19 Reacties

2 jaar geleden

In m’n zwangerschap heb ik misschien op 1 hand te tellen Starbucks op. Ik weet dat wel veel mensen echt 2/3 grote koppen koffie per dag drinken…

2 jaar geleden

Ja, had ik wel ergens gelezen. Sindsdien bestel ik decaf als ik daarheen ga (maar eerlijk gezegd heb ik uberhaupt geen zin meer in koffie)

2 jaar geleden

Zal wel loslopen toch? Je zegt dat je 1 koffie besteld bij de Starbucks en verder die dag geen cafeïne drinkt. Als je je er echt niet fijn bij voelt kan je altijd een kleinere maat bestellen of decaf?

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Zal wel loslopen toch? Je zegt dat je 1 koffie besteld bij de Starbucks en ...
Dat dacht ik ook, maar ik las dat soms 1 kop koffie daar al de maximale hoeveelheid voor een zwangere overschrijdt 😣 voel me nu wel erg schuldig

2 jaar geleden

Ik dronk in het begin amper koffie. Laatste tijd toch weer meer behoefte aan. Thuis een dolce gusto staan met lekkere smaakjes, niet meer dan 1 mok per dag (2 cupjes zeg maar) en ik probeer het niet elke dag te doen maar om de dag of er meer ruimte tussen te laten. En let bij de rest van mijn drinken zoals thee en cola ook op dat ik dingen zonder cafeïne neem. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan als je niet elke dag over die grens gaat

2 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Dat dacht ik ook, maar ik las dat soms 1 kop koffie daar al de maximale hoe ...
Ik zou me vooral niet schuldig voelen hoor! Je wist het niet. Weet niet wat voor koffie je besteld? Ik zelf drink altijd lattes of frappucinos. Volgens mij zit daar wel minder cafeïne in dan in een zwarte koffie.

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Ik zou me vooral niet schuldig voelen hoor! Je wist het niet. Weet niet wat ...
Dat dacht ik ook! Ik nam vaak een latte. En ik las dus dat juist daarin meer cafeïne zit. Heel raar. Wel een artikel uit 2011, maar toch… https://mamaplaats.nl/blog/mama/meeneemkoffie-slecht-voor-ongeboren-kind zelfde artikel stond op AD

2 jaar geleden

Sinds ik zwanger ben drink ik alleen decaf

2 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Dat dacht ik ook! Ik nam vaak een latte. En ik las dus dat juist daarin mee ...
Oh wauw. Bizar eigenlijk! Dan misschien toch maar decaf? Haha

2 jaar geleden

De decaf van starbucks is echt prima!! Ga vaak speciaal daarheen omdat ze altijd decaf hebben, kan in alle koffiesoorten. En ze hebben daar veel suikervrije siroopjes als ik soort dessert wil ipv koffie haha

2 jaar geleden

Gewoon even vragen aan de barista :) In sommige koffies zitten inderdaad meerdere shots espresso (bijvoorbeeld bij een grote cappuccino). De baristas weten niet precies hoeveel mg caffeine per bestelling, maar ze weten wel hoeveel koffie ze moeten zetten voor jouw bestelling. Dus je hoeft er niet mee te stoppen lijkt me, alleen misschien bestelling aanpassen

2 jaar geleden

Caffeine gehalte is heel moeilijk te meten, het ligt aan de koffiebonen, de branding. de zetmethode, etc. Dus alle caffeine gehaltes die je leest op het internet zijn gemiddeldes! Bij Starbucks is het zo dat ze vaak een dubbel shot espresso gebruiken ipv single (zoals het eigenlijk hoort). Ligt er wel een beetje aan wat je besteld natuurlijk! Als je 1 drankje per dag besteld zit je goed hoor! Je kan ook altijd vragen om een single shot.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Lattes worden gemaakt met espresso, en daar zit per slok veel meer caffeine in dan in gewone koffie. Uiteraard verdunnen ze dit dan wel weer met melk, maar afhankelijk van hoeveel shotjes espresso ze gebruiken kan dat wel flink oplopen ja 😬

2 jaar geleden

Reactie op EmmelienB

Lattes worden gemaakt met espresso, en daar zit per slok veel meer caffeine ...
Dit is niet helemaal waar; espresso is juist het beste om te drinken tijdens zwangerschap omdat het het meest accuraat is om het caffeine gehalte bij te houden. Het is wel geconcentreerder. Ligt er ook een beetje aan wat je verstaat onder ‘gewone’ koffie. Instant koffie en filter koffie zijn juist hoog qua caffeine namelijk. Een latte is 1 shot espresso en een sloot melk, dus dat kan je prima drinken!

2 jaar geleden

Reactie op Marije_90

Ik kwam er rond de 20 Weken ook achter dat mijn werk cappucino maakt met 2 shots espresso en drink s avonds altijd een kop thee. Dus heb volgens mij 20 weken lang te veel caffeine gehad… ik kan er niks meer aan veranderen maar sindsdien bestel ik altijd decaf (behalve mijn kop thee)

2 jaar geleden

Reactie op LizaSil

Dit is niet helemaal waar; espresso is juist het beste om te drinken tijden ...
Had gisteren een medium iced latte besteld bij Gloria Jean's, zag dat ze er twee espressos in deden. Nu had ik decaf besteld dus het gaf niet, maar je moet het wel even checken/zeggen bij bestellen.

2 jaar geleden

Reactie op CinA

Had gisteren een medium iced latte besteld bij Gloria Jean's, zag dat ze er ...
Niet alle ketens houden zich aan de standaarden. Vooral plekken zoals Starbucks etc. Dus ja altijd goed checken. Maar als je naar een goede koffiezaak gaat moet dat geen probleem zijn. Komt ook nog omdat je een medium besteld trouwens.