷🏻‍♀️ Vannacht was het van 19:30 tot 06:15 zonder huilen of fles. Hopelijk blijft dit even zo 🤞🏼

6 maanden geleden

Reactie op RPVD93

Thanks. Hele fijne reactie. Zeker omdat onze meid geen fopspeen wil en duim ...
Haha je krijgt er zoveel voor terug 😜 Maar het zijn echt fases, hoe vreselijk irritant dit ook klinkt. Nu met de tweede weten we echt dat het weer beter wordt. Hier heeft m’n zoontje ook niet echt behoefte aan een speen en z’n duimpje ook niet. Ene kant irritant, andere kant hoef je het ook nooit af te leren! Lijkt me ook heel vervelend namelijk

6 maanden geleden

Pfoeee, ik vind sprong 4 wel echt pittig.. Het oefenen met op eigen bedje dutjes doen gaat echt niet meer. Zodra hij het ledikantje voelt, krijsen. Dan maar in draagzak, en savonds is helemaal drama.. Man wat vermoeiend, maar voor het goede doel..

6 maanden geleden

Ik denk dat hier sprong 3 is begonnen. Onze dochter is 11+2 weken oud. Zondag dronk ze de hele dag heel slecht (wat ze snachts inhaalde door vaker wakker te worden?). De volgende ochtend heeft ze heel lang achter elkaar gehuild. De aanleiding? Een nies van mijn vriend? 🤔 Normaal gesproken valt ze bij bedtijd gemakkelijk in slaap, maar afgelopen avond wilde ze na 3 uur pas slapen in haar bed! Toch lees ik veel dat de baby's ná de sprong meer dingen kunnen, maar ik heb toch sterk de indruk dat zij tijdens de sprong veel nieuwe dingen leert. Is dit sprong 3? De meesten zullen sprong 3 al hebben gehad.

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Hier een mannetje wat nu uit sprong 3 moet zijn en zelfs in de zonnige fase ...
Mijn zoon is 12,5 week en zou morgen aan sprong 3 moeten beginnen volgens de app. Maar is al sinds begin vorige week een drama met drinken (mag blij zijn als ik de 600 haal per 24 uur), wegleggen = krijsen.

6 maanden geleden

Hoihoi, Herkent iemand dit ? Onze zoon is 14 weken oud en sinds 2 weken is het echt krijsen tijdens & na de fles. Ook trapt hij met zijn benen en spant zich helemaal aan. Hij dronk hiervoor 5x 180 cc, dit klokte hij zo weg. Maar sinds 2 weken krijgen we er met moeite 100 cc in per keer. (Soms zelfs maar 60..) Het is heel sneu om te zien & de opvang herkende dit ook niet, ze denken dat hij pijn heeft tijdens het drinken. Hij heeft vandaag de hele dag gehuild op de opvang. Hoort dit bij een sprongetje ? (Zou sinds 5 dagen in sprong 4 zitten) of denken jullie dat dit wat anders is?

6 maanden geleden

Reactie op loisslot123

Hoihoi, Herkent iemand dit ? Onze zoon is 14 weken oud en sinds 2 weken ...
Hi, hier net zo. Ineens lijken haar krampjes terug ofzo. Echt weken geen last van gehad. Tijdens en na het drinken helemaal gestrekt om te overstrekken, trappelen met beentjes, huilen ( lees soms krijsen). Er komen dan ook wel wat scheetjes mee, maar dit is ons echt compleet nieuw. Ze doet dit overigens ook voordat we haar in slaap maken ( wat normaal nooit z’n strijd was, is ineens ook huilen en overstrekken). Hier een dochtertje van 15 weken. Sinds een week in sprong 4 ( volgens de app). Geen idee of dit dus bij een sprongetje hoort, maar wij hebben het hier ook.

6 maanden geleden

Reactie op PS1995

Hi, hier net zo. Ineens lijken haar krampjes terug ofzo. Echt weken geen la ...
Ja heel gek.. drinkt je dochter haar flesjes ook niet leeg? Het lijkt inderdaad alsof de krampen weer terug zijn, terwijl we er net helemaal vanaf waren! Het lijkt wel erger dan eerst. Ik vind het zo lastig dat het allemaal maar gissen is.. en elke keer denk ik dat er dan wat aan de hand is, terwijl dat misschien niet zo is 🙈.

6 maanden geleden

Reactie op loisslot123

Ja heel gek.. drinkt je dochter haar flesjes ook niet leeg? Het lijkt inder ...
Onze dochter krijgt bv, dus ik weet niet precies hoeveel ze drinkt, maar het lijkt wel alsof ze korter drinkt en vaker. Ook als we afgekolfde melk geven verschilt het echt per keer wat ze drinkt. Ja, wij twijfelen ook enorm weer. Wij gaan -net als in het begin- weer steeds het lijstje af om te checken wat het kan zijn. Soms vinden we een oplossing, soms ook niet en blijft ze huilen /overstrekken. Wij snappen er echt niets van. We hebben niets anders gedaan met eten, dus daar kan het niet aan liggen. Net wat je zegt, het blijft maar weer gissen. Zelfde hier, wij waren er ook helemaal vanaf en ineens lijkt het weer erger dan ervoor.

6 maanden geleden

Reactie op PS1995

Onze dochter krijgt bv, dus ik weet niet precies hoeveel ze drinkt, maar he ...
Hopelijk is het snel allemaal over! Ik ben wel blij dat ik wat herkenning heb gevonden! Dat geeft mij wel al een stukje rust, dankjewel daarvoor. 🙌🏻 dat had ik even nodig haha.

6 maanden geleden

Reactie op loisslot123

Hopelijk is het snel allemaal over! Ik ben wel blij dat ik wat herkenning h ...
Ik hou mijzelf maar voor dat het een fase is en weer voorbij gaat. En tot die tijd doen wij het samen met haar en proberen we alles te verlichten waar kan. Maar pittig is het soms wel als je het “weer” niet weet en opnieuw moet leren/uitvogelen.

6 maanden geleden

Reactie op PS1995

Ik hou mijzelf maar voor dat het een fase is en weer voorbij gaat. En tot d ...
Ja het is ook een fase, maar je wil dan toch graag een oplossing zoeken ofzo? Misschien moet ik dat een beetje loslaten. Het is zeker pittig als je inderdaad ‘weer’ het niet weet. Dan loopt het net allemaal lekker en dan gebeurd er wel weer wat nieuws. Maar goed, dat zal er wel bij horen. ☺️