998 Reacties

5 maanden geleden

Voor zij die in het flessen gevecht zitten; wij maken nu het flesje en geven het in delen over een uur. Die van ons drinkt normaal 180+6. ze drinkt eerst ongeveer de helft (ongeveer 100 ml), dan wilt ze niet meer drinken dus spelen we even op de schoot, dan weer een klein beetje, dan naar de wipper en daar wilt ze het flesje zelf beetje vast houden, en zo gaan we door. Ongeveer na een uur heeft ze hem binnen. ze heeft honger, maar lijkt zich gewoon snel te vervelen dus wilt ze even wat anders doen waarna ze weer gretig drinkt. Tis uitproberen he

5 maanden geleden

Reactie op EliJe

Voor zij die in het flessen gevecht zitten; wij maken nu het flesje en geve ...
Hebben wij ook een week geprobeerd en eind van de week was her hierdoor helemaal bal, wilde ze echt amper drinken en was alles strijd. Fijn dat het bij jullie wel werkt! Wij hebben het losgelaten en zien wel wat ze wilt. Inmiddels zijn alle flessen bijna weer minimaal 100, dus we gaan weer de ‘normale’ kant op

5 maanden geleden

Reactie op Meksie

Wat fijn om te lezen dat anderen ook zo struggelen met sprong 4 (sorry ande ...
Heel herkenbaar dit.. hoe zorgen dat we zelf niet omvallen, ik probeer mezelf voor te houden dat het een fase is en probeer maar een knop om te zetten. Hier komen ook nog eens 2 tandjes door, gaan we donderdag verhuizen en doe ik de zorg voor de kleine de afgelopen 1.5 maand praktisch alleen omdat mijn vriend elk vrij uurtje in het nieuwe huis aan het verbouwen is naast zijn werk.. Ik denk dat we meer aan kunnen dan we denken en die me time komt wel weer probeer ik mezelf voor te houden! Wij kunnen dit!

5 maanden geleden

Reactie op Meksie

Wat fijn om te lezen dat anderen ook zo struggelen met sprong 4 (sorry ande ...
Voor mij echt door verwachtingen bij te stellen. Dus ga er vanuit dat je niks voor jezelf hebt voorlopig. Dan is 10 minuten rust genieten. Ipv dat je er frustratie van krijgt dat het na 10 minuten alweer voorbij is. Ik ben thuisblijf moeder, al een dikke 1,5 jaar en heb nu dus een peuter van 2,5, die niet meer slaapt overdag en een baby van 4 maanden die in de nacht voor geen meter meer slaapt. Ik heb 20 minuten per dag zonder kind, als ze savonds allebei op bed liggen. En dan ga ik als een speer zelf ook slapen, omdat het m'n enige kans is. Het went gewoon. Het wordt weer beter, en als je qua verwachtingen en hoop reëel zit, dan gaat het zoveel beter dan wanneer je kijkt naar hoe je zou willen dat het gaat. Ik ben wel al lang aan het schakelen naar deze berusting. Dat kost tijd. En ja, m'n man helpt onwijs met alles wat hij kan, en hij verdient ons inkomen.

5 maanden geleden

Reactie op Hartje1991

Heel herkenbaar dit.. hoe zorgen dat we zelf niet omvallen, ik probeer meze ...
Oef dat is ook pittig allemaal tegelijk. Gelukkig is het inderdaad een fase... Jij ook nog heel veel sterkte met de verhuizing, tandjes en pittige sprong

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Voor mij echt door verwachtingen bij te stellen. Dus ga er vanuit dat je ni ...
Dank je wel voor je reactie. Dat is het vandaag idd wel steeds, dat ik hoop op iets meer en dan chagrijnig word omdat dat niet zo is. Vervolgens die chagrijnigheid oppot, omdat ik het goed wil doen voor mijn dochter.. Maar dat knapt echt zodra mijn man er is, ook niet zo leuk voor hem. Gek genoeg lucht jouw simpele idee van verwachtingen bijstellen al wat op. Ben ook even heel blij dat ik morgen ga werken, dat is momenteel heel wat minder pittig.

