998 Reacties

5 maanden geleden

Aan alle nieuwe vaardigheden die ik de afgelopen weken zie, denk ik wel dat hij vol in sprong 4 zit (16 weken, 2 weken te laat geboren, dus volgens de berekening van oei ik groei op de website inderdaad in sprong 4). Maar ik hou het verder niet bij hoe lang al en hoe lang nog, dan ga ik me alleen maar druk maken. Tot nu toe valt het me reuze mee qua slaapregressie en wie weet komt het nog. Ik laat het maar over me heenkomen, maar vind het onwijs mooi om te zien dat hij steeds weer wat nieuws kan 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Hier nog 31 dagen 😅 Ik geef een feestje als we er dit keer normaal uit kom ...
Pff maar echt hoor😭 Ik had in eerste instantie deze weken (vanwege de slaapregressie) ouderschapsverlof in willen zetten, maar doordat er in oktober pas plek is op de opvang moest ik die noodgedwongen verspreid opnemen tm oktober😮‍💨 Wat een hel dit, vannacht weer ieder uur gezien😭

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Mijn dochter rolde bij 3 maanden, voor de slaapregressie begon een haar sla ...
Hier precies zo bij de oudste🙈 Eind mei geboren en van september tm januari/februari 1 bak ellende met slapen 😬 Terwijl ie wel al snel rolde (en uiteindelijk zat en stond😅)

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Pff maar echt hoor😭 Ik had in eerste instantie deze weken (vanwege de sl ...
In oktober pas opvang? Zo dat is wel heel extreem.

5 maanden geleden

Reactie op LizaSil

In oktober pas opvang? Zo dat is wel heel extreem.
Ja bizar he, terwijl ik dr exact (vorig jaar vandaag een positieve test🥹) een jaar geleden al heb opgegeven. En onze oudste gaat daar al naar de opvang én het is maar voor 1 dag.

5 maanden geleden

Hi meiden, Mijn dochter is nu 17maanden en snachts houdt ze ook de wakkertijd aan dus is ze vaak 1,5 a 2 uur wakker voordat ze weer in slaap valt en vaak om de 3uur wakker dus de nachten zijn intens gebroken en pittig. Ze kan ook zk moeilijk weg gelegd worden snachts. Herkenning bij andere meiden dat ze zo lang wakker zijn snachts?

5 maanden geleden

Reactie op Sal1990

Hi meiden, Mijn dochter is nu 17maanden en snachts houdt ze ook de wakke ...
Correctie 17weken!

5 maanden geleden

Reactie op Sal1990

Hi meiden, Mijn dochter is nu 17maanden en snachts houdt ze ook de wakke ...
Heeft ze dit altijd al gedaan of sinds kort? Herken dit van mn oudste tijdens de 4 maanden slaapregressie, daar ging het uiteindelijk weer over. Dit soort nachten zijn superintens🥲

5 maanden geleden

Reactie op Sal1990

Hi meiden, Mijn dochter is nu 17maanden en snachts houdt ze ook de wakke ...
Ik heb dit nu ook met een dochter van 17 weken! Zo intens… Hopen dat t snel beter gaat want dit is wel heel pittig.

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Hier precies zo bij de oudste🙈 Eind mei geboren en van september tm januar ...
Ja ik heb juist het idee dat omdat alles zo vlot ging, ook in haar hoofd, het slapen zo slecht was.

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ja ik heb juist het idee dat omdat alles zo vlot ging, ook in haar hoofd, h ...
Dat zou inderdaad ook nog kunnen ja, dat ze zichzelf in de weg zitten

5 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Heeft ze dit altijd al gedaan of sinds kort? Herken dit van mn oudste tij ...
Dankjewel! Goed on te horen ❤️ Dat is nu sinds een maandje zo... tenzij ik haar bij me hou aan de borst maar in de co sleeper kan ik het echt vergeten ondanks al het gewieg sussen liedjes zingen.

