998 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Waarschijnlijk is de vraag hier al vaker gesteld.. maar wanneer is dit over ...
Volgens de app duurt de sprong 5 weken 🥲

5 maanden geleden

Reactie op BiancaW

Onze zoon heeft nog niet doorgeslapen. Haha al 4 maanden gebroken nachten. ...
Hier ook pas 1x hoor, en dat was om 5:15 wakker en toen dachten we joe nu krijg je echt geen fles. Speentje was toen ook voldoende tot 6:45. Maar eigenlijk al 4 maanden gebroken nachten 🙈

5 maanden geleden

Hoort heel onrustig drinken, hoofd heen en weer gooien, fles eruit gooien maar nog wel willen (net begonnen met drinken) voeding uit sputteren / spetteren (scheet geluidjes maken), heel druk zijn tijdens het drinken: geluiden maken, joelen , lachen etc ook bij sprong 4?? Dan door de reflux ook weer hele golven teruggeven Na dan weet ik dat … 😂 we zitten er al weken in…

5 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Hoort heel onrustig drinken, hoofd heen en weer gooien, fles eruit gooien m ...
Onze zoon doet dat ook inderdaad 🤭

5 maanden geleden

Oh god, onze zoon zit nu volgens de app in het donderwolkje en het lijkt te kloppen. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Iemand tips? 🤭😅🙈

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Waarschijnlijk is de vraag hier al vaker gesteld.. maar wanneer is dit over ...
Bij ons duurde het een week of 4. Toen een maand relatieve rust en inmiddels is sprong 5 gearriveerd 🙄

5 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Oh god, onze zoon zit nu volgens de app in het donderwolkje en het lijkt te ...
Wachten tot het morgen is. 🙈 iedere dag weer. Òp het donderwolkje hadden wij eigenijk een goede dag. Er is toch geen peil op te trekken.

5 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Oh god, onze zoon zit nu volgens de app in het donderwolkje en het lijkt te ...
Geen tips, maar heel veel herkenning 😅

5 maanden geleden

Mijn zoontje is uit sprong 4 maar hij slaapt ineens in de nachten zo slecht. Eerst werd hij snachts ca. twee keer wakker, en nu bijna om de twee uur. Is dit herkenbaar? Hoe lang duurt dit? Ben het vergeten van de oudste, want die was sowieso al een slechte slaper.

5 maanden geleden

Reactie op Boymommy21

Mijn zoontje is uit sprong 4 maar hij slaapt ineens in de nachten zo slecht ...
Is het dan niet de slaapregressie waar hij misschien nog in zit? Kan zijn dat die niet volledig samen valt met sprong 4. Het kan ook zijn dat zijn slaapbehoeftes zijn veranderd na de sprong en slaapregressie. Zo vaak wakker worden kan ook een teken zijn van teveel slapen overdag.

5 maanden geleden

Reactie op Elliema

Is het dan niet de slaapregressie waar hij misschien nog in zit? Kan zijn d ...
Hij is niet klaar wakker in de nacht, want na hij is een beetje aan het jammeren met zijn ogen dicht.. hoeveel slaapt jouw kindje overdag?

5 maanden geleden

Reactie op Boymommy21

Hij is niet klaar wakker in de nacht, want na hij is een beetje aan het ja ...
Ik heb toevallig contact gehad met een slaapcoach. Ze gaven het advies om een baby van 4 maanden overdag maximaal (ongeveer) 4u te laten slapen. Anders is het te veel. Maar het kan natuurlijk per kind een beetje verschillen. Mijn dochter redde dat bijna niet namelijk maar ze was ook bijna 4 weken te vroeg. Maar ze zeiden een ochtenddutje van 9 tot 10. Dan een dutje van 12 tot 14u of max 14.15u. En een 3e dutje van maximaal 45 min. Maar bij 5 mnd zou die al 30 min mogen worden. En bij 6 mnd 15 min. En rond de 7 maanden vervalt die vaak de 3e dut. Maar pin je er niet op vast, op die tijden. Maar wij proberen wel een beetje op te letten dat ze overdag dus niet veel meer slaapt. En daarbij de maximale wakkertijden in de gaten houdend.

5 maanden geleden

Pffff. Volgens mij zitten wij midden in de slaapregressie. Sprong 4 is volgens de app bijna voorbij maar vind dit nog vermoeiender 😑 om 2230/23 krijgt ze een laatste fles en ineens is ze na 3,5/4 u weer wakker en wil ze weer… ze krijgt dan inmiddels 90/3 want overdag drinkt ze echt meer dan genoeg. Iemand die er al doorheen is en licht aan het eind vd tunnel ziet? Ben kapot 🤣

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Pffff. Volgens mij zitten wij midden in de slaapregressie. Sprong 4 is volg ...
Heftig hè! Hier ook, hij wordt ineens begin van de nacht al heel vroeg weer wakker en kan het dan met een flesje niet redden tot 7 uur. Dus hele ritme in de war en 2 nachtvoedingen.. vervolgens ons andere zoontje rond 6.30 uur wakker en wij helemaal gesloopt.

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Pffff. Volgens mij zitten wij midden in de slaapregressie. Sprong 4 is volg ...
Ik zou willen dat mijn zoon pas na 4 uur weer wakker wordt.. mn zoon is bijna 5 maanden en dit was zijn beste nacht als hij 1x of 2x per nacht kwam. Met de slaapregressie kwam hij elke 5 a 30 min

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Heftig hè! Hier ook, hij wordt ineens begin van de nacht al heel vroeg weer ...
Pfff. Vreselijk! En dan lig je zelf ook zo laat want die laatste fles is laat… irritant! Hier ook ritme in de war hoor. Maar ze drinkt echt veel overdag maar dat maakt weinig uit 🙈 Nou heeft onze dochter ook enorm behoefte aan hapjes dus vanmorgen voor het eerst 2 blokjes fruit op en eind van de middag krijgt ze blokje groente. Misschien helpt dat ook. En het hoort wel bij de slaapregressie, maar pff. Irritant 😑 hier ook stipt 6:45 wakker na haar nachtfles van half 4. Hopelijk is het snel voorbij!

5 maanden geleden

Reactie op Biancax

Ik zou willen dat mijn zoon pas na 4 uur weer wakker wordt.. mn zoon is bij ...
Oh oeps.. dan mag ik niet klagen.. ik loop al te tollen op m’n benen na 5-6 uurtjes slaap totaal. Hoe snel was ie door de slaapregressie heen?

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Pfff. Vreselijk! En dan lig je zelf ook zo laat want die laatste fles is la ...
Ja en het onvoorspelbare vind ik ook heel lastig. Maar ik hoop dat het met de sprong en slaapregressie te maken heeft en dat het snel beter wordt! Ah ja ons zoontje mag nog geen hapjes op advies van de kinderarts. We hebben namelijk over 2 weken de provocatietest voor koemelkallergie. Dit eerst afwachten en dan met vaste voeding beginnen is het advies.

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Ja en het onvoorspelbare vind ik ook heel lastig. Maar ik hoop dat het met ...
Ik hoop het ook! Daarvoor kon ze 6-7 u slapen achter elkaar.. dus ik hoop echt dat ze er snel doorheen is. Ah dat snap ik! Even afwachten dus. Hopelijk is jullie zoon er ook snel doorheen!

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Oh oeps.. dan mag ik niet klagen.. ik loop al te tollen op m’n benen na 5-6 ...
Na 3 à 4 weken. Hij is nu ziek dus ik weet niet of de slaapregressie over is of dat de slaap nu ook beïnvloedt wordt door de griep..