37 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op TLdps
Meteen een speentje in haar mondje doen? Geef je flesvoeding, dan zou je he ...
Ik geef borstvoeding en leg haar naderhand wel aan maar dan is t spul alweer uit dr mond haha. En speentjes word afgeraden zo jong door lactatiekundigen enz. Dus gebruiken we nog niet omdat de vorm ervan slecht zou zijn voor het goed aanhappen van de borst 🙇🏻♀️
2 jaar geleden
Weet iemand misschien ook hoe snel dit goedje zijn werk doet?
Wij zijn nu bijna 2 volle dagen bezig met de medicatie, alleen begin ik te twijfelen aangezien ons zoontje de ene keer meer onrustig is tijdens zijn fles en na zijn voeding dan de andere keer. Herkent iemand misschien ook dat er rode vlekjes met pukkeltjes erin ontstaan tijdens de voeding en daarna weer wegtrekken?
2 jaar geleden
Reactie op Sharonxo
Weet iemand misschien ook hoe snel dit goedje zijn werk doet?
Wij zijn nu ...
Rode vlekjes tijdens voeding herken ik niet maar bij ons heeft de nystatine wel ongeveer 1,5 week moeten werken helaas. Nou hadden wij er wel voor iets anders antibiotica bij en dat schijnt de werking van nystatine tegen te houden dus wie weet waren we er zonder sneller vanaf. Ik geef geen bv dus wij hadden geen risico van herbesmetting gelukkig.
2 jaar geleden
Ik zou kokos olie gebruiken ! Dat smeren aan de speen , wij gebruikten ook nystatine maar omdat dat pepermunt smaak is vond onze dochter dat ook niet fijn,
2 jaar geleden
Wij hebben net voor het eerst nystatine gegeven, het was echt heel sneu want mijn zoontje spuugt het uit en was helemaal overstuur… dit gaat echt nog pittig worden😅
2 jaar geleden
Reactie op micchhxo
Ik geef borstvoeding en leg haar naderhand wel aan maar dan is t spul alwee ...
Dan meteen erna je pink geven om op te zuigen. Speentjes worden alleen afgeraden omdat alle zuigbehoefte aan de borst voldaan moet worden om de productie op gang te brengen. En zodat er geen stille ondervoeding plaatsvindt.
Is je productie op gang, heeft ze goede aanhap en herken je wanneer ze honger heeft kun je gewoon speentje geven hoor
2 jaar geleden
Wij hebben net voor het eerst nystatine gegeven, het was echt heel sneu wan ...
Hier ook net gestart. Gaat het al wat beter bij jullie? Slaat het wat aan?
2 jaar geleden
Reactie op Twinkelstar
Hier ook net gestart. Gaat het al wat beter bij jullie? Slaat het wat aan?
Ja gelukkig wel, het is al bijna weg! Ik geef bv en had pijn als mijn zoontje aanhapte, hij klakte ook veel tijdens het drinken. Dat is zo goed als over. Vind het alleen vervelend dat we nog een week door moeten gaan 😓
Hopelijk helpt de kuur bij jullie ook snel!
2 jaar geleden
Ja gelukkig wel, het is al bijna weg! Ik geef bv en had pijn als mijn zoont ...
Fijn om te horen!. Die wel is zo voorbij!
Hier levert drinken namelijk een hoop frustratie op. Met gevolg dat hij korter drinkt en vaker komt. Ik heb ik het idee dat het de darm krampjes nog wat ergert maakt.
2 jaar geleden
Reactie op Chb1989
Wanneer zagen jullie effect? Ben zelf nu een week bezig, zie nog niks.. Ik ...
Ik zou kokos olie gebruiken ! Dit werkte bij onze dochter namelijk ook niet .
2 jaar geleden
Reactie op sevgihofsari
Ik zou kokos olie gebruiken ! Dit werkte bij onze dochter namelijk ook niet ...
ah dank je :). en dan deed je gewoon n beetje kokosolie in haar mondje? op haar speen? speciale kokosolie? ik heb toevallig deze pot in huis:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-biologische-kokosolie/p/4965857?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6foE4w_Aj4kCQ1pY00khGllAb6FVqj07NSUvSmSXfKf38_8JdHDW9xoCLtsQAvD_BwE
😊
2 jaar geleden
Ja ik heb dat van de tuinen , ja gewoon inderdaad op de speen !wondermiddel beter dan dat nistatine enz
2 jaar geleden
Wij kregen ook aangeraden door de jeugdarts dat wanneer de kuur is afgelopen en ik de melk die ik in de vriezer heb wil geven (van toen hij dus waarschijnlijk ook al spruw had), dat we dan kokosolie na de voeding in het mondje kunnen smeren.