998 Reacties

4 maanden geleden

Onze zoon van 24 weken drinkt sinds een paar dagen heel slecht. We bieden 210 aan, maar hij laat 120/140 staan. Hij komt dan ook niet eerder voor de volgende fles. Ook fruit gaat moeizaam. Slapen gaat gelukkig wel aardig goed. Hij moppert ook meer dan normaal. Past dit allemaal bij sprong 5? 😅 Normaal merk ik eigenlijk nauwelijks iets van de sprongetjes.

4 maanden geleden

Reactie op Linda_02

Onze zoon van 24 weken drinkt sinds een paar dagen heel slecht. We bieden 2 ...
Bij ons precies het zelfde, en helaas ook heel slecht slapen. Ons zoontje is pas 22 weken en zou nog niet in sprong 5 zitten volgens de app maar het heeft er alles van weg dat hij er een week te vroeg in zit 😫 ook de periode tussen sprong 4 en 5 was hels, ben wel echt toe aan een paar dagen rust.

4 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Bij ons was dit 3 nachten zo Toen heb ik met de baby afgesproken dat het d ...
Hahahahaha kijk dan ga ik dat ook maar ff met dr afspreken 😂👌🏼

4 maanden geleden

Hier in sprong 5, maar hij kruipt/tijgert ineens! Kan voor m’n gevoel nog maar net rollen en gaat nu kruipend/tijgerend heel het vloerkleed over. Hij is over 2 weken 6 maanden 🥹

4 maanden geleden

Reactie op Fabvdv

Hier in sprong 5, maar hij kruipt/tijgert ineens! Kan voor m’n gevoel nog m ...
Wat knap zeg!

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

Wat knap zeg!
Super knap! Daar gaat de rust alles wat niet mag wordt afgelikt, tafelpoten etc. 😂

4 maanden geleden

We zitten in sprong 5, slapen gaat moeizaam. Hij wil of een klein flesje voor het slapen gaan of in slaap gewiegd worden. Als je hem op bed neerlegt is het dikke pret, hij wil dan echt spelen. Als je weg gaat is het keihard huilen. Zou dit bij de sprong horen of misschien al weer de wakkertijd verlengen? Vind hem best lastig, voor mijn gevoel zitten we pas net op een wakkertijd van circa 2 uurtjes

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

We zitten in sprong 5, slapen gaat moeizaam. Hij wil of een klein flesje vo ...
Ik weet niet hoe oud hij/zij is, sprong 5 is hier voorbij maar zie daar, de 6 maanden slaapregressie 🙄

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

We zitten in sprong 5, slapen gaat moeizaam. Hij wil of een klein flesje vo ...
Ik had ergens gelezen dat de wakkertijd bij 5 maanden 2 uur en 15 minuten is en bij 6 maanden 2,5 uur is. Dus wellicht is je zoontje er aan toe om ietsjes langer wakker te blijven?

4 maanden geleden

Reactie op CinA

Ik weet niet hoe oud hij/zij is, sprong 5 is hier voorbij maar zie daar, de ...
Oh jeee! Ik dacht dat wij door de slaapregressie heen waren maar met 6 maanden is er dus weer eentje? 😱

4 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ik had ergens gelezen dat de wakkertijd bij 5 maanden 2 uur en 15 minuten i ...
Ja ik denk dat hij langer wakker kan zijn. Ik breng hem nu na 2 uurtjes na boven en dan nog even knuffelen, bedritueel etc. Voordat hij slaapt zijn we dan zeker 10-15 min verder. Alleen nu wil hij alleen maar klieren en spelen in bed, dus ik denk dat we het langer wakker zijn maar weer een poging moeten gaan geven!

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

We zitten in sprong 5, slapen gaat moeizaam. Hij wil of een klein flesje vo ...
Joh, bij 8 of 9 maanden kom je al in het 2-3-4 'schema' dus pakweg 2 uur wakker en dan de ochtenddut,3 uur wakker en dan de middagdut en dan 4 uur wakker tot bedtijd. Dus dat bouwtv echt enorm snel op.

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja ik denk dat hij langer wakker kan zijn. Ik breng hem nu na 2 uurtjes na ...
Hier zitten we op 2.25/2.30 inmiddels, maar laatste kwartiertje is wel echt flink vermaken haha. En het bedritueel maak ik wat langer. Even kroelen, verschonen etc. Kan ze vast ontprikkelen maar is ze wel ri de 2.5 uur

4 maanden geleden

Reactie op Juulie

Oh jeee! Ik dacht dat wij door de slaapregressie heen waren maar met 6 maan ...
Ja, en bij ons is deze pittiger dan de regressie bij 4 maanden ben ik bang 🙈

4 maanden geleden

Meer baby’s die ineens slechte middagdutjes doen? Ons zoontje sliep nooit met een speen en lijkt nu ineens overdag altijd zijn speen nodig te hebben anders slaapt hij maar 45 minuten? Is echt pas sinds afgelopen week ineens. In de nacht lijkt hij er geen last van te hebben.

4 maanden geleden

Zijn er ook kindjes mega hongerig? Ze isprecies 25 weken nu en sinds een week krijgt ze daadwerkelijk eten binnen (ook brood, wat best vullend is), we geven alle flessen opeens 180 ipv 150 en 4 uur uithouden zonder fles is ook opeens heeeel moeilijk. Vorige sprong dronk ze ook juist meer, maar ik dacht dat "slecht eten" juist een kenmerk was

4 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Meer baby’s die ineens slechte middagdutjes doen? Ons zoontje sliep nooit m ...
Ja same, wij hadden altijd 45 min-2 uur- 45 min, maar dat is nu 3x45. 'S nachts helaas ook meer moeite hier 😅

4 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Meer baby’s die ineens slechte middagdutjes doen? Ons zoontje sliep nooit m ...
Ja! Overdag gaat het hier heel slecht. Terwijl ik hem eigenlijk vaak wakker moest maken (heel luxe, i know.) Hij gaat ook echt gillen voordat hij moet slapen. Het enige wat helpt is een flesje. Niet perse honger denk ik maar zuigbehoefte, speen pakt hij niet want daar loopt hij alleen maar op te kauwen

4 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Meer baby’s die ineens slechte middagdutjes doen? Ons zoontje sliep nooit m ...
Jaa zeker. Alle dutjes overdag sinds 1 week. Duren Max 60min maar vaak met 40min al wakker. S avonds en s nachts gaat het goed. Begint alleen tussen 5 en 6 al met brabbelen en doen. Valt daarna nog wel weer in slaap. Maar zodra ze wakker is begint me met brabbelen/kletsen en draaien en doen in bed. Merk dat ze druk is met ontwikkelen maar vind het overdag wel vermoeiend.

4 maanden geleden

Reactie op Daantjeee

Jaa zeker. Alle dutjes overdag sinds 1 week. Duren Max 60min maar vaak met ...
Hier ook! Eerst sliep ons zoontje makkelijk 1,5 a 2 uur per keer overdag en nu ook elke keer na 45 minuten wakker. Hier gaat het in de nacht ook goed. Slaapt hij van 18:50 tot 05:00/05:30. Hij wordt dus wel heel vroeg wakker en begint ook hele verhalen te brabbelen.