5 maanden geleden

Reactie op EliJe

Voor zij die in het flessen gevecht zitten; wij maken nu het flesje en geve ...
Heeft hier ook goed gewerkt! Volgens de app is de sprong nu voorbij, dus we gaan het meemaken. Mijn schoonouders passen morgen voor het eerst een middag op. Ik heb inderdaad op een briefje geschreven dat ze afgelopen weken langere pauzes tijdens het drinken wil en soms zelfs even (alleen) wil spelen. De fles mag je tot een uur aanbieden en die tijd heeft ze soms ook nodig

5 maanden geleden

Dit heb ik net geplaatst. Iemand enig idee of dit bij sprong 4 hoort…?! https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2023/baby-wil-liggend-drinken-in-de-box-RKKrEPA?utm_source=24Baby&utm_medium=app

5 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Dit heb ik net geplaatst. Iemand enig idee of dit bij sprong 4 hoort…?! ht ...
Ik herkenhet wel van mijn baby, die ook meerdere flessen zo heeft leeg gedronken 😅 had hier alles te maken met sprong vier geloof ik.

5 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Dit heb ik net geplaatst. Iemand enig idee of dit bij sprong 4 hoort…?! ht ...
Yesss! Bij mij op z’n zij in m’n armen 🥹

5 maanden geleden

Hier slaapt ze en schrik opeens krijsend wakker hoort dit ook bij sprong 4? Wat pittige dag vandaag zeg poeh… en volgens de app duurt het nog tot 13 mei 👀

5 maanden geleden

Reactie op m.flse21

Hier slaapt ze en schrik opeens krijsend wakker hoort dit ook bij sprong 4? ...
Mijn zoontje wordt altijd krijsend wakker, wordt er knettergek van.

5 maanden geleden

Reactie op m.flse21

Hier slaapt ze en schrik opeens krijsend wakker hoort dit ook bij sprong 4? ...
Hier ook vaak bij dutjes, zou kunnen omdat ze nu langer in REM slaap zitten wat de droom slaap is. Maar verschiet me altijd zo als ze krijst

5 maanden geleden

Reactie op EliJe

Hier ook vaak bij dutjes, zou kunnen omdat ze nu langer in REM slaap zitten ...
Hier doet hij het al vanaf het begin. Ik laat hem altijd even. Juist omdat hij het altijd doet. Regelmatig valt hij na 10 minuten krijsen alsof de wereld vergaat gewoon nog even in slaap. Als ik erheen ga doet hij dat niet🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Mijn zoontje wordt altijd krijsend wakker, wordt er knettergek van.
Ja echt niet normaal joh ze heeft nu schreeuwen ontdekt wat een lawaai ik mis m’n kleine rustige baby 😂

5 maanden geleden

Lang leve sprong 4 en de slaapregressie, onze dame was al wakker om 16:00 uur, heeft daarna geslapen van 18:50-19:15 uur en is daarna alleen maar wakker geweest. Wel moe, niet willen slapen en alleen maar babbelen & als ze je aandacht niet krijgt gaat ze harder babbelen 🙈😂 dit is bijna elke avond zo & wordt daar zo moe van.

5 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Lang leve sprong 4 en de slaapregressie, onze dame was al wakker om 16:00 u ...
Zo vermoeiend he😣

5 maanden geleden

Nou, hier is sprong 4 ook echt aan nu hoor. Van 3 nachten doorslapen naar terrornachten.. Hij drinkt zn flessen heeel onrustig, is in de nacht heel onrustig en is natuurlijk nu ook nog ziekjes (bedankt grote zus). Dacht dat t daarmee te maken had, maar alles wisst toch echt op sprong 4. Nu natuurlijk net vakantie, geweldig.. Ben blij als de sprong erop zit!

5 maanden geleden

Wanneer merkten jullie verschil met de slaapregressie? Hier duurt het nu minimaal 1.5 week en ben nu echt helemaal gesloopt.

5 maanden geleden

Reactie op Biancax

Wanneer merkten jullie verschil met de slaapregressie? Hier duurt het nu mi ...
Na 3 weken is het hier 's nachts nog ellende. Op 1 redelijke nacht na. Overdag slaapt ze nu meestal wel langer, mja daar schiet ik zelf niet zo veel mee op😅😣