998 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Ja dit heb ik dus ook! Ze slaapt ook zo bizar slecht overdag.. ‘s nachts ko ...
Overdag slecht slapen is hier ook aan… mennnnn ik wordt er gillend gek van

5 maanden geleden

Waarschijnlijk is de vraag hier al vaker gesteld.. maar wanneer is dit over?? Pff ik wil zo graag een glazen bol om te zien of we hier doorheen gaan komen 😅 dat gekrijs vind ik echt zo heftig

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Waarschijnlijk is de vraag hier al vaker gesteld.. maar wanneer is dit over ...
Haha ik wou tzelfde gaan typen.. kleine meid om 18.30 ko in bed en al 2 x krijsend wakker.. pff.. moe.. moe.. moeeeeee

5 maanden geleden

Reactie op Ayaaayaay

Haha ik wou tzelfde gaan typen.. kleine meid om 18.30 ko in bed en al 2 x k ...
Heftig hè! Hier heeft hij een uur gekrijst en nu lijkt hij eindelijk te slapen maar ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen.

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Heftig hè! Hier heeft hij een uur gekrijst en nu lijkt hij eindelijk te sla ...
Owww arme wij haha en arme kleintjes! T komt goed.. was t van mn zoon ook allllemaal weer vergeten en die is nu bijna 3 en krijg ik met moeite zn bed uit haha.. maar hopelijk gaan die kleintjes iets rustiger worden. Mijne begint met pogingen omrollen, dus denk dat dr breintje daar druk mee is: bij mn zoon was t gedoe snachts vaak voorbij zo gauw die weer wat kan.. en doorgaan naar zn volgende frustratie punt haha

5 maanden geleden

Spugen jullie kindjes ook extreem veel? Ons dochtertje spuugt sws al vrij veel, maar zit volgens de app middenin de sprong (is 4mnd en 2 weken oud) en druk met leren omrollen. Ze is iets chagrijniger, maar qua slaap enz gaat het allemaal redelijk, helemaal in vergelijking met sommige verhalen hier.. Alleen dat spugen! Vandaag 3x een schoon shirt en romper aan moeten doen.. en dan doe ik dat niet eens bij een klein spuugje.. echt zeiknat. Heb eerder johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar 1x niet doorgezet vanwege krampen (6 weken oud) en 1x omdat ik echt geen goede speen kon vinden en het haar/ons zo frustreerde (en toen ook niet zo hevig was als nu..). Vraag me af of we gaan afwachten en t sprong is of toch gecombineerde voeding met t pitmeel...

5 maanden geleden

Sprong 4 bijna voorbij maar nu gaan de avonden echt ruk 🫤

5 maanden geleden

Reactie op Anoukheeftzininlente

Met hoeveel weken werd het weer beter? :) Hoop doet leven haha!
Ze is 19 weken! Geboren met 38+3.. ze is nog wel wat humeurig, lacht minder (en spuugt extreem), maar verder is het oké! Of de ellende met slapen komt nog haha

5 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Spugen jullie kindjes ook extreem veel? Ons dochtertje spuugt sws al vrij v ...
Onze zoon is ook geboren met 38+3 en spuugde vanaf geboorte ook erg veel. Vanaf 6 weken overgestapt naar nutrilon AR waar het pitmeel al doorheen zit. Sindsdien is het spugen zeker verminderd, af en toe mondje terug. Afgelopen weken is het spugen ietsjes toegenomen maar zaten we ook volop in sprong 4. Ik denk dat het er best mee te maken kan hebben. Deze week lijkt het weet beter te gaan; ene dag spuugt die nauwelijks, andere dag wat meer.

5 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Spugen jullie kindjes ook extreem veel? Ons dochtertje spuugt sws al vrij v ...
Yes hier een refluxbaby en t spugen is nu nog veel erger haha.. de plensjes melk overal zijn niet normaal.. meerdere kledingwissels en dan idd niet veel beetje melk.. maar zeiknat. Lijkt overigens afgelopen 2 dagen iets beter te gaan

5 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Onze zoon is ook geboren met 38+3 en spuugde vanaf geboorte ook erg veel. V ...
Ah dankjewel. Ik zit er ook aan te denken die voeding te kopen. Heb steeds zelf met jbpm geprobeerd, maar lukte niet qua dikte/speengrootte (en naast dat het vies is heeft ze er normaal, buiten deze sprong om niet zoveel last van). Welke fles en speen gebruiken jullie? Hier met gewone voeding de Difrax M. Heb vanalles geprobeerd, maat L, dr Brown, 1-2-3 speen.. alles gaat haar te snel! (Is een langzame drinker, 30min per fles).

5 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Ah dankjewel. Ik zit er ook aan te denken die voeding te kopen. Heb steeds ...
Wij hebben dr brown fles en dan speen 2 erop. Hij krijgt de melk er goed uit en heeft de flessen 180 of 210 binnen 20 minuten leeg!

5 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Wij hebben dr brown fles en dan speen 2 erop. Hij krijgt de melk er goed ui ...
Oke ik had de dr Brown 3 gekocht! Die schijnt wat groter te zijn dan de M van difrax, miss koop ik de 2 ook nog wel. En als het niet wil, kan ik nog een handeltje erin beginnen haha.

5 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Oke ik had de dr Brown 3 gekocht! Die schijnt wat groter te zijn dan de M v ...
Haha ja het is even zoeken. Ik heb 3 idd ook liggen, maar zolang het op deze manier goed gaat laat ik het zo! Succes!!

5 maanden geleden

Ja idd! Benieuwd of het lukt, ze drinkt al vanaf dat ze 4 weken ofzo is de M (trage drinker) en alles wat daarna komt is ook echt meer voor papvoeding etc! Dus echt veel te snel.

5 maanden geleden

Ooooooh zou het spugen met de sprong te maken kunnen hebben?!???? Hahahahha en ik maar denken, wtf is er toch aan de hand met hem 🤣🤣🤣🤣 Hij spuugde namelijk eerst letterlijk nooit. Heeft (verborgen) reflux, dus hij slikte altijd alles weer door. Nou is dat sinds 1,5 week gestopt maar komt het er echt met ladingen uit. Ik knoop tegenwoordig een hydrofiele doek om z’n nekje die ik dan in zo’n driehoek heb gevouwen hahah. Ik blijf anders z’n kleding verwisselen 🤣

5 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Ooooooh zou het spugen met de sprong te maken kunnen hebben?!???? Hahahahha ...
Onze dochter spuugt sinds een tweetal weken ook ineens beduidend meer! Had ook altijd wat last van verborgen reflux. Ik snap ook niet waar dit ineens vandaan komt.

5 maanden geleden

Iemand al door sprong 4 heen? We zoeken naar licht aan het eind van de tunnel;)

5 maanden geleden

Reactie op BiancaW

Iemand al door sprong 4 heen? We zoeken naar licht aan het eind van de tunn ...
Yess, het komt goed!! Of hij bij ons nou een week geleden of 2 weken geleden is gestopt is niet helemaal duidelijk, want de kleine meid had een dubbele oorontsteking. Maar ze slaapt weer door ‘‘s nachts, de dutjes overdag gaan weer beter. En ze rolt van rug naar zij en brabbelt wat af. En ze wil alleen nog maar zitten 😂😂

5 maanden geleden

Reactie op Hartje1991

Yess, het komt goed!! Of hij bij ons nou een week geleden of 2 weken gelede ...
Onze zoon heeft nog niet doorgeslapen. Haha al 4 maanden gebroken nachten. Dusss we kijken er naar uit