48 Reacties

één maand geleden

Reactie op Jurst

Is dit nieuw? En hoe gaat het verder als hij moet liggen op zijn rug? Ander ...
Nee dit was al een hele tijd, lijkt nu wel beter te gaan. Wakker wegleggen overdag gaat gelukkig weer, in de avond ook wel alleen dan wordt hij standaard na 45 min weer huilend wakker en heeft hij weer wat hulp nodig. Maar slaapt dan de nacht door. Zal wel weer een fase zijn 🤭

één maand geleden

Hebben jullie kindjes ook meer moeite met inslapen? Onze kleine man is niet meer tevreden met onder een lakentje slapen. Dit is gelijk huilen geblazen. Hij ligt nu in alleen een slaapzakje in bed. Dit zorgt echter voor veel onrust (rollen, op handen en knieën en overdwars in bed). Hij is overdag erg druk met oefenen met kruipen. Rollen (beide kanten) op doet hij al een hele tijd. Hij is ‘s nachts ook opeens wakker en dan aan het huilen. Even troosten en hij slaapt wel weer verder…. Sprong of regressie? Of toch iets anders?

één maand geleden

Reactie op dcs12

Hebben jullie kindjes ook meer moeite met inslapen? Onze kleine man is niet ...
Hier ook sinds een paar dagen drukte in de nachten, na de nachtvoeding zit ze zo’n 2 uur lang wakker te draaien en rollen en kreunen voor ze eindelijk weer in slaap valt

één maand geleden

Ik wordt echt he le maal gek. Waar zoontje eerst al een aantal weken zijn dag tussen 05:00-06:00 begon, is het nu ook de hele avond en nachten feest met continue wakker worden en huilen. Deze avond heeft hij nog maar een halfuurtje geslapen in zijn bedje. Dan telkens huilen. Als we hem wiegen wordt hij na een minuut of 10 wel rustig en slaapt hij weer even. Tot je hem weer neerlegt. Maakt niet uit hoe lang je hem wiegt. Ben dood op na al een aantal zware nachten met weinig slaap. Heb deze avond zelfs geprobeerd hem in ons bed te leggen maar dan gaat hij alleen maar spelen. Ik ben zo moe en mijn armen zijn ook kapot😅

één maand geleden

Hier ook een baby die vollop in zijn sprong zit. Meneer kan zó boos worden als iets niet lukt. Ook het drinken en eten gaat moeizamer. Het slapen gaat wisselend. De ene nacht wordt hij soms wakker en slaapt dan weer na een speentje en de andere nacht slaapt hij door.

één maand geleden

Even radeloos.. Onze dochter was tot een dag of 10 relatief vrolijk. Sterke wil, maar over het algemeen vrolijk en een lachebekje. Maar de laatste week/10 dagen kan ze in het midden van haar spel beginnen brullen, krijsen. Zet ik haar in haar eetstoel gaat ze soms in overdrive terwijl ze vroeger altijd super flink at op haar uren.. Ik merk ook op dat ze bij mij, die al een dikke week dag en nacht met haar bezig is wegens verlof, het minste haar zeldzame glimlach tezien krijg. Komt men partner of mijn mama binnen, begint het schaterlachen. Is dit een sprong? Is dit de vorming van haar karakter en moeten we hier ‘mee leren leven’? Vandaag werd het me teveel en kon ik het niet meer aanhoren hoeveel plezier ze met papa had, na een hele dag gebrul en gekrijs naar mij toe :( Ik ben naar buiten gelopen en in tranen uitgebarsten en voel me als moeder compleet tekort komen.. Ze is 8,5 maand nu, zit flink. Probeert te kruipen maar geraakt enkel achteruit.. tandjes heeft ze nog niet, we vermoeden al weken dat er 1 duwt maar niets te zien… Thanks voor jullie mening alvast!

één maand geleden

Reactie op emsholvoet

Even radeloos.. Onze dochter was tot een dag of 10 relatief vrolijk. Sterke ...
Super moeilijk, maar ook gezond dat je dochter zich zo veilig bij jou voelt dat ze haar verdriet en boosheid laat zien. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je tekort schiet, maar zo lees ik het niet. Als het 10 dagen geleden nog niet zo was, en nu opeens wel, zou het toch heel goed kunnen dat het een fase is en niet een karaktereigenschap. Zet hem op mama, dit kun je! Misschien kan papa je nu een klein beetje extra ontzien in de zorg?

