998 Reacties

5 maanden geleden

Mijn zoon zou nu in sprong 4 moeten zitten en voor mijn gevoel zat hij er al in voor de datum dat de app aangeeft. Nu vind ik het toch vreemd. Mijn zoon heeft hele makkelijke dagen en nachten en zo nu en dan zit er zo’n nacht bij waar hij 3-4x wakker wordt en soms een dag waar hij heel veel wil hangen en erg huilerig is. Is dit normaal bij sprong 4? Ik had verwacht dat hij alle dagen wel wat lastiger zou zijn, maar dat valt dus reuze mee.

5 maanden geleden

Slapen is hier drama. De ene dag beter dan de andere, maar we zitten al 3 weken volop in de slaapregressie. Zijn bijna uit sprong 4 maar die slaap is zo moeizaam. Ik kan het gewoon niet handelen om hem een half uur lang te laten huilen, mijn man wilde dat wel doen. Heb hem nu na 2 uur eindelijk in slaap gekregen door te wiegen in z'n bedje met z'n speen in en handjes vast op z'n borst. Ik moet er 's nachts ook regelmatig uit omdat ie overstuur wakker wordt. Hij heeft vandaag ook veel van z'n flessen laten staan (60cc, 60cc, 10cc, 60cc), dus we hebben al afgesproken dat als ie vannacht honger laat zien, hij extra mag drinken. Hoelang duurt deze fase? 🫠🫠

5 maanden geleden

Hier zitten we volop in de slaapregressie denk ik… vorige week 2x ‘doorgeslapen’ tot half 6, toen een klein flesje van 60 en toen wakker gemaakt om 8u. Maar daarna ‘gewoon’ weer ‘s nachts rond 3 (en dat vind ik heeeel normaal en prima) maar dsn is ze daarna ineens om 6/630 al wakker… waardoor ze dus megavroeg er weer in ligt voor haar ochtenddutje. Iemand tips? Vandaag is het gelukt om de fles rond 650 te geven, maar was 615 al wakker. Ik weet even niet zo goed waar we nu goed aan doen om deze cirkel weer even te doorbreken.. of gewoon even accepteren? 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Hier zitten we volop in de slaapregressie denk ik… vorige week 2x ‘doorgesl ...
Je bedoelt dat ze in de ochtend rond half 7 wakker is? Dan zou echt uitslapen zijn hier!

5 maanden geleden

Reactie op LizaSil

Je bedoelt dat ze in de ochtend rond half 7 wakker is? Dan zou echt uitslap ...
Ja 🙈 maar ik kom dan niet zo lekker uit met dutjes op een dag.. dat is zoeken. Dus vandaar ben ik even benieuwd of iemand dat ook herkent. En half 7 is prima hoor, maar een dutje extra dan handiger op een dag? Merk dat ik zoekende ben dus zoek wat herkenning, haha

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja 🙈 maar ik kom dan niet zo lekker uit met dutjes op een dag.. dat is zoe ...
Hier ook rond half 7 wakker. Wat ik zelf super vind, mijn zoon was altijd voor 6u. Zij vind het trouwens prima om dan alsnog tot 7u te blijven liggen en ligt dan te kletsen en iets wat op zingen lijkt haha. Maar ik probeer echt op zn vroegst haar om 8.45u weer in bed te legge maar liever pas om 9u. Soms is ze dan wel echt heel moe maar het gaat eigenlijk altijd goed. Ik laat haar dan tot 10u slapen. Daarna om 12u weer tot 14.15u en dan om 16.15u weer, maar dan wel maar een half uurtje. Niet meer dan 4u slaap overdag. Maar dan ligt ze vaak om half7 alweer in bed, dan is ze echt moe.

5 maanden geleden

Reactie op Elliema

Hier ook rond half 7 wakker. Wat ik zelf super vind, mijn zoon was altijd v ...
Ja precies, die 4 u probeer ik ook aan te houden maar als ze om 6:15 u wakker is dan is 8:45 echt een uitdaging 🙈 maar misschien toch even proberen… ze ligt er hier ook ‘s avonds tussen half 7 en 7 in, dan is ze ook wel klaar. Ik ga het misschien maar een keer proberen

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja 🙈 maar ik kom dan niet zo lekker uit met dutjes op een dag.. dat is zoe ...
Aah ja ik snap het! Hoeveel dutjes doen jullie per dag?

