998 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook weer. Hoort dit ook bij sprong 5?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Gebeurd hier regelmatig 🥲 vanavond na weken drama eindelijk een x rustig in slaap gevallen

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Ons zoontje had dit van de week ook voor het eerst. Ik zat rechtop in mijn bed omdat er zo van schrok. Kwam echt uit het niets.

3 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ons zoontje had dit van de week ook voor het eerst. Ik zat rechtop in mijn ...
Heel vreemd toch🥺?

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Onze dochter wordt ineens KEIHARD huilend wakker en slaapt vervolgens ook w ...
Dat is hier aan de orde van de dag, overdag en snachts, helaas.

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Dat is hier aan de orde van de dag, overdag en snachts, helaas.
Ja ik las jouw verhaal al idd, lieve mama het is zwaar. Wij hebben zelf ook een huilbaby, nummer twee helaas. 10 uur non stop per dag krijsen en ook in haar slaap. Meerdere ziekenhuisopnames, dus ik weet hoe zwaar het is😪❤️. Ze is inmiddels rustiger in de zin dat het gekrijs 10 uur lang gestopt is, maar elk huiltje en helemaal in haar slaapt triggert enorm❤️

3 maanden geleden

Is het herkenbaar voor sommigen dat het ineens moord en brand schreeuwen is bij het naar bed brengen? Echt compleet over de toeren al de hele dag, zodra ze in bed wordt gelegd

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Is het herkenbaar voor sommigen dat het ineens moord en brand schreeuwen is ...
Ja hier ook! Ze zit nu ook in de donderwolk. Ik wijt het aan de sprong omdat ze het besef van verlaten erbij krijgen. Overdag zie je paniek in haar oogjes bij het wegleggen. We doet het daarom nu ook eventjes niet, lekker veel extra knuffelen.

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Is het herkenbaar voor sommigen dat het ineens moord en brand schreeuwen is ...
Kan het zijn dat je kindje misschien toe is aan een wat ander ritme? Leg je in bed op vermoeidheidssignalen of op de klok? Lastig he, dat gekrijs. 🥴

3 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Heel vreemd toch🥺?
Ik schrik er vooral van haha. We zijn het wel gewend van onze oudste ook.

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Kan het zijn dat je kindje misschien toe is aan een wat ander ritme? Leg je ...
Nee, ze is zich heel duidelijk aan het ontwikkelen. Was bij onze eerste destijds ook zo🥹

3 maanden geleden

Reactie op MelVG

Ja hier ook! Ze zit nu ook in de donderwolk. Ik wijt het aan de sprong omda ...
Dit is hier dus ook gaande, wel fijn die herkenning allemaal🥰🥺

3 maanden geleden

Sprong 5 is pittig. Onze goede slaper slaapt opeens mega slecht en loopt ‘s nachts uren te kletsen in zijn bedje. Niet helpt om hem weer in slaap te krijgen. Hoe gaan jullie hiermee om? Hij huilt of moppert ook niet maar is uren aan het kletsen…?

3 maanden geleden

Reactie op dcs12

Sprong 5 is pittig. Onze goede slaper slaapt opeens mega slecht en loopt ‘s ...
Overdag minder slapen? Langere wakkere periodes in de nacht duidt op ondervermoeidheid.

3 maanden geleden

Hebben meer mensen dat de dutjes overdag drama zijn!? Eerst was het wegleggen, nu is het even rustig maar echt schreeuwen en in slaap gewiegd moeten worden: ‘s avonds nergens last van. Is dit een slaapregressie? Nooit gehad nog maar we komen hier Max aan de 2 uur slaap momenteel overdag, ‘s nachts lekker dooortukken vanaf 18.30 - 6.00

3 maanden geleden

Reactie op Jurst

Overdag minder slapen? Langere wakkere periodes in de nacht duidt op onderv ...
Ik blijf dit toch gekke adviezen vinden. Ik kan toch moeilijk mijn kindje wakker houden overdag als hij overdag moe is? Houden jullie je kindjes dan wakker lang voorbij de vermoeidheidssignalen? Dit is overigens de eerste nacht dat hij echt vaak wakker werd en begon te kletsen. De nachten hiervoor was het 1 of 2 keer per nacht en hooguit een paar minuutjes kletsen en weer slapen

3 maanden geleden

Reactie op dcs12

Ik blijf dit toch gekke adviezen vinden. Ik kan toch moeilijk mijn kindje w ...
Mijn kindje heeft standaard een inkak momentje na een uur of anderhalf uur wakkertijd. Dan gaat hij gapen, in zijn oogjes wrijven. Ik houd hem dan wel wakker. Als ik hem na 1.5 uur op bed lig, gaat hij niet slapen. Hij kan (als hij niet ziek is zoals nu) 2.5 uur wakker zijn. Wanneer ik hem eerder op bed leg, zijn zijn dutjes heel erg kort en duurt het in slaap vallen lang. In de nacht is het dan vaak ook moeizamer. In die zin dus zeker geen gek advies! Je kan het eens uitproberen. Als wij denken dat ons kindje langer wakker kan zijn dan proberen we dat in etappes van 10 minuten per dag te rekken. Dus niet ineens van de 1 op andere dag een halfuur langer wakker zijn, je kindje moet er ook aan kunnen wennen.

3 maanden geleden

Reactie op dcs12

Ik blijf dit toch gekke adviezen vinden. Ik kan toch moeilijk mijn kindje w ...
Dan zou ik afwachten of het een incident is, maar anders is het geen gek advies, want dan kan je kindje het dag- nacht ritme omdraaien , en dan kan jij zeker helpen door de juiste slaap overdag aan te bieden om de nacht beter te laten gaan. Dit blijft voorlopig ook zo. Wij hebben onze dochter altijd gewekt uit haar middagdut, zodat ze in de nacht goed kon slapen, tot ze geen dut meer deed. Als ik het aan haar over liet, kon ze uren slapen overdag en bleef de nacht een drama.

3 maanden geleden

Reactie op Artessie

Hebben meer mensen dat de dutjes overdag drama zijn!? Eerst was het weglegg ...
Dan slaapt je kindje meer dan voldoende ervan uitgaande dat hij nu ca. 6 maanden is. Totaal slaapt hij dan dus 14 uur. Gemiddeld voor een baby van 6 maanden is 13-15 uur slaap per 24 uur. Die van jou zit er dus precies tussenin. En dit is een gemiddelde. Sommige babies hebben minder slaap nodig en andere babies meer.

3 maanden geleden

Reactie op Artessie

Hebben meer mensen dat de dutjes overdag drama zijn!? Eerst was het weglegg ...
Dat is niet heel slecht. In principe, als je kindje het 3e dutje laat vallen is volgens de schema's ook maar 2,5 uur slaap overdag. En half uur in de ochtend en 2 in de middag. En zeker als je kindje de nacht zo goed slaapt, slaapt hij dus voldoende, zoals Badeendje ook zegt.