één maand geleden

Reactie op KleineCas

Super moeilijk, maar ook gezond dat je dochter zich zo veilig bij jou voelt ...
Dankje voor de pep up Zo had ik het nog niet bekeken.. Ik zag vooral de ‘ik kom tekort’ en ‘ze vindt mij niks en zelfs de omi’s beter en toffer dan haar eigen mama’ De papa werkt in shiften, hij doet wat hij kan, maar meer is op dit moment niet mogelijk 😞 daarom ben ik vaak met haar alleen. Straks om 10u30 is hij opnieuw weg tot vannacht. Ik hoop dat het idd een fase is, en ze snel keert 🫥

één maand geleden

Reactie op emsholvoet

Even radeloos.. Onze dochter was tot een dag of 10 relatief vrolijk. Sterke ...
Oh lieve mama. Het ligt zeker niet aan jou. Met onze dochter precies het zelfde meegemaakt! Het was enkel papa waar ze leuk en lief was en bij mij was het huilen en boos zijn. Dit heeft wel echt een flinke periode geduurd. Wel met tussen pozes. Nu is ze een super lief meisje naar ons beide toe. We merken niet meer per se een voorkeur. Inderdaad wat eerder wordt gezegd ook. Als je kindje boos en heftig gedrag bij je laat zien betekend dit eigenlijk altijd dat ze zichzelf volledig op haar gemak voelt. Ze voelt zich thuis, ookal lijkt dit voor jou nu niet zo. Hou vol, het ligt niet aan jou. En ook je dochter kan hier niks aan doen. Alsnog is het verdrietig om te zien natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Oh lieve mama. Het ligt zeker niet aan jou. Met onze dochter precies het ze ...
En inderdaad op de opvang en bij de oma’s was ze ook leuk en lief

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

En inderdaad op de opvang en bij de oma’s was ze ook leuk en lief
Exact, telkens als ik haar ga afhalen ‘ze heeft een goeie dag gehad’ Is ze bij mijn partner alleen thuis geweest krijg ik constant lach filmpjes Mij rest momenteel enkel huilbuien door te sturen, protest bij voedingsmomenten, en gemopper 😅 Dikke merci voor jouw reactie, ik ga het proberen zo te bekijken, dan kan ik het voor mezelf een beetje plaatsen. En nu hopen dat die fase snel passeert 🙏🏼🙏🏼

één maand geleden

Meer kindjes die last van de slaapregressie hebben? My god.. gemiddeld 6-8 keer per nacht m’n bed uit, overdag zijn de slaapjes drama.. en ik snap het wel want hij heeft in 3 weken tijd 5 tandjes gekregen, zegt papa en mama, kan zelfstandig zitten, kruipt praktisch, trekt zich overal aan op en als kerst op de taart ook nog krentenbaard opgelopen op vakantie waar hij ongetwijfeld last van heeft en waardoor z’n eczeem nu ook mega opspeelt. Maar mama is wel een beetje boel moe nu..🥲

25 dagen geleden

Mijn zoon van 8 maanden is sinds maandagmiddag ongeveer de hele tijd chagrijnig 🙃 wil niet spelen, niet op schoot en niet in de kinderwagen 😅 best wel pittige dagen zo, gelukkig slaapt hij over het algemeen wel goed 🙈

25 dagen geleden

My god wil alleen even kwijt dan ik sprong 6 in combinatie met tandjes en de slaagregressie niet oke vind🫢 hoop dat dit heeeeeel snel voorbij is🫠

23 dagen geleden

Reactie op Catmommmy

Meer kindjes die last van de slaapregressie hebben? My god.. gemiddeld 6-8 ...
Hier ook een baby die al weken slecht slaapt in de nacht. Overdag gaat het goed, maar de nachten breken me nu op. Inmiddels zo moe dat als hij wel een wat betere nacht heeft, ik gewoon wakker lig. Pfff hoop zo dat die slaapregressie snel voorbij is.

21 dagen geleden

Ha, dacht ik dat we een heerlijk ritme te pakken hadden met slapen (ochtend 1,5 uur en middag 1,5 uur en in de nacht van 18:45 tot 06:30).. Meneer heeft ineens een soort slaapregressie want hij is alleen maar aan het staan en klimmen in bed waardoor hij overdag amper slaapt en weer om 05:45 wakker is 🫠

12 dagen geleden

Hier is de slaapregressie net begonnen. Ineens meerdere malen wakker ‘s nachts, ‘s morgens vroeg aan het kruipen in en babbelen in de ledikant en overdag huilerig en hangerig. Ze wil ineens ook geen vast voedsel meer eten? Melk gelukkig nog wel.. Herkent iemand dit?

11 dagen geleden

Hier sprong 6 , niet willen drinken , veel mopperen en slecht slapen…

11 dagen geleden

Zijn er al kindjes uit de slaapregressie? Hier zijn we al 6 weken bezig. Sprong 6 is net sinds vandaag afgelopen. Dus ik hoop snel beterschap want ik loop ècht op mijn tandvlees momenteel.

11 dagen geleden

Reactie op Juulie

Zijn er al kindjes uit de slaapregressie? Hier zijn we al 6 weken bezig. Sp ...
Nope, zitten er ook nog middenin. Ook al zo’n 6 weken gok ik 😵