998 Reacties

3 maanden geleden

Volgens mij een flinke slaapregressie te pakken. Kind wil gewoon helemaal niet slapen. Gisteren 5 (!) uur bezig geweest, tot in de nacht dus om hem te laten slapen. In de armen slaapt hij af en toe, maar wegleggen betekent gelijk wakker worden en krijsen (zwaar overstuur.) Overdag wil hij ook niet meer slapen. Iemand tips? Ik ben kapot 😅😢 hij huilt echt alleen maar

3 maanden geleden

Reactie op KingsnQueens

Zit er nog een extra mini ontwikkelingsfase tussen sprong 5 en 6? Zoontje ( ...
Dat is vooral het besef dat papa en mama weg gaan. Het besef van afstand tussen jullie en dat vinden ze niet fijn. Is dus een teken dat je kindje van je houdt 😉 kiekeboe spelen en terug gaan helpt uiteindelijk. En overdag uit zicht lopen en terug keren. Of oefenen met jou niet zien, maar wel horen. Ze moeten even gesteund worden in het vertrouwen dat je altijd terug komt.

3 maanden geleden

Hoe doen jullie dat tijdens de slaapregressie? Mijn zoontje van 6 maanden sliep altijd zelf, legde hem wakker neer en dan speelde hij met zijn knuffeltje tot hij in slaap valt. Sinds gister begint hij al met krijsen als hij voelt dat ik hem in zijn bedje leg. Overdag tijdens de dutjes is dit echt niet zo, alleen echt in de avond. Als ik hem kom troosten blijft hij niet stil tot ik hem oppak. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder nieuwe slaapassociaties aan te leren?

3 maanden geleden

Reactie op Zbm

Hoe doen jullie dat tijdens de slaapregressie? Mijn zoontje van 6 maanden s ...
Oeffff ik zocht iemand die hetzelfde meemaakte😭 mijn baby is ook net 6 maanden en hij sliep ook zelf enkele minuten nadat ik hem wakker in bed legde. Sinds een week weigert hij alleen in slaap te vallen. Dit loopt ook gelijk met hem die nu ook rolt in zijn bedje en dan op zijn buik ligt en dan huilt als zijn armpje ofzo vastzit. Ik weet echt niet meer wat te doen Bij mij zowel overdag als avond. Ik pak hem meestal wel niet op maar ik doe mijn hand op zijn lichaam zodat hij zijn laken niet wegtrapt of draait

3 maanden geleden

Reactie op K12345678

Oeffff ik zocht iemand die hetzelfde meemaakte😭 mijn baby is ook net 6 maa ...
Ahhh i feel you!! Gister dacht ik “ah hij heeft pijn want de helft van zijn tandje is net doorgekomen dus nu doet die andere helft meer pijn(?)” mijn logica 😂 vanavond was het weer hetzelfde toen dacht ik hmmmm ik liet hem net wel eventjes huilen en toen ik terugkwam en hem oppakte liet hij een boer en gaf hij een mondje terug. Daarna legde ik hem neer en nu is hij in slaap gevallen dus of het is toeval of echt een regressie 🥲🥲 Werkt het verder wel goed bij jou? Met je hand op zijn buikje?

3 maanden geleden

Reactie op Zbm

Hoe doen jullie dat tijdens de slaapregressie? Mijn zoontje van 6 maanden s ...
Pff hier ook (denk ik). Kon haar voorheen altijd wakker wegleggen, maar nu is het bijna altijd brullen. Nu ben ik net 163938x heen en weer gelopen voor die speen (die ze dsn zelf vervolgens uittrekt). Dus klaar mee, speen weggelegd, 5 min laten brullen (10min is m’n max) en ze slaapt. Voelt heel slecht soms, maar soms zit het haar zo in de weg als ze zo moe is.. en ze brult geen uren. Al lijken die 5 min soms wel zo 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Zbm

Ahhh i feel you!! Gister dacht ik “ah hij heeft pijn want de helft van zijn ...
Het is eerder twee handen op de buik want hij is echt sterk. Ik moet ook echt lang met hem zitten. Soms 5 minuten maar kan oplopen tot 25 :(

