998 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Zoze

Zijn er al baby’s die sprong 4 al hebben gehad? Wat was jullie ervaring mam ...
Hier is het zo ongeveer over. Viel bij ons wel mee, zag er erg tegenop maar het ging veel geleidelijker dan 1, 2 en 3 want dat was wel drama. Niet zoveel bijzonders gedaan dus, wanneer nodig lekker op mams hangen of in de draagzak, en verder een beetje relaxed blijven (bijv geeft niks als ie een poosje minder drinkt, als hij verder alert is en goed plast haalt ie het wel weer in). En vergeet vooral niet te genieten van de nieuwe dingen die je baby "ineens" kan!

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Heel toevallig. Hier lijkt het overdag ook beter te gaan en in de nacht dus ...
Ik vind de vooruitgang overdag wel top hoor. Van echt uitsluitend 20 minuutjes en dan krijsend wakker worden naar 2x per dag 1,5 uur en dan wel huilen, maar wat rustiger. En met meer slaap in de dag is wat minder in de nacht niet gek. Hij kwam weinig aan 120 gram per week ofzo. Cb had aangegeven 100 per week is minimum. En nu is hij in 8 dagen 280 bijgekomen😱 en 2cm gegroeid. Dus poeh, daar moet ik dan maar voor in de weer in de nacht. Het levert hem wel echt iets op.

6 maanden geleden

Mijn kleintje zit nu in sprong 3 en hij slaapt nu nog minder dan voorheen. Hij heeft vandaag 3x 20 minuutjes geslapen. Wel heeft hij iets nieuws. Blijkbaar kan hij ineens meer zien, want hij kijkt de hele dag heen en weer. Alles moet hij zien ☺️

6 maanden geleden

Na 2 weken echt verschrikkelijke nachten waarbij ze elk uur wakker werd als ze niet op ons lag. Heeft mevrouw afgelopen nacht 11 uur geslapen. Geen nachtvoeding of iets. Deze morgend toch maar even meteen gechecked of ze nog ademde en ja hoor een hele blije baby vandaag 🥰

6 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Mijn kleintje zit nu in sprong 3 en hij slaapt nu nog minder dan voorheen. ...
Wordt nog wat met de fles geven straks 😉😋

6 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Wordt nog wat met de fles geven straks 😉😋
Dat is nu al zo 😔 Ik moet eigenlijk zijn hoofd een soort zachtjes tussen mij en m’n arm klemmen zodat hij normaal kan drinken. Het is echt super schattig, maar zo onhandig met flesje drinken

6 maanden geleden

Reactie op pwikachew

Na 2 weken echt verschrikkelijke nachten waarbij ze elk uur wakker werd als ...
Dit brengt wel wat hoop in mijn toko. Hier al bijna 2 weken samen slapen 😴

6 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Dat is nu al zo 😔 Ik moet eigenlijk zijn hoofd een soort zachtjes tussen m ...
Whahahha herkenbaar! Was hier ook zo. Wat heel erg helpt hier is z’n achterhoofdje vasthouden en dan je duim en middelvinger achter z’n oren te houden. Maar wacht maar totdat hij ook zelf de fles wil gaan besturen 🫣🫣. Hahah dat kwam bij mij daar vlak achteraan.

6 maanden geleden

Reactie op pwikachew

Na 2 weken echt verschrikkelijke nachten waarbij ze elk uur wakker werd als ...
Oh ik hoop hierop zeg. Tot 22 uur met m'n peuter in de weer, om 23:30, 2:30, 4:40 en 5:50 m'n zoontje😵‍💫

6 maanden geleden

Reactie op Jurst

Oh ik hoop hierop zeg. Tot 22 uur met m'n peuter in de weer, om 23:30, 2:30 ...
Ohja en zei ik al dat hij juist in de nacht best goed sliep tot een week geleden?

6 maanden geleden

Zijn er nog kindjes van ongeveer 16 weken die plots enorm stil zijn? Rond de 12 weken brabbelde ons kleintje non stop, maar afgelopen weken is ze enorm stil. Verder slaapt ze goed, eet ze goed, veel trappelen met de beentjes etc. Ze is ook wel erg verlegen nu bij anderen, snel huilen als er teveel volk rond haar staat

6 maanden geleden

Reactie op EliJe

Zijn er nog kindjes van ongeveer 16 weken die plots enorm stil zijn? Rond d ...
Ja ons zoontje, nu bijna 18 weken, had rond die tijd dat ook. Ik wijt het aan sprong 4. Die gelukkig nu echt op z'n retour is. Hij wordt vrolijker, brabbelt nog meer en is heerlijk alert.

6 maanden geleden

Merken jullie iets van meer spugen tijdens een sprong? We geven nu 2 weken maar 150 per fles, ipv 180. Toch laat ze nog vaak 30 staan, dus ze drinkt zeker niet te veel waardoor ze zou kunnen spugen.

6 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ik denk dat het de slaapregressie is inderdaad. Vannacht ook weer een vrese ...
Nou vooral dat laatste is pittig he! Met die sprongen en wat huilerige/hangdagen gelijk weer die paniek van: shit, als we maar niet weer terug gaan naar de huilbaby “fase” 🥲 Hoe is het nu?

6 maanden geleden

Reactie op Juulie

Nou vooral dat laatste is pittig he! Met die sprongen en wat huilerige/hang ...
Ik heb het zelfs nu met m'n zoontje, die geen huilbaby is, dat ik bang ben dat we, nu de regressie en sprong en alles begonnen is, toch weer dezelfde vreselijke maanden als bij de eerste tegemoet gaan😳

6 maanden geleden

Pff hebben jullie ook in spronf 4 soms dagen erbij dat ze wel willen drinken maar dan dat hoofd wegdraaien? Zo vermoeiend 🤣

6 maanden geleden

Reactie op Essepes2

Merken jullie iets van meer spugen tijdens een sprong? We geven nu 2 weken ...
Ja ons zoontje spuugt ook ineens veel meer! Hij is bijna 15 weken.. zelfde verhaal, hij drinkt ook zeker niet te veel.

6 maanden geleden

Reactie op Essepes2

Merken jullie iets van meer spugen tijdens een sprong? We geven nu 2 weken ...
Ja hoor! En flesjes gaan ook echr niet altijd meer leeg.

6 maanden geleden

Dames die borstvoeding geven, merken jullie dat de baby minder uit de borst wil drinken vanwege sprong 4????

6 maanden geleden

Reactie op Zoze

Dames die borstvoeding geven, merken jullie dat de baby minder uit de borst ...
Hier zou ze vanaf 24maart in sprong 4 zitten, maar ik merk er (nog) niet echt iets van.. drinkt ook gewoon normaal.