5 maanden geleden

Ik kan ZO moeilijk omgaan met alle kanten dat sprong 4 opgaat 😅 van het ene moment een vrolijk meisje, maar een volgend moment is alles maar eventjes goed. Van veel slaap, naar volledige slaapweigering. Naar meer willen drinken maar ook zo een fles overslaan en húilen(!) als we blijven aanbieden. Nu al een paar dagen beduidend minder gedronken dan nodig aan ml, maar tja ze wil niet meer en vraagt ook niet. Guttttt dit speelt zo op m’n gevoel, ik blijf maar malen over wat beter moet en kan maar aan de andere kant moet ik juist meer loslaten 😬

5 maanden geleden

Reactie op MelVG

Ik kan ZO moeilijk omgaan met alle kanten dat sprong 4 opgaat 😅 van het en ...
Jaaaa dit!!’ Zo herkenbaar. Ook complete frustratie bij de fles. CB gaf aan vandaag té accepteren wat ze drinkt en als dat aanzienlijk minder is, dan is dat zo. Als ze wil, dan roept ze echr wel. En we zijn met hapjes begonnen, ook op advies. Dat was een hit! Sprong 4 is vermoeiend 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Jaaaa dit!!’ Zo herkenbaar. Ook complete frustratie bij de fles. CB gaf aan ...
Ooo wat een fijne tip en ook zo fijn dat het werkt! Hoe oud is jullie kleine nu? Echt ikzelf raak mentaal zo vermoeid van al die kanten op 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Jaaaa dit!!’ Zo herkenbaar. Ook complete frustratie bij de fles. CB gaf aan ...
Én oooo hoe je schema volledig op de schop gaat als ze een fles weigeren. Tja moet ik dan weer over 4 uur doen, moet ik met een uur weer proberen? Aaaaaah ik ga zelf ook alle kanten op, net als die sprong 🤣🤯

5 maanden geleden

Reactie op MelVG

Én oooo hoe je schema volledig op de schop gaat als ze een fles weigeren. T ...
Nee niet met een uur nog iets. Dat heb ik constant gedaan en ze gaat er alleen maar minder van drinken en ga je ‘overvoeden’ waardoor er weerstand komt. Tussen de 600/700 cc is echt prima. Onze dochter dronk vanniddag 2x 85 en 1x 60 (en een hapje na die 60) en met die 85 liet ze er 3,5 uur tussen dus daar doet ze het nu even op. Net om 21 u wakker gemaakt voor haar laatste fles en die is leeg. Zal wel bij sprong 4 horen 🤷🏼‍♀️ vermoeiend zeker, maar loslaten is codewoord vrees ik! Als ze evht trek hebben, hoor je ze wel!

5 maanden geleden

Reactie op MelVG

Ooo wat een fijne tip en ook zo fijn dat het werkt! Hoe oud is jullie klein ...
Ze is volgende week 4 maanden (is van 20/12/23). Ze keek het hapje nog net niet mn handen uit maar greep vol in de pompoen en het blokje was op. Ze vond het prachtig en lekker! Dus misschien ook proberen? Heb nog niets van kraampjes gemerkt #afkloppen. Ze lag sinds 18u in bed en hebben sinds dagen niet zo’n rustige avond gehad. Net wakker gemaakt voor haar laatste fles en die was leeg

5 maanden geleden

Reactie op MelVG

Én oooo hoe je schema volledig op de schop gaat als ze een fles weigeren. T ...
En zeker gaan alle schema’s door de war, voor zover we die hier al hadden. Voeden op verzoek is nu heeeel belangrijk en als ze niet willen, vooral niet dwingen. Heb nu 665 cc vandaag en 3 flessen onder de 100 gehad. Ik vind het prima! Morgen weer een dag.

5 maanden geleden

Hoort de hele dag úren ontroostbaar huilen ook bij de slaapregressie/sprong? Voelt alsof we helemaal terug bij af zijn (huilbaby perikelen), niks is goed en zoontje kan alleen maar krijsen. Serieus uren achter elkaar…