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Hier zitten we volop in de slaapregressie denk ik… vorige week 2x ‘doorgesl ...
Ik zou eerder tips aan jou willen vragen haha. Hier is het om 5:00-05:30 feest elke dag! Hij ligt er om 19:00-19:30 in en langer rekken kan niet want hij is dan echt moe! Hopelijk binnenkort weer betere nachten en ochtenden

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja precies, die 4 u probeer ik ook aan te houden maar als ze om 6:15 u wakk ...
Ja is hier soms ook echt lastig. Een slaapcoach gaf ooit de tip om als ze echt veel te vroeg wakker zijn je ook een 'overbruggingsdutje' kan doen van 7 tot kwart over 7.. en dan vervolgens gewoon om 8.45/9.00u naar bed voor het ochtenddutje. Ik heb dat zelf maar 1x geprobeerd. Was toen niet gelukt om haar in dat kwartier in slaap te krijgen maar wie weet lukt het bij jou wel.

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja precies, die 4 u probeer ik ook aan te houden maar als ze om 6:15 u wakk ...
Ik zou ook heel graag vaste tijden aanhouden voor zijn dutjes maar dat kan hij gewoon echt nog niet volhouden. Hij is soms in de ochtend na ruim een uurtje echt alweer doodmoe dus dan brengen we hem soms rond half 8 alweer naar bed. Het is even niet anders.. komt vanzelf dat hij langer wakker kan zijn of misschien wat langer slaapt.

5 maanden geleden

Of de slaap regressie is begonnen of mijn zoon slaapt heel slecht omdat het een andere omgeving is. Dit is oprecht de slechtste nacht die ik gehad heb sinds zijn geboorte. Zoveel wakker worden ‘s nachts. Hoe doen jullie dit 😭😭

5 maanden geleden

Reactie op LizaSil

Aah ja ik snap het! Hoeveel dutjes doen jullie per dag?
Gisteren dus 5, omdat ze zo vroeg wakker was. Maar vannacht heeft ze bij opa en oma geslapen en was het weer als vanouds dus ik hoooop dat dat vannacht ook is haha. Zat totaal op zo’n 4,5 u gisteren

5 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Ik zou eerder tips aan jou willen vragen haha. Hier is het om 5:00-05:30 fe ...
Hoe doe jij het dan met de dutjes?

5 maanden geleden

Reactie op Sabineee

Ik zou ook heel graag vaste tijden aanhouden voor zijn dutjes maar dat kan ...
En hoe kom je dan uit als je half 8 al naar bed doet? Maak je ‘m dan wakker tussendoor?

5 maanden geleden

Reactie op Elliema

Ja is hier soms ook echt lastig. Een slaapcoach gaf ooit de tip om als ze e ...
Ja dat hebben we gisteren gedaan. Ze lag er om 745 in en 830 even eruit, hapje fruit en toen van 9-10 naar bed. Maar dan niet strak nadat ze wakker wordt maar even een kort dutje ‘s morgens nog. Dat kwartier van 7-715 gaat niet lukken denk ik. En op zich is het op werkdagen een mooie tijd naar de nachten verlopen echt rommelig als ze zo vroeg wakker is 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

En hoe kom je dan uit als je half 8 al naar bed doet? Maak je ‘m dan wakker ...
Nee eigenlijk maak ik hem vrijwel nooit wakker.. heel vaak trekt hij het zelf wel weer ergens recht. Ik moet wel zeggen dat ik het liefst heb dat hij ‘s middags lang slaapt, dan is hij tegen de avond vrolijker. Maar ik heb ook gemerkt dat wakker maken bij hem echt niet werkt, dan is hij super chagrijnig. Dus voorlopig laten we hem slapen als hij moe is en doet hij vaak nog een kort dutje eind van de dag in de kinderwagen/auto.

5 maanden geleden

Het leek lange tijd goed te gaan bij ons maar nu denk ik toch sprong 4 of de slaapregressie of allebei🤷🏼‍♀️ zoontje heeft opeens zijn speentje nodig om in slaap te vallen en jammert/huilt als hij in slaap moet vallen. Slaapjes aan elkaar koppelen lukt hem ook bijna niet meer…. Hij is nu 18,5 week. Nog meer kindjes waarbij ze pas nu last kregen?

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Het leek lange tijd goed te gaan bij ons maar nu denk ik toch sprong 4 of d ...
Ja! Bij 19 weken! (Afgelopen vrijdag)

5 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Ja! Bij 19 weken! (Afgelopen vrijdag)
Dan ben ik dus niet de enige. En jullie zitten er nu ook nog middenin dan? Hopelijk snel weer voorbij🥹