3 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Pff hier ook (denk ik). Kon haar voorheen altijd wakker wegleggen, maar nu ...
Oooh ik voel je. Hier huilt hij vooral als hij gedraaid is en minder voor het alleen zijn dus dan ga ik wel kijken en leg ik hem goed. Daarvoor bij het wakker leggen liet ik hem ook soms huilen maar was ook echt niet lznt

3 maanden geleden

Reactie op K12345678

Oooh ik voel je. Hier huilt hij vooral als hij gedraaid is en minder voor h ...
Lang

3 maanden geleden

Reactie op K12345678

Oooh ik voel je. Hier huilt hij vooral als hij gedraaid is en minder voor h ...
Ja hier draait ze ook op haar buik en is het brullen. Daarom ligt ze onder een laken, zodat dat niet lukt nog tijdens het slapen. Het lukt steeds vaker om terug te draaien dus we gaan de goede kant op. Nee lang laten huilen kan ik niet… 5 min duurt al lang 🙈

3 maanden geleden

Hoelang duurt sprong 5 😴😴😴

3 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja hier draait ze ook op haar buik en is het brullen. Daarom ligt ze onder ...
Hier ligt hij ook onder een laken maar hij trapt het steeds weg ook al doe ik het strak. Ik doe hem nu weer een slaapzakje aan en dit helpt wel tegen het rollen

3 maanden geleden

Reactie op K12345678

Hier ligt hij ook onder een laken maar hij trapt het steeds weg ook al doe ...
Haha ze worden steeds sterker he! Hier trapt ze het soms ook weg, maar meestal niet. Ze slaapt ook in een zomerslaapzakje. Ze is net een half uurtje wakker en als ze goed wakker is kan ze onder haar laken ook draaien maar dat doet ze ‘s nachrs gelukkig minder 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Haha ze worden steeds sterker he! Hier trapt ze het soms ook weg, maar mees ...
Mijn zoontje trapt het altijd weg buiten in de nacht😂

3 maanden geleden

Weer bijna elk uur gezien pff.. Zoontje wordt gewoon standaard na een halfuur slapen huilend wakker of hoest zichzelf wakker. Is super moeilijk te troosten. Heb er over nagedacht om maar gewoon een matras naast zijn ledikant neer te leggen zodat ik niet de hele tijd heen en weer hoef. Maar ben zo moe. Overdag is slapen ook een drama.. Hoe lang duurt dit?!😅 Ben vanavond alleen en daar zie ik echt tegen op.

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Weer bijna elk uur gezien pff.. Zoontje wordt gewoon standaard na een halfu ...
Ah shit ! Begrijp dat hij dus ook echt verkouden is? Heel eerlijk leg dat matras er maar naast en maak het jezelf makkelijk! 😘

3 maanden geleden

Reactie op Artessie

Ah shit ! Begrijp dat hij dus ook echt verkouden is? Heel eerlijk leg dat m ...
Ja ontzettend verkouden helaas! Zo sneu, voornamelijk hoesten. We gebruiken al neusspray, luuf, puffers (tegen benauwdheid) maar het is denk ik een kwestie van uitzitten. En blijven herhalen: alles is een fase 😅😂

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Weer bijna elk uur gezien pff.. Zoontje wordt gewoon standaard na een halfu ...
Ik zou het doen! M’n dochter ligt in de co sleeper bij ons, echt zoveel makkelijker! Moet er niet aan denken om al die momenten dat ik haar naast me leg voor voeding/troost of iets, juist allemaal buiten mn bed had moeten doen 😂

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja ontzettend verkouden helaas! Zo sneu, voornamelijk hoesten. We gebruiken ...
Die alles is een fase kunnen we maar beter tatoeëren op onze hand ofzo haha hoe vaak ik die nodig heb 😂

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Weer bijna elk uur gezien pff.. Zoontje wordt gewoon standaard na een halfu ...
Mijn man gaat op de bank slapen vannacht, zodat hij niet steeds wakker hoeft te worden en ik ga ons zoontje in bed nemen als vanacht weer zo'n drama wordt. En, het is dus onze 2e, alles ìs ook echt een fase. Maar tering....